Köra ifrån bylingen

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
jag skulle faktiskt njuta av att snutarna kör av vägen ifall dom jagar mig.
om någon av dom dör är det inte roligt längre, men inte fan skulle jag känna mig skyldig. om dom försöker hänga på i überhögt tempo får dom skylla sig själva.
fuck the polis

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
bmwjohan skrev:
om någon av dom dör är det inte roligt längre, men inte fan skulle jag känna mig skyldig. om dom försöker hänga på i überhögt tempo får dom skylla sig själva.
fuck the polis
Shit, du är ju minst lika ball som grabbarna i Torque :rofl

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Maax skrev:
Varför blanda in polisen och allmänheten i disskusionen?

Fråga er istället hur många skruvar personer som smiter saknar. :död

Vad som får så jävla många människor att tro/tycka att det är ok att smita från sitt ansvar.

Varför så jävla många människor tycker det är helt ok att inte STÅ för sin imbicilla dummhet till att börja med.

Blir ju för fan värre år för år, snart skiter alla i allt, inte så konstigt att det ser ut som det gör utanför ytterdörren.

Folk som verkar sätta i system att bete sig hur som helst när det "bara är att dra" har jag ingen som helst tolerans än mindre respekt för.

Att säga att "polisen av egen fri vilja valde att följa efter och får därför räkna med att kanske dö på kuppen" är så...... :död Ett typiskt argumen för att rättfärdiga ett betende som man VET är fel.

EDIT. Ok om man gör det en gång när man är ung o dum...och LÄR sig något av det. Är ju en viss skillnad på att smita i 40-50 km/h och i 200-300 km/h

Håller helt med, riktigt vettigt sagt.

CHROLO

Does not play well with other bikers...
Gick med
1 Sep 2004
Hoj
Honda Varadero, Honda AT
EisernPferd skrev:
om vi istället vänder på resonemanget o antar att dom i den flyende bilen dog när dom krockade med tåget (vilket är en fullt sannolikt) dog dom för att tåget körde på dom eller för att polisen jagade dom eller för att dom körde för fort?? hade polisen känt sej skyldiga?? nej knappast inte (för dom flydde ju...)

Inte nog med att det skulle ha känts fördjävligt om någon jag "jagat" kört ihjäl sig under en polisjakt, mediadrevet skulle ha jagat mig hela vägen in i vardagsrummet hemma.
Tror du på fullt allvar att det inte skulle röra den polisen i ryggen? :va

bmwjohan skrev:
fuck the polis

Du är mer hårdhudad än vad jag är om du njuter av att någon skadas. Din njutning slutar först om någon dör. Hoppas du gillar vad du ser när du tittar dig i spegeln.
:dummer

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
(den här tråden blir bra)

Är det inte nya regler för när polisen får "jaga" andra fordon? Jag har för mig att numera är det inte tillåtet att jaga för t ex trafikförseelser eller liknande?

Hur är det egentligen?

Strömberg

Kör alltid för fort!!
Gick med
28 Jun 2004
Hoj
Husaberg 650 Supermoto -07 Nu kittad för isen!!
har erfarenhet av detta ämne, så ja vet vad ja själv skulle göra.......upp till mig...inte kör ja lagligt alltid i alla fall.men lappen har ja haft flera år...
sen vill inte jag va skyldig tills någon död å anhörigas sorg...men ger man sig in i leken....

PatrikW

Slangövare
Gick med
23 Jan 2006
Hoj
Yamaha R6 2001
Är ju inte MC förarens fel om polismannen kör in i någon annan. Polisen får ju välja själv om han vill göra en farlig höghastighets jakt..

Själv e jag nog inte så sugen på o stanna, men beror helt på situationen.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
bmwjohan skrev:
1780600 jag skulle faktiskt njuta av att snutarna kör av vägen ifall dom jagar mig.
fuck the polis

Håller med till 100%! :tummenupp

sandstream

Guest
#Olsson# skrev:
2042686 (den här tråden blir bra)
Är det inte nya regler för när polisen får "jaga" andra fordon? Jag har för mig att numera är det inte tillåtet att jaga för t ex trafikförseelser eller liknande?
Hur är det egentligen?
Dra ett PM till Chrolo eller kjecop, de borde kunna svara.
Alla andra kommer bara att fylla på tråden med dravel :tungan

Bifffen

Våga Vägra
Gick med
18 May 2004
Hoj
Yamaha FZ1-N
bmwjohan skrev:
1780600 jag skulle faktiskt njuta av att snutarna kör av vägen ifall dom jagar mig.
fuck the polis

Instämer man får ta konsekvenserna för det man gör så är det bara tror knappast poliserna tycker synd om en hojåkare om det är han som åker av vägen under en jakt
snarare rätt åt han.......

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Bifffen skrev:
2043057 Instämer man får ta konsekvenserna för det man gör så är det bara tror knappast poliserna tycker synd om en hojåkare om det är han som åker av vägen under en jakt
snarare rätt åt han.......

Eller hur :mad: , alla poliser önskar ju sina medmänniskor död om dom inte följer regler och lagar, Tänk lite nu, Poliser är inga sadister. Dom gör sitt jobb och vill i grund och botten människors bästa, dock ibland med byrokratiska medel

#Olsson#

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2004
Hoj
RSV1000R Factory
sandstream skrev:
2043011 Dra ett PM till Chrolo eller kjecop, de borde kunna svara.
Alla andra kommer bara att fylla på tråden med dravel :tungan

Jag tänkte att denna kanske borde räcka. Får avvakta en stund och se om kanske Chrolo o Kjelle kunde svara öppet istället. (Iofs, kanske det inte ligger i deras intresse att med någon större kraft marknadsföra detta? :hihi

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
HansJ skrev:
2043025 En liten undran, tycker du/ni att det ska vara helt oreglerad trafik, dvs inga lagar eller begränsningar?

Intressant fråga!

Jag har tappat allt förtroende för Polisens trafikbevakning. Jag körde yrkesmässigt för flera år sedan och trafikpolisen är ett skämt! Kolla tidböcker och skjuta laser på 70 vägar på dagtid är man duktiga på men när man ligger bakom rattfyllon som vinglar över hela vägen har dom ingen bil att skicka...

Jag tycker att det är pinsamt att Polisen försöker få folk att skriva på fortkörningar trots att de inte har någon mätning och hotar med indraget körkort, tur att man har läst juridik!

Ett exempel på hur folk fungerar är Essingeleden. Hastighetsgränsen är 70 och trafikrytmen är ca 85-90. Den enda gången folk kör 70 där är när de se en Polis, då bildas det en kö bakom när ingen vågar köra om trots att Polisbilen kör 65! En gång körde jag om en polisbil som körde 65 på Essingeleden, jag gled förbi i ca 75 med farthållaren på. Polisen la sig 5 meter bakom och följde med mig ända in på parkeringen, där jag fick en utskällning, skulle visa hyffs, körkortet till låns, hot om böter, bla bla...
Naturligtvis hade de ingentig att komma med förutom att jävlas lite, slöseri av både min och deras tid.

Ett annat eget exempel på att Trafiken och dess regler och lagar är när jag krockade med dam som glömde titta innan hon gjorde en vänstersväng (tur att jag inte körde hoj den gången, annars hade jag inte suttit här nu!), damens bil klövs i två bitar (en cabbe) och halva bilen landade på trottoaren, som tur är stod det ingen där!
Polisen kom till platsen men konstigt nog var Polisen mycket otrevlig och anklagande mot mig och jag fick blåsa men inte damen! Hon erkände och det blev en polisanmälan, men hon fick behålla körkortet då det inte ansågs som vårdslöshet i trafik, då kan man vad som är vårdlöshet i trafiken! Uppenbarligen att köra 101 km/h på Essingeleden. :3freak

Tack för mig!

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
Jag har kört från polisen på moppe och 125a för att jag var helt säker på att jag skulle kunna dra dom utan att riskera allt för mycket. Skulle jag bli stoppad när jag har någon bakpå skulle jag stanna. Tror jag. Skulle jag däremot få häng och beslutar mig för att dra och om då polisen dammar av vägen skulle jag lätt vända om.

KillerB

I can eat 50 eggs.......
Gick med
28 Jan 2005
Hoj
Hojlös än så länge...
Kuritas skrev:
1773503 Det finns ju 3 miljarder trådar om att köra ifrån polisen i olika scenarion. Med olyckan i Skåne i färskt minne känner jag för att omformulera frågan lite:

Skulle du försöka köra ifrån polisen för att slippa böter eller indraget körkort om det fanns en risk att förföljande polis körde ihjäl sig själv eller någon annan i jakten?
If you can`t do the time don`t do the crime.

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Har varit med om en jakt som slutade med en totaldemolerad polisbil dock körde jag ju moppe utan hjälm vilket anses som ett otroligt grovt brott.
Kan bara erkänna att jag flinade åt dumjävlarna när de stod med sin skrothög till bil..... :hihi

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Det är ju polismannen själv som avgör vilka risker han tar för att fånga smitaren. I det här fallet körde polismannen över sin förmåga(han såg inte ens tåget!) och tog allt för stora risker. Varför ska smitaren ha dåligt samvete för det?
Skulle nån sluta köra racing för att de medtävlande riskerar att köra ihjäl sig?

spectre

BRASSA å dra i helvet
Gick med
27 Jan 2004
Hoj
50x12
slangarn skrev:
2043168 Har varit med om en jakt som slutade med en totaldemolerad polisbil dock körde jag ju moppe utan hjälm vilket anses som ett otroligt grovt brott.
Kan bara erkänna att jag flinade åt dumjävlarna när de stod med sin skrothög till bil..... :hihi

Du råkar inte ha en halvbror som kallas sig för BRASSARN? Eller är du bara en sidekick?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept