Köp av klocka/armbandsur

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Ja den händelsen på autolife.se kunde ha blivit riktigt jobbig för den stackarn som höll på att bli lurad. Tänk om han vid nästa försök till försäljning blivit "ertappad" med att försöka sälja fejk...då kanske han hade fått sig en näve på ögat.

Exakt den händelsen jag tänker på.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Jag köpte ett nytt armbandsur häromsistens. Jag var liksom bara tvungen. Det var ju länge sedan jag tillfredsställde mig med något nytt på den fronten. Men eftersom jag inte har något stort överskott av pengar och mest skulle köpa en för skojs skull så fick det bli vad det blev. I det här fallet en Casio MDV-103D eftersom den var bland de billigaste som fanns och stämde överens med min smak när det gäller armbandsur ("dykarur" i rostfritt och svart). Min ekonomi hade konstigt nog inte utrymme för varken en Submariner eller en Sea-Dweller. :rolleyes:

Man kan väl säga att man får vad man betalar för. Jämfört med min tjugotalet år gamla och hyfsat välanvända Omega Seamaster Professional 200M så känns Casion som ett skämt.

Till exempel så glappar bezelringen något och sekundvisaren träffar ungefär mitt emellan minutstrecken. Dessutom är det lite svårt att hitta rätt lägen för att ställ in tid/dagar eller vad man nu vill när man väl har skruvat ut kronan. Den känns rappligare än de GUL som jag har liggande.

Men det som är nästan värst är armbandet. Förutom att det har en del vassa kanter så är det i allmänhet ganska så grovt tillyxat gnisslar som en osmord hojkedja och rasslar som en säck med skallerormar. Och framförallt så luggas det ganska så rejält :4skrika

Så, är det någon som har koll på om det går att få tag på ett 22mm natoarmband till vettigt pris innanför landets gränser? Helst ett svart/grått/rött eller eventuellt ett svart/grått. Jag har sett att Urtid.com har ett i svart/grått/rött, men det kostar 299kr där. De tar iofs ungefär hälften för svart/gråa, men de är ju inte lika snygga. :näsblod

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Hoj
-
Den här tyckte jag e lite cool:
16101.jpg

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati
Så, är det någon som har koll på om det går att få tag på ett 22mm natoarmband till vettigt pris innanför landets gränser? Helst ett svart/grått/rött eller eventuellt ett svart/grått. Jag har sett att Urtid.com har ett i svart/grått/rött, men det kostar 299kr där. De tar iofs ungefär hälften för svart/gråa, men de är ju inte lika snygga. :näsblod

Har du skummat igenom tråden. Jag vill minnas att några inklusive mig själv lagt in länkar till sidor som säljer Natoband.

Den här hade jag sparat på min gmail. Många år sedan det beställdes från dem, men jag har för mig att det gick smärtfritt. 10 Pund kostar ett svart Natoband på 22 mm t ex. Frakten endast 2 Pund om man skickar det med posten.

http://www.rltwatches.co.uk/

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
Om det skulle vara någon som vill ha en beggad Certina DS Pro (titanium) så finns det en här att lägga bud på :gnissla

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
Blir nog en Rysk Vostok nästa gång....

Bifogat

• 0fadbc1430b76f54deed5eaf28dfc3f6.image.410x550.jpg
    0fadbc1430b76f54deed5eaf28dfc3f6.image.410x550.jpg
    50.2 KB · Visningar: 91
  • 1350524ff7617240adbcae265ac32440.image.410x550.jpg
    1350524ff7617240adbcae265ac32440.image.410x550.jpg
    51.2 KB · Visningar: 80
  • b6cd1217e4be3ac12b9521a6a2d04d91.image.410x550.jpg
    b6cd1217e4be3ac12b9521a6a2d04d91.image.410x550.jpg
    46.7 KB · Visningar: 89
  • 6d3445ef7690d5aac33332aeec3bef68.image.410x327.jpg
    6d3445ef7690d5aac33332aeec3bef68.image.410x327.jpg
    33.3 KB · Visningar: 87
Last edited:

Merovingian

Guest
Är det ingen som föredrar vintage här?
Håller på och gå i taket för marknaden just nu, det finns ett helt tjog ute på auktion jag skulle begå dåd för om det inte hade varit så att jag begränsat mig själv till ett enda köp per år, varken mer eller mindre, och 2010 års köp är sedan länge avklarat.
Det är guldsäsong på auktionsmarknaden såhär års.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Har beställt en Swiss Army klocka. :tummenupp
Har den kommit än?

Har du skummat igenom tråden. Jag vill minnas att några inklusive mig själv lagt in länkar till sidor som säljer Natoband.

Den här hade jag sparat på min gmail. Många år sedan det beställdes från dem, men jag har för mig att det gick smärtfritt. 10 Pund kostar ett svart Natoband på 22 mm t ex. Frakten endast 2 Pund om man skickar det med posten.

http://www.rltwatches.co.uk/
Mja, jag har följt tråden sedan den startade. Och visst har jag för mig att det finns en del länkar till nato- och zuluband i tråden. Men jag kände mig lite för lat för att sitta och gå igenom 32 sidor efter något ställe som uppfyller kraven: "till vettigt pris och innanför landets gränser" :tummenupp

£12 är i dagsläget ca 137kr. Och ska man bara ha ett enfärgat så hittar man det till och med billigare i Sverige med några sekunders googlande: http://www.schioldsur.se/Natoband.htm

Pips

Guest
Klockan har fortf inte kommit.. Tydligen finns klockan hos en urmakare i Gbg, men har läderarmband, metall länken är det som dröjer.. Suck.

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Tjejen vill ha en "plastklocka", har kollat runt lite på nätet men hittar inga som jag gillar, har ni några tips ? runt en tusing i pris.

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Hoj
Ducati

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Hur gör man för att få Seamaster Planet Ocean XL ur hjärnan? Köper en? :gnissla

Bifogat

• omega-seamaster-2201_51_00_LRG.jpg
    omega-seamaster-2201_51_00_LRG.jpg
    145.7 KB · Visningar: 85

Jimle

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2010
Hoj
Aprilia Shiver-11
nu har jag inte hängt med i alla sidor.
Men vad har ni för något förslag om man vill ha en schysst svart klocka?
OBS ska ej vara läder armband.
Vad har ni för olika förslag att ge mig?
Vill inte betala mer än 6-7tkr

Biltmore

Blood Group: Red
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
R1 -06 50:th Aniv.
nu har jag inte hängt med i alla sidor.
Men vad har ni för något förslag om man vill ha en schysst svart klocka?
OBS ska ej vara läder armband.
Vad har ni för olika förslag att ge mig?
Vill inte betala mer än 6-7tkr

Citizen Night Hawk
Haft min i snart 3 år, har dykt med den, smällt i den ordentligt många ggr, soldriven, har alltid funkat helt perfekt!
E-bay ligger dom väl runt 3.000:-

Bifogat

• 100_4554.jpg
    100_4554.jpg
    100.6 KB · Visningar: 119
Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...