Kör ifrån Polisen !!!

wima

Team Wiking Racing
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
ZX-10R
Silwer skrev:
meh, äru dumm elle?

Han fightas med sin gpx till sisssta blosdroppen.
Det kan vara så han menar...

Jag tolkade det som att han vet vad en vad är och så har han gjort är :3freak osså kämpar man ända tills man dör, så är det!!
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Nr:18 skrev:
Nej, om man hela tiden måste ligga på gränsen kommer man att bli av med livet...

Du tar ingen lärdom ens av dina egna misstag? Vad krävs för att du ska tänka om? Dödsfall? Räcker det med allvarliga skallskador?

Klart jag tar lärdom av mina egna misstag. Men hade jag ansett att köra ifrån polisen vara ett misstag så hade jag inte gjort om det, men så är inte fallet.
Med andra ord

U = f(S,E,P,T,M)

Där utfallet(U) är en funktion av skada(S) som uppkommer vid krasch, ekonomin(E) som försämras vid en krasch, sannolikeheten(P) jag kraschar vid en jakt, tiden(T) som är kvar av säsongen.

Vi har bara olika inputvärden annars har vi exakt samma åsikt kompis :D
 

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oskarström
Hoj
GSXR 1000
Kim78 skrev:
Klart jag tar lärdom av mina egna misstag. Men hade jag ansett att köra ifrån polisen vara ett misstag så hade jag inte gjort om det, men så är inte fallet.
Med andra ord

U = f(S,E,P,T,M)

Där utfallet(U) är en funktion av skada(S) som uppkommer vid krasch, ekonomin(E) som försämras vid en krasch, sannolikeheten(P) jag kraschar vid en jakt, tiden(T) som är kvar av säsongen.

Vi har bara olika inputvärden annars har vi exakt samma åsikt kompis :D
Klart man kan skämta bort det så, men i sak har vi diametralt motsatta åsikter. I min värld händer det att jag kör för fort. Om polisen försöker stanna mej anser jag att jag får skylla mej själv. Det är inte polisens fel att jag brutit mot lagen. Därav följer att jag heller inte kan bli arg på polisen. Eftersom livet är mer värt än möjligheten att köra bil så betalar jag mina böter utan att gnälla, ordnar nån som skjutsar mej dit jag behöver åka och njuter av att ha överlevt en extra dag.

Allmän åsikt bland företrädesvis yngre sporthojsåkare är: Kör som fan, försöker snuten stoppa dej så dra, lyckas dom stoppa dej; bli förbannad först på snuten och sedan alla andra snutar oxå, när snuten då är tuff tillbaka åker man hem och grinar på SH.com. Man kan fundera lite på om Darwin hade rätt i sina teorier om mänsklighetens utveckling. Sporthojsförare har en förmåga att tro på sin egen oövervinnlighet som talar emot dom.
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Nr:18 skrev:
Skitsnack! Menar du att ett lagbrott uppstår först när det upptäcks? Isåfall kan man riskfritt råna banker om ingen upptäcker det...
Tror snart att du kommer att göra det faktiskt :confused: Har läst om dina inlägg i andra trådar och där är det också en massa snack om att råna banker.... kanske man får läsa om dig i kvällstidningen!! För du lär väl åka fast rätt fort antar jag, DU SMITER IAF INTE IFRÅN POLISEN, det får du tolka som du vill - Men jag har aldrig gjort det heller och hoppas jag slipper en sån situation, så jag är hyvens kille med andra ord :tungan
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Nr:18 skrev:
Klart man kan skämta bort det så, men i sak har vi diametralt motsatta åsikter. I min värld händer det att jag kör för fort. Om polisen försöker stanna mej anser jag att jag får skylla mej själv. Det är inte polisens fel att jag brutit mot lagen. Därav följer att jag heller inte kan bli arg på polisen. Eftersom livet är mer värt än möjligheten att köra bil så betalar jag mina böter utan att gnälla, ordnar nån som skjutsar mej dit jag behöver åka och njuter av att ha överlevt en extra dag.

Allmän åsikt bland företrädesvis yngre sporthojsåkare är: Kör som fan, försöker snuten stoppa dej så dra, lyckas dom stoppa dej; bli förbannad först på snuten och sedan alla andra snutar oxå, när snuten då är tuff tillbaka åker man hem och grinar på SH.com. Man kan fundera lite på om Darwin hade rätt i sina teorier om mänsklighetens utveckling. Sporthojsförare har en förmåga att tro på sin egen oövervinnlighet som talar emot dom.

Jag blir aldrig arg på polisen, blir snarare arg på deras prioriteringar. Men det är jag redan nu trots jag har mitt körkort i behåll. Sedan så bygger jag min tappade respekt hos trafikpolisen på min 2-veckorspraktik jag gjorde där. Ingen annan polis respektera dom som en rotel, de består i huvudsak av avdankade poliser som ej kommit någonstans eller yngre poliser som ej fått anställning på någon annan rotel och använder den som "nödfall". Sedan att se MC-poliser köra och leka och styla sig för ett gäng praktikanter utan att ha någon uttryckning eller skäl för det och därefter predikera för andra hur dåligt omdömme de har gör att de inte får min respekt.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
TLRR skrev:
Du tror inte POLISEN och ÖVERHETEN kommer att hitta på åtgärder för att stoppa just denna "shit mentalitet" och införa böter och andra straff kanske bara genom att se nummerskylten osv och inte se föraren.Dessa förslag finns redan och kommer att få ännu mera tyngd bakom sig ju mera dessa olagligheter ökar och därmed förstöra för det som någorlunda håller sig i skinnet ??

då får man väl anstränga sig lite och skruva av skyltarna då.
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Långa farbron skrev:
Efter att ha följt tråden sen i morse så kan man dra ett par slutsatser

1:det finns mogna och intellegenta mcförare som lever för att åka.

2:det finns omogna och dumma mcförare som inte kommer att överleva att åka.

Sen är det bra att välja vilken grupp man vill tillhöra och tänka över vilket som ger mest respekt hos kompisar eller det motsatta könet.

1:att vara en erkänt duktig och säker hojåkare som kör med insidan.

2:att vara en kille som kör sin rullstol med ett sugrör efter han försökte dra snuten.

mogna och intelligenta mcförare som lever för att åka? åka hur då? vad menar du med åka? sitta och puttra fram på en 70-väg i 70.0 km/h med en glidarhoj eller?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
bmwjohan skrev:
mogna och intelligenta mcförare som lever för att åka? åka hur då? vad menar du med åka? sitta och puttra fram på en 70-väg i 70.0 km/h med en glidarhoj eller?
Hmmm du skrev nyss att på dina 70 vägar kan man bara köra 70 :D SBS :tungan
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
men fan vilken sur tråd.. måste fråga vad en del av er ens gör här, ni verkar ju inte ens MC intresserade...

åka hoj är ju det bästa som finns, klart värt lite risker.

klart man inte ska köra som en idiot, men att köra tråkigt är ju idiotiskt...
 

TLRR

Guest
sven666 skrev:
men fan vilken sur tråd.. måste fråga vad en del av er ens gör här, ni verkar ju inte ens MC intresserade...

åka hoj är ju det bästa som finns, klart värt lite risker.

klart man inte ska köra som en idiot, men att köra tråkigt är ju idiotiskt...

Sur tråd ? Upplysande menar du.
När det finns folk som förstör det grundläggande i mc intresset.
Kan upplysa att jag inte heller är guds bästa barn och kommer heller inte att bli,men jag väljer mina platser att köra fort.
och det är inte att fläska på i 400 på Essingeleden bland bilar och bakhjulskörning i stan vid övergångsställen eller stoppisar vid rödljus.
 

Kim78

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2004
Ort
Tyskland
Hoj
GSXR1000 -02
Silwer skrev:
kim78: men varför sa du inet rakt ut att du hatar trafikpoliser och föraktar dem för at de är löjliga.
Då hade man ju fattat direkt, eller nåt.

Jag har inte sagt jag hatar dom, föraktar....hmm...kanske men jag respekterar dom inte helt enkelt. Förvräng inte det jag säger.
Och ja, jag tycker dom är löjliga.
 

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Trehjuling
bmwjohan skrev:
mogna och intelligenta mcförare som lever för att åka? åka hur då? vad menar du med åka? sitta och puttra fram på en 70-väg i 70.0 km/h med en glidarhoj eller?

Ja med tanke på att sveriges MC bestånd består av ca 85% glidare(källa Trygg hansa) så är du inte helt fel ute.
Men det kanske krävs att man uppnår en mer mogen och ansvarstagande ålder innan man kan uppskatta en sådan åkstil.
 
Last edited:

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Dom jag har åkt med från detta forum kör fort och i vissa fall alldeles för fort. När man isåfall kör ifrån polisen så kör många av oss precis som vanligt. Jag har exempelvis sett att GSXR1100 kör alldeles för fort i sina filmer.. då klagar ingen...

dubbelmoral som vanligt....

//jaG
 

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Långa farbron skrev:
Ja med tanke på att sveriges MC bestånd består av ca 85% glidare(källa Trygg hansa) så är du inte helt fel ute.
Men det kanske krävs att man uppnår en mer mogen och ansvarstagande ålder innan man kan uppskatta en sådan åkstil.

antagligen gör det väl det. jag är i alla fall inte mogen för att tycka att sånt är kul.
 

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Ort
I skogen utanför Uppsala
Hoj
Skitliv
Zeb_Macahan skrev:
Dom jag har åkt med från detta forum kör fort och i vissa fall alldeles för fort. När man isåfall kör ifrån polisen så kör många av oss precis som vanligt. Jag har exempelvis sett att GSXR1100 kör alldeles för fort i sina filmer.. då klagar ingen...

dubbelmoral som vanligt....

//jaG

Jag ser heller inte att nån pekar ut dig heller?
Om man kommer in o gastar i en sån här diskussion om hur jävligt man åker o drar snutar o grejor, då kan man ju få svar på tal, anser du att det är fel?
Annars kan man ju som nån sa luta sig tillbaka och inte skriva ett ord om hur jävligt man kör.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top