Körde på ett LO-djur

Status
Ej öppen för fler svar.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Det var då ett jävla gnäll över att han kört över en kissekatt, visst är det väl dumt att köra så fort när det är mörkt och dumt att inte ringa snuten för att säga vad som hänt.
Men det är väl knappast det första man tänker på när man klippt ett djur i 170 knyck ,, då skulle jag vara glad över att jag var i livet i alla fall , kissen är ju död men det kunde han ocskå ha varit.

Om jag eller någon i min närhet kör över ett djur oavsett sort så är jag mer intresserad om han/hon klarat sig, inte fan frågar jag , har du ringt snuten , lever djuret? jag frågar naturligtvis hur vederbörande mår och är glad att han/hon lever, och då spelar det ingen roll om det är ett LO-djur eller en struts eller en rådjur.

Fotrally

Olika
Gick med
8 Mar 2004
Hoj
Honda CBR1000RR -08, SP Copperhead MX125 -07
jobbigt läge...

enda jag har att framföra är det finns faan så många fler lodjur i rörelse än allmänheten tror!
thats it...

ha d gött!

robeen

jag har en egen bana i stan
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
K1200R
El Garto skrev:
För ett par år sedan körde jag på ett rådjur med bilen (också mitt i natten).
Polaren och jag gick av för att leta men vi hittade inte djuret. eftersom det bara var en touch på rådjurets skinka/bakdel så förmodade vi att djuret klarat sig utan skador. Hur som helst så ringde jag på morgonen efter och anmälde det inträffade. Polisen jag pratade med övervägde att anmäla mig för smitning för att jag inte ringt omgående. Försäkringsbolaget tog emot min anmälan (gjorde de mest för att vara säker på att få ersättning om jag hittade skador på bilen). Efter ca 4-5 månader skuller försäkringspremien betalas och då var premien höjd från ca 3500:- till ca 5.500:-: Jag ringde försäkringsbolaget och undrade varför. Då fick jag veta att jag ju varit med om en viltolycka och därmed så skulle jag få högre premie. När jag påpekade at jag inte utnyttjat försäkringen och att det inte blev några skador på bilen så sa de bara att, de faktum att jag varit inblandat var nog för att premien skulle höjas.
Fram till den dagen hade jag alla mina försäkringar på det bolaget (2 bilar, en mc, en EU-moppe, huset osv). Hur många försäkringar har jag där nu då? Jo, NOLL!!!

Va fan!! Vilket FB var det ? har du kollat med ditt nya att de inte har samma idiotiska regler ??

Torbjörn Gartsjö

Radical Riders
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Honda Pan European
Stefanp skrev:
Det var då ett jävla gnäll över att han kört över en kissekatt, visst är det väl dumt att köra så fort när det är mörkt och dumt att inte ringa snuten för att säga vad som hänt.
Men det är väl knappast det första man tänker på när man klippt ett djur i 170 knyck ,, då skulle jag vara glad över att jag var i livet i alla fall , kissen är ju död men det kunde han ocskå ha varit.

Om jag eller någon i min närhet kör över ett djur oavsett sort så är jag mer intresserad om han/hon klarat sig, inte fan frågar jag , har du ringt snuten , lever djuret? jag frågar naturligtvis hur vederbörande mår och är glad att han/hon lever, och då spelar det ingen roll om det är ett LO-djur eller en struts eller en rådjur.

Men en lite vovve är det väl ändå synd om, tycker du inte det :confused:

Klart att det är mest synd om djuret ditt pucko. Föraren har ju själv valt att ta riskerna, det har inte djuret.

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
Äsch måste väl gå att ringa i efterhand?

Du kör på ett djur. Kontrollerar att det verkligen är dött. Åker hem för att ringa men skärrad och chockad som du är stupar du när du kommer hem. Det lär ju ha gått en och annan tanke på vad som hade hänt om du hade krockat istället. Inte konstigt att du slockar i hallen med stället på.
Dagen efter så ska du ringa men undrar i fall man verkligen kan göra det i efterhand. Frågar dina vänner som tycker du ska ringa då det är ett fridlyst djur.

sen ere klart. Det är ju avsevärt mycket bättre än att han som stannade där läser i tidningen om några dagar när någon vägarbetare hittar lo-liket och det står att kalmars trädgårds-lo hittat död i vägrenen efter smitningsolycka.

och skulle du sumpa lappen är det ju bättre och göra det efter att själv ha meddelat polisen är att du blir anmäld för smitning och sumpar lappen x 3.

hade inte bilföraren stannat hade jag nog inte heller ringt. Hade bara skickat ett anonymt email till naturvårdsverket. där för övrigt min tjej jobbar :7peta

eccentric

ADV
Gick med
17 Aug 2005
Hoj
r1200gs esa pwnage
glömde visst det viktigaste. fan va bra att du klara dig. och bra jobbat att reda ut den där wobbeln. :tummenupp

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Paroxyst skrev:
:kocko

Stackars Lo. Den hade bara ett liv den precis som du.
Japp det hade den :( , men en överlevde iallafall :tummenupp ,kan lika gärna hända i 170 som 70, jag har själv kört på ett djur i väldigt låg hastighet. hmm om jag hade kört fortare så hade jag nog hunnit förbi :D

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
El Garto skrev:

Klart att det är mest synd om djuret ditt pucko. Föraren har ju själv valt att ta riskerna, det har inte djuret.

Det är ju det jävla djuret som springer över vägen som tar risken.

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
El Garto skrev:

Jag sa inte att det inte var synd om LO-djuret , tackafan att det är det, men jag tycker att vi ska vara glada att det inte blev en medlem mindre på SH.

Jo han har själv valt att ta riskerna , men har inte Lo-djuret gjort det då? eller tar djuret ingen risk igenom att gå på vägen?

Eureka

Red Devil
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
Vuxen = Bil
Stefanp skrev:
Jo han har själv valt att ta riskerna , men har inte Lo-djuret gjort det då? eller tar djuret ingen risk igenom att gå på vägen?

Tror nog det var skog innan det byggdes väg, hade Lodjuret ngt att säga till om det ?
Vi tänker inte längre än näsan räcker ibland!
Vi klagar på att vargar och björn mm kommer närmare bostäder osv.. tro fan det när vi utökar oss som små kaniner och bygger nytt samt fäller träd mm för att få plats, vart skall djuren då ta vägen ?
Finns bara ett idiotiskt rovdjur på denna planet och det är vi...människorna!

Trött

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
R1
Stefanp skrev:
Jag sa inte att det inte var synd om LO-djuret , tackafan att det är det, men jag tycker att vi ska vara glada att det inte blev en medlem mindre på SH.

Det där med LO-djuret e nog lite ironi :va kalla för lodjur :tummenupp

Raymond

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2005
Hoj
Yamaha R6
Teo skrev:
"Vad ska jag göra nu? lite sent att ringa snuten kanske? "

Ring snuten! Det ska man alltid göra, spelar ingen roll om det tagit ett par dagar. naturvårdsverket tror Jag det är som håller statistik om djuren. Det underlättar deras arbete..

Ring ej , du torskar säkert för nånting.
:yoparty

Marvin750

Computer says no...
Gick med
13 Apr 2005
Hoj
CBR 929
Stefanp skrev:

Jo, men saknar helt trafikvett och riskmedvetande... Precis som trådskaparen... 170 km/h på en landsväg mitt i natten med möte..! :fatta! Han får ingen sympati av mig...

Lion

Crew
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
ärretta
Hade en polisjävel gått och övervägt en anmälan om smitning som de gjorde med "El Garto" så hade jag fan inte anmält viltolyckan!
Däremot hade jag nog gjort det på plats direkt.... men nu får man fan en tankeställare där med när "El Garto" skriver att premien höjs trots att han inte har utnyttjat försäkringen för ev. skador! Sjukt system och sjuka lagar man lever bland...... :huvet

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras