Medelhastigheten på kilometern.Vad är den där tachymeter skalan för något? Är det någon som använder sig av den?
Sent from my waste-time-device
Det får vi verkligen hoppas! Om man inte vill ha bjärt kolorerade feta klumpar med massvis av tutor och visslor är det mörkt på marknaden nu. Den som först släpper ett diskret ur - ett man alltid kan bära utan att det känns klumpigt eller behöva skämmas över - med dia ca 40 mm och max 10 tjockt med funktioner som Garmin ovan eller bättre kommer att sälja massor.jag tror vi är där snart när man kan kombinera både form och funktion.
Medelhastighet för valfritt format av sträcka per timme. Så funkar även på mph, knop etc. Eller för andra beräkningar baserat på någon enhet per tidsenhet. Läs mer på https://en.wikipedia.org/wiki/Tachymeter_(watch)Medelhastigheten på kilometern.
Racingfunktion med andra ord. ☺
Japp, DC Rainmaker är stället att vända sig till för information om träningselektronik.Här har jag läst lite för att bilda mig en uppfattning vad jag behöver som fyller de funktioner jag vill ha.
http://www.dcrainmaker.com
Jag vill ha en smartwatch som inte är uppkopplad på sociala medier. Aj fan där försvann visst nyttan med dem
Kommer att hålla mig till analoga klockor. Möjligtvis en funktionsklocka avsedd som ett träningsredskap enkom.
Här har jag läst lite för att bilda mig en uppfattning vad jag behöver som fyller de funktioner jag vill ha.
http://www.dcrainmaker.com
Skulle jag rekommendera en sådan Vostok till någon annan? Det beror på varför man i så fall köper den. Är det som en kul grej eller på grund av ovan nämnda film eller något liknande så kan den vara värd det. Men för den som vill ha en vardagsklocka att lita på eller vill känna sig för vad som är grejen med mekaniska dykare så blir svaret "nej", då är SKX007 ett bättre val.
Jag har för övrigt köpt en ny klocka. Flong ny. Från Ryssland. Ett stycke äkta sovjetisk designhistoria. En Vostok Amphibia 420526. Att valet föll på just den kanske snarare beror på att The Life Aquatic är en av de bästa filmerna någonsin än att just denna klocka skulle ha en så särskilt upphetsande design.
Otroligt nöjd, men : den har inte samma satin liknande finish på kanterna på armbandet, på den roterande ringens tänder som en Omega. Antar att det har med materialets hårdhet att göra, det kanske inte är lika lätt att finpolera titan.
Sent from my waste-time-device
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |