Juice skrev:Så här såg min dag ut:
=)
När vi var tillbaka sa prövaren att vi skulle sätta oss och sen sa han Grattis du har klarat det!
Inte en enda anmärkning hade han...
Och jag är såååå glad över att jag klarade det!!!
varför var jag så nervös innan för??
härnösand?Honke skrev:stora stan
Noyah skrev:härnösand?
Grattis till kortet, kanske ses nästa sommar där uppe!
Tack!Bomanrd skrev:Grattis, vet hur det känns!!
Vad blir det för hojj?
Juice skrev:Tack!
Hm vet inte än, jag får åka å kolla lite först.
Hör av mig sen när jag vet vad det blir
Det enda jag vet är att den kommer bli strypt iaf, då jag tog för begränsad.
Hibboi skrev:Ska skriva teori provet imorgon för andra gången.. sist jag skrev för 3 veckor sen gick det med andra ord inte så jävla bra :kocko
En sak som jag reagerade på med samband med förra provet var att jag fick en fråga angående "optimal?" broms fördelning..
I min bok står det 60% frambroms 40% bakbroms..
Nu till det kluriga, alternativen jag fick var 80-20 -- 70-30 och 50-50..
Jag som endast kört mc ett fåtal gånger undrar därmed vilken jag skulle ha valt?
Tack för mig leverpastej
Mvh Patrik
Hibboi skrev:Ska skriva teori provet imorgon för andra gången.. sist jag skrev för 3 veckor sen gick det med andra ord inte så jävla bra :kocko
En sak som jag reagerade på med samband med förra provet var att jag fick en fråga angående "optimal?" broms fördelning..
I min bok står det 60% frambroms 40% bakbroms..
Nu till det kluriga, alternativen jag fick var 80-20 -- 70-30 och 50-50..
Jag som endast kört mc ett fåtal gånger undrar därmed vilken jag skulle ha valt?
Tack för mig leverpastej
Mvh Patrik
SirDave skrev:Du skulle ha valt 70-30 vid optimal inbromsning och om det står hård inbromsning (eller liknande) är det 90-10.
Lycka till imorgon!
Pr0bz skrev:Du kunde inte få de där alternativen, den absolut optimala är 90% och 10%.
Veratio skrev:Jag har uppkörning imorgon 12.30 och har varit något enormt nervös. Det gick superdåligt på konbanorna igår när jag tränade sist men stadskörningen gick utmärkt enligt min lärare. Det känns bara som ifall jag klarar konbanorna så klarar jag kortet, för att köra, det kan jag! Den värsta nervositeten har släppt nu ikväll, av någon anledning.
Jag har så svårt att inte nudda någon kon på högfarten med ansats. Det är väl oftast den man kör när man kör upp i Stockholm? Tullinge, heter det det? Jag hörde också rykten om att det oftast är kryp utan stopp som används oftast i Barkaby? Stämmer det?
Någon som har några sista minuten tips vad jag ska tänka på vid undanmanövern? Är det snällt folk som jobbar där, så ifall man kör omkull en kona så får man prova igen?
Juice skrev:Hoppas jag kan köpa hoj snart!
Det är ju verkligen skittråkigt att köra bil nu när man vet att man kan sitta på en hoj istället!
Grattis alla andra som också nyligen klarat kortet!!
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|
LEGO Technic Ducati Panigale V4 S
LEGO har presenterat modell... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj
Kinesiska motorcykeltillver... |
|