Blir lite biffigare så... Passar inte alla klockor, men till min luminox tycker jag det funkar.
Satt precis och slösurfade lite, som vanligt på watchuseek. Var ju en skitbra idé.
Tog tvåsekunder innan denna hamnade i kundvagnen..! Kan bli bra! Nån som vill tjöpa en steinhart?
View attachment 378893
En sak som man måste älska med armbandsuren är ju att nästan hur vild fantasi man än har så finns armbandsuret som uppfyller den fantasin. Det är mest bara en fråga om pengar. Se på såna vilda skapelser som de som Urwerk eller Devon Works pysslar med. Där kan man verkligen prata om att tänka utanför ramarna när det gäller hur ett armbandsur ska se ut eller fungera. Så långt utanför att en lite tåligare månfasklocka faktiskt ter sig ganska så vardaglig i jämförelse.De flesta goda märken idag, tillika de varianter samt serier som de släpper, har en målgrupp. Det finns riktigt bra klockor från erkända märken med komplikationer som är tillverkade för "the man on the go", så att säga. Självfallet lite svårt att spekulera i vad du exakt befattar dig med , men skulle det vara av intresse så finns det gedigna alternativ även för dig .
Har man sett, en california-urtavla. Vad är det för klocka den sitter i?Satt precis och slösurfade lite, som vanligt på watchuseek. Var ju en skitbra idé.
Tog tvåsekunder innan denna hamnade i kundvagnen..!
Vad är det för årsmodell på Speedmastern?Hej på er, jag har inte varit så aktiv på sporthoj de senaste två åren då MC-intresset svalnat något. Istället har jag fått upp ögonen för armbandsur och de senaste två åren har jag plockat upp de här två.
Jag vet inte tillverkningsåret på speedyn, jag har inte öppnat den. Jag skulle dock gissa på sent 70-tal eller mer troligt tidigt 80-tal.
Blir lite biffigare så... Passar inte alla klockor, men till min luminox tycker jag det funkar.
Satt precis och slösurfade lite, som vanligt på watchuseek. Var ju en skitbra idé.
Tog tvåsekunder innan denna hamnade i kundvagnen..! Kan bli bra! Nån som vill tjöpa en steinhart?
Tror också på G-shocken faktiskt... Har för mig att man generellt har lättare att läsa av tiden snabbt på en analog urtavla jämfört med en digital.Tjaba allihop!
Rycker förhoppningsvis in i det militära om ett par månader, och då jag fyller år strax innan detta har jag fått rådet av en vän i försvarsmakten att önska mig en ordentlig klocka då detta är något jag kommer ha nytta av. Problemet är bara att jag inte vet något om klockor, och min vän specificerade heller inte vad det finns för funktioner i klockor som man kan ha nytta av i det militära... Så nu vänder jag mig till er för tips, råd och förslag
Är det någon som har en idé om vad en klocka avsedd för "tuffare tag" ska tåla, vad den kan kosta, vad den kan ha för funktioner och vilka funktioner man har nytta av etc etc? Brainstorma på nu!
Det kan spontant kommer att tänka på är damm, vatten och stöttålighet in absurdum, lätt att läsa av (lampa?), kaske en tidtagarfunktion kan vara bra... Den MÅSTE vara bekväm och inte komma ivägen i tid och otid, vill inte ha ett stort kantigt as som gräver sig in i handleden så fort man böjer på den... Finns det några 007-klockor med inbyggda multitools eller liknande? Jag har som ni nog hör ingen aning, så vänligen hjälp mig
Tack för tipsen, ska kika på dem!Timex eller casio gshock
En specifik militärklocka låter ju faktiskt vettigt, tackar för tipset! Den var ju inte så dyr heller vilket ökar chanserna för att man faktiskt kan få en sån Är dock inget jättefan av natoband tyvärr, men det kanske går att byta ut?bushido, vad sägs om CWC G10 på natoband?
http://forums.watchuseek.com/f71/great-watch-under-$100-cwc-g10-571421.html#post4184385
Gör en Google bildsök så får du en bättre uppfattning om klockan på olika band.
Tack så mycket för tipsen, ska titta på dem också!Tror också på G-shocken faktiskt... Har för mig att man generellt har lättare att läsa av tiden snabbt på en analog urtavla jämfört med en digital.
Annars kan du kika på Suunto, Deep Blue, Traser H3 eller Marathon.
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|