Köra hoj i shorts?!

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Kör i shorts gör jag bara på fyllan.
 

GizmoBlade

Medlem
Gick med
24 Feb 2004
Ort
Lysekil
Hoj
Honda CB1000RA -09
hm,, jag tog mitt kort för ca 4 veckor sen, har kört 200mil , och testat köra i jeans och tröja till jobbet,, givetvis hjälm med,, och det känns SKIT FEL.

man vågar ju knappt svänga haha,, nä ställ och full mundering får det allt va för min del.
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
hm,, jag tog mitt kort för ca 4 veckor sen, har kört 200mil , och testat köra i jeans och tröja till jobbet,, givetvis hjälm med,, och det känns SKIT FEL.

man vågar ju knappt svänga haha,, nä ställ och full mundering får det allt va för min del.

Jag har vurpat betydligt fler gånger i fullt skinnställ än när jag kört i jeans. Så jag vet vilket jag tycker är farligast.
Dessutom undrar jag hur många gånger de som skriker högst om skyddsutrustning verkligen har varit omkull. Och då räknar jag inte en tappad hoj på en parkeringsplats utan riktigt feta vurpor med eld, explosioner och shit.

Och dessutom, ska man ragga brewdar utan hoj funkar inte ett bögställ, det är jeans och linne som gäller då har jag hört. Brudar med hoj kanske man ska hålla sig undan.
 

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Ort
Gavle
Hoj
1.3 0.75 0.45
Om stålmannen själv får välja; Svindyr hjälm med spegelvisir, munkjacka alt t-shirt och jeans eller kortbrallor.

En trend jag noterat bland de riktigt koola:)
 

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
LJUSDAL
Hoj
1 Liter
Skyldig! ja jag vet, ett värdelöst whitetrash jag är... och kommer fortsätta köra så när jag ska en sväng inom köpingen.
 

trosell

Medlem
Gick med
5 Sep 2004
Ort
LJUSDAL
Hoj
1 Liter
Å andra sidan kör ALLA eu-mopeder i byn snabbare än jag gör och med obefintlig skyddsutrustning, och hjämen oknäppt...
 

Perris

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2005
Ort
I stan på landet.
Hoj
Honda plastraket a´la nittiotal!
Snart får vi nog börja be cyklister att trampa in till närmaste MC-affär och köpa sig ett snajdigt Berik de kan färgmatcha med cykelkorgen.

Det finns ju givetvis nyanser. Drar man det jädrigt hårt så skulle jag gissa att det är ungefär lika farligt att braka runt på marginalerna i 140 på slingriga 70-vägar iförd tjurhud och plast, som att puttra igenom centrum i 30 iförd jeans och tröja. Fast det är klart, det är ju olika typer av skador man drar på sig. Sen går det ju aldrig att komma ifrån verkligheten, givetvis är det aldrig någon nackdel ur säkerhetsynpunkt att bära full skyddsmundering. Fast det är ju aldrig någon nackdel ur säkerhetssynpunkt att låsa in sig i ett bomullsvadderat kassaskåp för resten av livet heller...

/perris
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Jag tycker att folk får köra i vad de vill. Det börjar bli så säkerhetsmedvetet (t.ex. cykelhjälm) att man snart knappt borde gå utanför dörren för att minska risken att råka skada sig.

Jag fattar inte hur jag överlevde på 80-talet: cyklade utan cykelhjälm och körde sen moppe som gick 50+ km/h. Täljde med kniv som liten, sköt luftgevär och raketer, sköt med borrad startpistol, smällde smällare, snusade, tjuvrökte osv. ALLT borde väl vara förbjudet (smällare är väl det nu?)...

Jag kan förstå om man irriterar sig lite men blir man "förbannad" för att man ser nån köra i shorts borde man skaffa sig ett liv.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2990426 Jag tycker att folk får köra i vad de vill. Det börjar bli så säkerhetsmedvetet (t.ex. cykelhjälm) att man snart knappt borde gå utanför dörren för att minska risken att råka skada sig.

Jag fattar inte hur jag överlevde på 80-talet: cyklade utan cykelhjälm och körde sen moppe som gick 50+ km/h. Täljde med kniv som liten, sköt luftgevär och raketer, sköt med borrad startpistol, smällde smällare, snusade, tjuvrökte osv. ALLT borde väl vara förbjudet (smällare är väl det nu?)...

Jag kan förstå om man irriterar sig lite men blir man "förbannad" för att man ser nån köra i shorts borde man skaffa sig ett liv.
:fakta

Låt folk sköta sina liv som dom vill..
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Jag kör enbart i boxershorts. enbart för att få visa mina tatueringar. F.ö kör jag endast hoj då jag är en kille med liten penis, hävdar mig på stan varje helg ( thaiboxare som måste visa mina kunskaper ute). Om inte detta vore nog, så gör jag det även på att imponera på mina f.d elever som givetvis inte hade respekt pga utlärningen, utan endast för ja körde hoj!
 

Biohazard

BKK-instruktör
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Skåneland
Hoj
Nightrod
Det var bara mina tankar som skenade iväg lite när jag satt & stirrade ut genom fönstret på jobb.. Jobbat 13 timmar än så länge & har sett en massa glidare/custom utan "skydd" & inte en enda sporthoj utan, därav agressionsutbrottet.
Och JO jag har kraschat Ordentligt. Så jag Vet hur det känns!
OCH jag har sett hojpolare som blivit söndertrasade när de kört utan skinnställ i hastigheter inom lagens ramar.
Blev en hel del bra & mindre bra inlägg i denna tråden...
Jaja, ta´t lugnt på vägarna med skydd eller ej, e´ ju upp till var & en som nån sa.
 

Dominator-Rocks

Guest
Jag kör enbart i boxershorts. enbart för att få visa mina tatueringar. F.ö kör jag endast hoj då jag är en kille med liten penis, hävdar mig på stan varje helg ( thaiboxare som måste visa mina kunskaper ute). Om inte detta vore nog, så gör jag det även på att imponera på mina f.d elever som givetvis inte hade respekt pga utlärningen, utan endast för ja körde hoj!

Är du full?
 

lasse kongo

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
västkusten
Hoj
honda cbr600, suzuki dr350,denper 650, k140cc
brukar köra i bara hjälm... men jag kör försiktigare än med hel utrustning inte vält än :)
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top