Köp av klocka/armbandsur

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Senast jag var sugen på monacon var det i "gulf" upplaga. Din ser likvärdig ut i design, till och med gulfloggan sitter där även om det står "monaco" i den.

Har samarbetet mellan gulf och tag heuer upphört tro?

Om det är denna du menar så kom den nog drygt ett år efter min, alltså runt 2008. Den är också fin men kompisen har redan en sån..
 

Bifogat

  • Gulf.jpg
    Gulf.jpg
    82.8 KB · Visningar: 114

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Om det är denna du menar så kom den nog drygt ett år efter min, alltså runt 2008. Den är också fin men kompisen har redan en sån..

Aha, där ser man. Jag trodde att gulfuret var en av de tidigare av de moderna monacomodellerna. Tack för förtydligandet.
Själv har jag bara ett tag heuerur och är inte helt insatt i deras modellprogram.
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Har haft en liten shopping spree den senaste veckan..!
Först en vintage hmt janata från Indien. Inte min bild, för jag har inte fått hem den än.
image.jpg

Förbokat en till Steinhart, nummer 008 av 100
En hyllning till Tudor snowflake submariner.
image.jpg

Fick av misstag hem en extra pannamodell från Kina, då jag hjälpte en jobbarkompis beställa en.:banana (Fan så skön att bära på armen asså! Nu vill jag ha en riktig panerai!)
image.jpg

Och behövde ett gummi till den.
image.jpg

Nu får det fan vara nog ett tag, åtminstone till Steinharten kommer hem. Då blir det till att leta natoband igen! :tungan
 
Last edited:

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
ImageUploadedByTapatalk1358979674.003771.jpg Väldigt nöjd med senaste köpet, mycke klocka för 1300:- Men nästa blir nog en Steinhart, vad gav ni för era ?
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Du köpte den direkt från Steinhart va ? hittade den här oxå, men dyrare:http://www.neowatches.se/steinhart-c-36/ocean-triton/steinhart-ocean-vintage-military.html

Har en kompis som beställde sin därifrån, han blev lite sur när han fick reda på att jag köpt min billigare :hihi
Jag hänger en del på watchuseek.com och det verkar som att nästan alla är eniga om att steinhart kundtjänst är helt outstanding, om det nu skulle bli bekymmer...
På någon sätt tycker jag det känns tryggare att kunna gå direkt till tillverkaren om det skulle vara problem, istället för att låta en mellanhand sköta det.

Jag kommer få vänta ända till maj på min nästa Steiny... Fan också, jag som hatar att vänta.
Ännu värre är att jag förmodligen kommer abstinenshandla annat under tiden! :mad:

Jag vill ha en dykare i brons!!! :kär
 

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Västervik
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Har en kompis som beställde sin därifrån, han blev lite sur när han fick reda på att jag köpt min billigare :hihi
Jag hänger en del på watchuseek.com och det verkar som att nästan alla är eniga om att steinhart kundtjänst är helt outstanding, om det nu skulle bli bekymmer...
På någon sätt tycker jag det känns tryggare att kunna gå direkt till tillverkaren om det skulle vara problem, istället för att låta en mellanhand sköta det.

Jag kommer få vänta ända till maj på min nästa Steiny... Fan också, jag som hatar att vänta.
Ännu värre är att jag förmodligen kommer abstinenshandla annat under tiden! :mad:

Jag vill ha en dykare i brons!!! :kär

Låter bra, den sista blå du länkade till var riktigt snygg, precis som dom andra Steinhart:arna :)
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Låter bra, den sista blå du länkade till var riktigt snygg, precis som dom andra Steinhart:arna :)
Jepp! Det är som sagt en begränsad upplaga på 100st. Slutsåld på ett par dagar.. Väntetiden var 8 veckor från början, men nu lutar det åt 16 veckor istället. Tydligen fanns inte visarna att få tag på, så dessa måste tillverkas speciellt för denna ordern. :tummenupp
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Står i garaget och slipar kökslådor när jag kommer på att ta en bild på mitt nyinköp.
Har suktat ett tag redan...
IMG_0057.jpg
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top