En Virago kan ju finnas i flera prislägen. Men det är sant, inte många av mina hojar har jag köpt i butik.Vilket förmodligen också innebär att du aldrig kommer att besöka en butik…
Det räcker med en inbromsning för att avgöra om ABS fungerar eller ej.Som sagt kan han ha fel om att han blev medvetet lurad och det är rimligt att båda parter inte kände till felet vid försäljning. Lurad eller ej är ingen fråga utan borde köparen ha upptäckt felet eller ej samt stämmer skicket med beskrivning? Tror han kan få rätt i en tvist då det står inga dolda fel på kvittot samt att felet påpekades inom rimlig tid som jag uppfattar det. Tror dock att han får juridiskt råd att det görs upp innan rättegång med hävt köp eller kompensation. Hade det stått befintligt skick på kvittot hade det varit en annan sak och då har man stort ansvar gällande undersökningsplikt eftersom befintligt skick kan innefatta fel. Juridiskt sätt har han nog "undersökt" tillräckligt men i verkligheten testar man en begagnad hoj på riktigt innan köp. Sen undrar man om ABS verkligen är ur funktion.
Jag erbjöd honom till o med hjälp men inget svar sedan fredags. Så förmodligen var den nog inte trasig, och han har säkert missuppfattat det där med ABS lampan. Kan det vara en generation 90 taletTror TS inte fick det medhåll denne sökte och är sannolikt på ett annat forum och gnäller av sig nu.
Appappappappappappapp!En Virago kostar inte så mycket
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |