Du åker 1.14-tider och du säger att "hojen skrapar kåpor och pinnar på löpande band". För mig låter det som att du har alldeles för mycket lutningsvinkel i förhållande till din hastighet.
Det du kan göra rent motorcykeltekniskt är att höja hela hojen. En motorcykel med högre tyngdpunkt behöver mindre lutningsvinkel för att klara samma kurva med samma hastighet som en motorcykel med lägre tyngdpunkt.
Jag är dock inte så säker på att ditt problem är relaterat till din motorcykel. Som flera andra redan skrivit, det går att åka under 1.10 med helt standard gathojar (jag har själv sett det) och det går att åka under 1.10 utan att något tar i (jag har själv sett även det). Jag tror därför att du har lite att jobba på med din sittställning och din kroppsposition. Hur sitter du i "midcorner" (efter broms men före gas)...? Hur sitter du då du börjar ge gas och hur flyttar du dig då du rätar upp hojen...? Vad säger en instruktör eller någon av de snabbare förarna om detta, om de följer dig några varv...?
Du tar upp frågor som är väldigt relevanta och jag förstår att du har ett stort kunnande och antar att du redan har listat ut mina bekymmer.
Det är som du säger i Midcorner precis när jag lagt på gas som det skrapar och kasar, Dom som är snabbare och har tittat på mig säger att cykeln är för låg och att jag ska gå på compen bak och eventuellt höja hela cykeln och köra i lite mera olja i framdämparna.
Jag försöker hänga av så gott jag kan och känslan är att jag hänger av bra från cykeln men som vanligt kan känslan och verkligheten skilja sig något enormt.
Försöker se till att ha ena skinkan kvar på sadeln och få ut överkroppen mer. Huvudet är inte helt med och jag känner mig inte riktigt bekväm med "luta" huvudet åt sidan då blicken blir lite konstig vilket gör att jag inte får över huvudet ordenligt.
Vide enkel böjar hänger jag kvar med kroppen ute till cykeln är nästan helt upprätt detta för att störa den så lite som möjligt när jag skickar på. Men vid kombinationssvängar är man ju illa tvungen att flytta runt på cykeln men även detta försöker jag sköta så smidigt som möjligt för att cykeln ska få ro..
Henrik körde nog en hel del varv bakom mig igår och jag hoppas han snart kommer in i tråden och delar med sig av det han såg på både gott och ont.
Att det finns talang fulla piloter som kör standard cyklar under 1.10 tvivlar jag inte på men jag är inte en av dom och måste öva och skaffa mig alla förutsättningar som finnes för att klara av en 1.10 nästa säsong.
Men även dessa påståenden är lite råa då jag kan säga till en pilot som drar runt på 1.20 med fullsmäckad cykel att det där klarar jag med en standard cykel.. Men hade mitt eget PB varit 1.20 med en racekittad hoj så hade jag inte gjort
Det jag vill säga är att stjärnorna som drar runt på 1.04 på sina racehojar har så mycket know how att det inte är något bekymmer för dom att dra runt en standard cykel på 1.10 tider fan vore annars lixom
Men jag har väldigt mycket att jobba med både med mig själv och cykeln för att nå dit jag vill.
Jag vill passa på att tacka alla för den hjälp jag fått hitintills den uppskattas något enormt