Under förutsättning att du körde standard gatprylar från början, javisst! En 600 sporthoj är en kompromiss hur du än ser på det. Visst kan du justera in den skapligt för bankörning och till och med byta fjädrar för din vikt men det är fortfarande ventil- och flödesmässigt en kompromiss.
Men med ex-vis Öhlinsdämpning kommer du så mycket längre. Märke oväsentligt, kan vara White eller vad som helst så länge det verkligen är anpassat för den körning som ska göras.
Skillnaden i varvtid med samma förarinsats kan vara väldigt märkbar. När man börjar komma ner mot racetider som du börjar göra blir små skillnader i däcksval, fjädringsjustering och andra saker desto viktigare.
Dock, när farten ökar förändras inte problemet. Det flyttas bara till en annan nivå. Du säger att senaste 2-3 sek beror på grejerna. Visst gör det, men har du lärt dig köra de nya prylarna eller är det bara materialet som hjälper dig? Ser fortfarande ut som du bottnar gaffeln, därav min ref till tidigare inlägg...
Snurrigt? Troligen, det har varit en lång dag
Japp gaffeln ser ut att bottna det har även jag känt och märkt av därav frågorna i denna tråd om hur man kommer till rätta med "problemet" Med sänkta tider kommer ju självklart ökade påfrestningar på matrialet.
Jag känner själv att jag dom senaste dagarna har börjat bromsa mycket hårdare och kom precis i skrivandets stund på vad det beror på.
Nya belägg i kolvarna är anledningen. Körde Galfer 1375 som hade suttit i 15 bandagar + och bytte ut dessa mot nya galfer 1375 och bettet när dom är nya måste vara mycket bättre än när dom fått några dagar i sig
Nu är problemen som du säger flyttade till en helt annan nivå, Fjädring som säckar ihop och kåpor som repas.
Men för att ta det hojen lite kortfattat:
CBR 600rr 08a
Öhlins 30mm Knix cartridge i fram
ttx36 mk2 bak
Beställt nytt i vintras efter min förar vikt och byggt för att köras bana med.
Hänget ställt med hjälp av både Henry Sundqvist Pro Superbike och Henrik Andersson SST600.
Works racekåpor
Uppflyttade PP tuning pinnar
kör på Pirelli SC däck.
Det som jag upplever som dom stora begränsningarna med cykeln just nu är att den bottnar ur vid hårda inbromsningar. Lösningen verkar vara att fylla på med ett par cl olja tills bekymret försvinner.
Att den säckar ihop vid påslag ur böj såpass att kåpor och pinnar tar i verkar gå att bota med att ge sig på compen bak ett par klick.
Detta är det mest akuta med hojen och det jag vill få ordning på snabbt.
Sedan finns det hur mycket som helst att justera både hos Piloten och Cykeln för övrigt men 1 sak i taget som dom säger.
Roffe.s har även kommit med väldigt goda teorier och råd gällande ihop säckningen i böj.