Köp av klocka/armbandsur

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Blir lite biffigare så... Passar inte alla klockor, men till min luminox tycker jag det funkar.

Satt precis och slösurfade lite, som vanligt på watchuseek. Var ju en skitbra idé.
Tog tvåsekunder innan denna hamnade i kundvagnen..! Kan bli bra! Nån som vill tjöpa en steinhart?
image.jpg
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Ocean one ceramic. 3 lakan.. Håller den tills på tisdag, har fått hugg på den redan.. Lovade en liten tidsfrist, eftersom det är en jobbarkompis som skulle fråga regeringen först...!
:D
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Hej på er, jag har inte varit så aktiv på sporthoj de senaste två åren då MC-intresset svalnat något. Istället har jag fått upp ögonen för armbandsur och de senaste två åren har jag plockat upp de här två.

ImageUploadedByTapatalk1361064172.868305.jpg

ImageUploadedByTapatalk1361064204.740371.jpg
ImageUploadedByTapatalk1361064229.255502.jpg
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
De flesta goda märken idag, tillika de varianter samt serier som de släpper, har en målgrupp. Det finns riktigt bra klockor från erkända märken med komplikationer som är tillverkade för "the man on the go", så att säga. Självfallet lite svårt att spekulera i vad du exakt befattar dig med :), men skulle det vara av intresse så finns det gedigna alternativ även för dig :).
En sak som man måste älska med armbandsuren är ju att nästan hur vild fantasi man än har så finns armbandsuret som uppfyller den fantasin. Det är mest bara en fråga om pengar. Se på såna vilda skapelser som de som Urwerk eller Devon Works pysslar med. Där kan man verkligen prata om att tänka utanför ramarna när det gäller hur ett armbandsur ska se ut eller fungera. Så långt utanför att en lite tåligare månfasklocka faktiskt ter sig ganska så vardaglig i jämförelse.


Satt precis och slösurfade lite, som vanligt på watchuseek. Var ju en skitbra idé.
Tog tvåsekunder innan denna hamnade i kundvagnen..!
Har man sett, en california-urtavla. Vad är det för klocka den sitter i?


Hej på er, jag har inte varit så aktiv på sporthoj de senaste två åren då MC-intresset svalnat något. Istället har jag fått upp ögonen för armbandsur och de senaste två åren har jag plockat upp de här två.
Vad är det för årsmodell på Speedmastern?
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Urverket är miyota 8215

Utöver så är det safirglas, skruvkrona, och 300m wr.

Ja, just det det görs 300st sammanlagt, 50 st i varje färg.. Grön, brun och svart, med arabiska siffror eller californiaurtavla.
 
Last edited:

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Jag vet inte tillverkningsåret på speedyn, jag har inte öppnat den. Jag skulle dock gissa på sent 70-tal eller mer troligt tidigt 80-tal.
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Ja en knippe Toscano Del Presidente. Cigarrer är ett annat intresse som blommat ut.

På bilden nedan, speedy på länk och en Toscano Classico.
ImageUploadedByTapatalk1361133017.764895.jpg

Det blir en del handrullade också.
ImageUploadedByTapatalk1361133301.263929.jpg
 

Sad Glad

Kolestrolet som täpper till dina artärer
Gick med
1 Feb 2005
Ort
Lund
Hoj
Ducati Multistrada 1000DS, Bimota DB2
Blir lite biffigare så... Passar inte alla klockor, men till min luminox tycker jag det funkar.

Satt precis och slösurfade lite, som vanligt på watchuseek. Var ju en skitbra idé.
Tog tvåsekunder innan denna hamnade i kundvagnen..! Kan bli bra! Nån som vill tjöpa en steinhart?

Har du beställt den? Det skall bli kul att se patinan på den efter ett tag så se till att posta bilder då och då :) Jag föredrar din enkla variant framför de som är märkta "bronze" :)
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Tjaba allihop!

Rycker förhoppningsvis in i det militära om ett par månader, och då jag fyller år strax innan detta har jag fått rådet av en vän i försvarsmakten att önska mig en ordentlig klocka då detta är något jag kommer ha nytta av. Problemet är bara att jag inte vet något om klockor, och min vän specificerade heller inte vad det finns för funktioner i klockor som man kan ha nytta av i det militära... Så nu vänder jag mig till er för tips, råd och förslag :)

Är det någon som har en idé om vad en klocka avsedd för "tuffare tag" ska tåla, vad den kan kosta, vad den kan ha för funktioner och vilka funktioner man har nytta av etc etc? Brainstorma på nu!:banana

Det kan spontant kommer att tänka på är damm, vatten och stöttålighet in absurdum, lätt att läsa av (lampa?), kaske en tidtagarfunktion kan vara bra... Den MÅSTE vara bekväm och inte komma ivägen i tid och otid, vill inte ha ett stort kantigt as som gräver sig in i handleden så fort man böjer på den...:död Finns det några 007-klockor med inbyggda multitools eller liknande?:va Jag har som ni nog hör ingen aning, så vänligen hjälp mig :D
 

mr_sundstrom

Firefighter
Gick med
27 Jun 2008
Ort
Aneby
Hoj
SV650S -05
Tjaba allihop!

Rycker förhoppningsvis in i det militära om ett par månader, och då jag fyller år strax innan detta har jag fått rådet av en vän i försvarsmakten att önska mig en ordentlig klocka då detta är något jag kommer ha nytta av. Problemet är bara att jag inte vet något om klockor, och min vän specificerade heller inte vad det finns för funktioner i klockor som man kan ha nytta av i det militära... Så nu vänder jag mig till er för tips, råd och förslag :)

Är det någon som har en idé om vad en klocka avsedd för "tuffare tag" ska tåla, vad den kan kosta, vad den kan ha för funktioner och vilka funktioner man har nytta av etc etc? Brainstorma på nu!:banana

Det kan spontant kommer att tänka på är damm, vatten och stöttålighet in absurdum, lätt att läsa av (lampa?), kaske en tidtagarfunktion kan vara bra... Den MÅSTE vara bekväm och inte komma ivägen i tid och otid, vill inte ha ett stort kantigt as som gräver sig in i handleden så fort man böjer på den...:död Finns det några 007-klockor med inbyggda multitools eller liknande?:va Jag har som ni nog hör ingen aning, så vänligen hjälp mig :D
Tror också på G-shocken faktiskt... Har för mig att man generellt har lättare att läsa av tiden snabbt på en analog urtavla jämfört med en digital.
Annars kan du kika på Suunto, Deep Blue, Traser H3 eller Marathon.
 

MackeNo1

Varför slita på mer än ett hjul i taget?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
200m söder om Dalälven
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -18, Suzuki GSF 1200 Bandit -98 café racer projekt, Husqvarna FE 350 -14, PGO G-Max 150, Yamaha Beluga -92
Last edited:

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Timex eller casio gshock
Tack för tipsen, ska kika på dem! :)
bushido, vad sägs om CWC G10 på natoband?

http://forums.watchuseek.com/f71/great-watch-under-$100-cwc-g10-571421.html#post4184385



Gör en Google bildsök så får du en bättre uppfattning om klockan på olika band.
En specifik militärklocka låter ju faktiskt vettigt, tackar för tipset! Den var ju inte så dyr heller vilket ökar chanserna för att man faktiskt kan få en sån :D Är dock inget jättefan av natoband tyvärr, men det kanske går att byta ut?
Tror också på G-shocken faktiskt... Har för mig att man generellt har lättare att läsa av tiden snabbt på en analog urtavla jämfört med en digital.
Annars kan du kika på Suunto, Deep Blue, Traser H3 eller Marathon.
Tack så mycket för tipsen, ska titta på dem också!


Tritium är ju skitsmart, tack för tipset!:tummenupp Där har vi ju definitivt en "funktion" som jag ser någon nytta med... En fråga bara: Är det någon som vet hur starkt de där lyser? Pratar vi liksom "Precis läsbart i mörker" eller "Göm den i en låda om nätterna så att den inte håller dig vaken"?:D Tänker att det ju kan vara mindre lämpligt med en liten ljuskälla om man är ute och smyger i skogen under nattuppdrag...:gnissla
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top