Zeb_Macahan
Bettingansvarig
Min Omega speedmaster har faktiskt plexiglas. Enormt lättrepat...
Bra med plexiglas när man flyger till månen och klockan ska befinna sig i vacuum.
Jag hade en seamaster innan, den var orepbar den med!
Bra med plexiglas när man flyger till månen och klockan ska befinna sig i vacuum.
Jag hade en seamaster innan, den var orepbar den med!
Fråga till er klockvetare. Kräver alla automater underhåll i form av (dyr) service hos urmakare förr eller senare?
Svar ja, automatur kräver besök hos urmakare
Tack för svaret!Svar ja, automatur kräver besök hos urmakare för genomgång av urverk och byte av packningar etc för att klockan ska gå rätt och även fortsättningsvis tåla vatten. Kronografer kostar mer att serva än en klocka utan då har mer komplicerade urverk. Ta siffran med en nypa salt men en Rolex Submariner kanske kostar ca 3000 kr och en Rolex Daytona ca 5500 kr.
Olika tillverkare har olika rekommendationer hur täta serviceintervallen är. Ett pekfinger är att hålla koll på hur klockan går. Tappar den mycket tid kan det vara dags för ett besök hos urmakaren. Det kan också vara smart att låta trycktesta klockan med jämna mellanrum om man använder den i vatten.
Gäller samtliga mekaniska ur, inte bara automatiska sådana.
Hur lång tid bör de rimligtvis hålla mellan servicetillfällen?
Tack för svaret!
Nu är det uret jag senast torskat på inte i Rolex-prisklass utan har en prislapp på runt 8k. Får försöka forska i vad den kräver för underhåll.
Tack för svaret!
Nu är det uret jag senast torskat på inte i Rolex-prisklass utan har en prislapp på runt 8k. Får försöka forska i vad den kräver för underhåll.
Kollar på en Bell & Ross Professional Hydromax? Iofs en quartz-klocka, och har för mig att den är mindre än Seamaster Planet Ocean XL.
Gör jag fel?
Jag fyller 30 i år och ska ha en klocka då min 20års-present a la Omega Seamaster har gjort sitt.
Jag är inne på en Breitling.
Gör jag fel?
Vilket skatteparadis hittar man den billigt på?
Kostade 70tusen i affären här i Hbg.
Jag fyller 30 i år och ska ha en klocka då min 20års-present a la Omega Seamaster har gjort sitt.
Jag är inne på en Breitling.
Gör jag fel?
Vilket skatteparadis hittar man den billigt på?
Kostade 70tusen i affären här i Hbg.
För mig står det mellan fyra olika klockor:
1. Svart Nighthawk
2. Vostok-Europe Rocket N1
3. Seiko SNA411P1
4. Metallfärgad Nighthawk
Gjort sitt? Som att du har tröttnat på den eller?Jag fyller 30 i år och ska ha en klocka då min 20års-present a la Omega Seamaster har gjort sitt.
Nope, Har inte blivit någon Hydromax än. De där 20lakanen som måste spenderas för att de tar upp onödig plats i plånboken har inte uppenbarat sig ännu då jag är studerande för tillfället.Har du kollat färdigt? Blev det en sådan?
I så fall, var är bilderna?
Hydromaxen är ett riktigt läckert ur. Var på vippen att köpa ett sådant i Hong Kong för en del år sedan men valde i slutändan ett annat ur. Dock, fortfarande småspanar jag på Hydromaxen när tillfälle ges.
En liten kosmetisk skillnad mellan de tre är att Vostoken är ett GMT-ur medan Seikon och Citizenen är flygarur. I övrigt så ska jag inte säga något om Vostok Europe, jag har lite förutfattade meningar tack vare min gamla Vostok (alltså inte en vilniustillverkad Vostok Europe).För mig står det mellan fyra olika klockor:
1. Svart Nighthawk
2. Vostok-Europe Rocket N1
3. Seiko SNA411P1
4. Metallfärgad Nighthawk
Nighthawksen samt Seikon finns för ~1500 på tradera/Ebay, Vostoken verkar lite ovanligare och finns för 2500 på klockor.nu.
Argumenten ser ut som följande:
Vostok - ovanlig, automatisk
Seiko - kronograf
Nighthawk - udda, eco-drive
Gjort sitt? Som att du har tröttnat på den eller?
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|