Jag köpte ett nytt armbandsur häromsistens. Jag var liksom bara tvungen. Det var ju länge sedan jag tillfredsställde mig med något nytt på den fronten. Men eftersom jag inte har något stort överskott av pengar och mest skulle köpa en för skojs skull så fick det bli vad det blev. I det här fallet en Casio MDV-103D eftersom den var bland de billigaste som fanns och stämde överens med min smak när det gäller armbandsur ("dykarur" i rostfritt och svart). Min ekonomi hade konstigt nog inte utrymme för varken en Submariner eller en Sea-Dweller.
Man kan väl säga att man får vad man betalar för. Jämfört med min tjugotalet år gamla och hyfsat välanvända Omega Seamaster Professional 200M så känns Casion som ett skämt.
Till exempel så glappar bezelringen något och sekundvisaren träffar ungefär mitt emellan minutstrecken. Dessutom är det lite svårt att hitta rätt lägen för att ställ in tid/dagar eller vad man nu vill när man väl har skruvat ut kronan. Den känns rappligare än de GUL som jag har liggande.
Men det som är nästan värst är armbandet. Förutom att det har en del vassa kanter så är det i allmänhet ganska så grovt tillyxat gnisslar som en osmord hojkedja och rasslar som en säck med skallerormar. Och framförallt så luggas det ganska så rejält
Så, är det någon som har koll på om det går att få tag på ett 22mm natoarmband till vettigt pris innanför landets gränser? Helst ett svart/grått/rött eller eventuellt ett svart/grått. Jag har sett att Urtid.com har ett i svart/grått/rött, men det kostar 299kr där. De tar iofs ungefär hälften för svart/gråa, men de är ju inte lika snygga.