Mookachacka
Medlem
Jag älskar min Africa Twin DCT, blev nästan 10 mil idag, snart uppe i 1500 mil
Fattar inte varför man måste ha en äventyrshoj bara för att det blir dålig väg ett tag?
Jag kom till en väg i inlandet innan Sundsvall där man hade brutit bort asfalten så det var inte ens grusväg i ca 5km med en gsxr1000 vilket knappast var optimalt men inte heller omöjligt.
Nu säger jag inte att ts ska köpa en sporthoj men att köpa äventyrshoj för någon procent av totala resan är grus känns vansinnigt.
Men visst fan tar man sig förbi ett större vägarbete med vilken hoj som helst. Tror TS har större ambitioner än så.
Det är väl just hans ambitioner som vi tolkat lite olika.Men asså.... Dålig väg "ett tag" klarar väl alla hojar, men att ligga och trycka grusväg uppe i Norrland skulle jag verkligen inte vilja göra på nåt annat än en offroadare. Lägg till 20 kilo packning på det. Det skulle bara bli skit med alla andra hojar om man inte krypkörde.
Men visst fan tar man sig förbi ett större vägarbete med vilken hoj som helst. Tror TS har större ambitioner än så.
Min DR ligger ute på blocket med en tår i ögat men jag har spenderat nog med pengar på den.
Jag ska nog köpa mig en KTM 1190 adventure i veckan men vad är det som skiljer den och R-modellen mer än hjulstorlek?
Är det problem med oljan på 1190? Pratade med en kille vars topplock hade rasat för att oljefilterna imploderade av den del vegetabilisk olja som finns i våra nordiska oljor. Är detta ett känt problem? Biltema-olja får man inte hälla i då förstår jag...Det är rätt! Kill your darlings bara - pang pang pang!
Här har du vad som gällde för några år sedan:
http://www.visordown.com/features/differences-ktm-1190-adventure-vs-adventure-r
Är det problem med oljan på 1190? Pratade med en kille vars topplock hade rasat för att oljefilterna imploderade av den del vegetabilisk olja som finns i våra nordiska oljor. Är detta ett känt problem? Biltema-olja får man inte hälla i då förstår jag...
optimal touringhoj?
View attachment 435922View attachment 435923
View attachment 435924View attachment 435925
Det är inte bågen som sätter gränser... det är föraren
optimal touringhoj?
View attachment 435922View attachment 435923
View attachment 435924View attachment 435925
Det är inte bågen som sätter gränser... det är föraren
ok, allt går. So what?Kan bara hålla med. Om man inte insett det genom han som körde en R1a genom Afrika / Amerika, se inlägg #54.
Kom för några år sedan till Ljusdal och fortsatte norrut till Västerstråsjön 2 mil.
Man hade sedan förra sommaren rivit upp asfalten, ja noga räknat höll man på att riva upp asfalten, det var som du skriver inte en gång grusväg.
Inte vände jag på Suzuki SV650S och vanliga landsvägsdäck.
Nått år senare kommer jag från Östersund och beslutar gina 305 från Stöde ner till Hassela på natten. Av dom ca 45 km är de första 5 asfalt sedan "grus / sand" nästan 40 km och de sista 2 till Hassela asfalt. Det regnar och när jag nästa dag ska tvätta hojen så är den täckt med ca 2-3 mm sand. Fälgar gaffel kylare ja överallt har vatten och fin sand bildat ett hårt lager som måste nästan skrapas bort.
Forumet heter ju trots all sporthoj
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |