Det är ju något lite extra häftigt med mekaniska armbandsur som har några komplikationer utöver bara vanlig visning av dag och datum. Som den där t.ex. med både månad och månfas.
Tyvärr dock inget för mig eftersom jag brukar kunna vara en aning omild i min behandling av mina armbandsur. Och enligt vad jag har hört och läst mig till så ska inte kombinationen av omild behandling och komplicerade klockor vara allt för lyckad alla gånger.
Tack vänligen!
Jag är ytterst nöjd med klockan och ser den som ett gediget komplement till min samling. Bland det som tilltalar mig mest är att de har lyckats att hålla den på ca. 38 mm bredd samtidigt som den är påtagligt tunn, trots komplikationerna som den har - all in all en klockan jag kommer att trivas med.
De flesta goda märken idag, tillika de varianter samt serier som de släpper, har en målgrupp. Det finns riktigt bra klockor från erkända märken med komplikationer som är tillverkade för "the man on the go", så att säga. Självfallet lite svårt att spekulera i vad du exakt befattar dig med
, men skulle det vara av intresse så finns det gedigna alternativ även för dig
.
Mycket handlar självfallet om materialet de väljer. Dock ska man ej bortse från att det till en stor del handlar om packning, lager, täthet och "buffert" för "intense" rörelser. All in all får du ändock räkna med en lite större klocka