Du är välkommen hem till mig på en kopp kaffe, och wheelie kväll. Ta med intyg att du e 30 bast och 3000 spänn till självrisken, eller 65k i bakfickan
Så här svårt är det med stor-motard..
Vill dock lära mig att slippa accelerera så mycket när man väl ligger där uppe, är väl för feg med lutningen antar jag..
Nån som verkligen kan, kan slanga med vad som helst. Sen tror jag också att det handlar om den extra vikten jag bär på. En kompis (som väger lite över 20 kilo mindre) kunde slanga med den originaldrevad ocskå, i två-an.
Stå upp känns lite instabilt, jag vill gärna lära mig det dock.
Jag tänkte gå upp EN kugg på bakdrevet, har läst om att det är den gyllene kombinationen på denna hojen. Får göra det när det e snö ute ..
Ska se om jag lyckas komma ut i kväll och spela in
vaddå, har du gjort dig av med ninjan ? visst skulle det vara kul med en wheelie-kväll ? Helst innan första frosten då ..
Ojdå ovanligt.. hur många mil hade den gått?
Fz1or är då inte omöjliga att åka på bakhjulet medjust precis "ovanligt" strax över 4100 tror jag, men ja får väl se om man kan titta något annat skoj som går på slangen, vad jag förstår härifrån skall det alltså inte vara en f800gs eller fz1 för dom tycks vara omöjliga
Så här svårt är det med stor-motard..
[YOUTUBE-ID]XjqtsJM9FCY[/YOUTUBE-ID]
Vill dock lära mig att slippa accelerera så mycket när man väl ligger där uppe, är väl för feg med lutningen antar jag..
Fz1or är då inte omöjliga att åka på bakhjulet med
exakt min poäng, var sarkastisk i det där inlägget köpte själv en Gsx 750R idag 00a den går upp men har lite teknik problem med tvåan
just precis "ovanligt" strax över 4100 tror jag, men ja får väl se om man kan titta något annat skoj som går på slangen, vad jag förstår härifrån skall det alltså inte vara en f800gs eller fz1 för dom tycks vara omöjliga
Nu är problemet dock hur jag skall lyckas växla, har lyckats ett par gånger utan kopplingen, känns dock som om lådan tar mycket stryk av att snabbt slå av gasen, sparka i ny växel utan koppling och sen vrida på igen för att få upp hojen. Känns även ganska mysko att åka ordentligt olagligt fort även på bakhjulet.
Nä , precis. Det e bara att de e högt drevade, och med ett 51% viktbias på framhjulet. Jag tycker att det går fint att slänga I ettan även original. Jag drevade ner den för att kunna plocka upp den på 2an.. original gör den 130 I ettan, så det e tillräckligt för en bakhjulsåkning.
Vad jag tycker e skitbra med fz1:an är att den e stabil på bakhjulet, även I ettan där andra hojar är stirriga
Inte läst fler inlägg så om det var någon ironi i det vet jag inte
Men f800gs, tjöp! Ska vara grym på slangen har jag hört^^
[YOUTUBE-ID]btRvVLA0KzM[/YOUTUBE-ID]
Kan hålla med att org drevningen är lite hög men inga prob att dra upp den i tvåan org
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |