Körkort 2005

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
YES!!!!!! Klarade kortet!! :Bugar

Vi var 3st som skulle köra. Tyvärr så kuggade dom redan på manöverproven.
Känns rätt gott att vara den som klarade sig. Fast han tyckte jag körde för fort bland husen men jag låg rätt så han kunde bara påpeka det hela... Var lite rädd där att jag hade blivit kuggad.. :rolleyes:

Så nu jivlar har magen slutat att jävlas... Är väl inte så konstigt. hehe Körde ju ner en jädrans massa att så den blev sysselsatt haha

Ser ni nån som står vid en parkeringficka... Det är bara jag som kollar igenom det finstilta på lappen :lol

Goiting skrev:
Det otroliga har hänt. Jag har fått uppkörningstid den 11/10...Jag ringde "Kul på hjul" för att kolla läget lite.Det slutade med att jag bokade en dubbellektion nästa vecka och dom ringde och bokade en uppkörningstid för mig.Han jag skall köra med skall kolla på måndag hur det verkar om jag kan klara körkortet i år eller inte.... FAN VAD GLAD JAG ÄR....!!!!

Pirrar grymt i magen kan jag lova..... Önska mig lycka till för det lär jag behöva. :yoparty :yoparty

Lycka till den 11/10!!!
Vänta tills den dagen, då kommer det att pirra s**an i magen. Jag lovar :hihi
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Grattis till alla som klarat Kortet i år. :wiggle
Men jag va ändå först ut i år :banana :hihi
Lycka till ni som har fått de aldra sista tiderna: Ni klarar det :tummenupp
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Usch ja...att det pirrar i magen DET kan jag intyga! Har uppkörning imorgon 08.15 i Malmö. Men va fan...vi ska samlas 05.30 på körskolan?!?! OKRISTLIGT TIDIGT!! Men det är ju bara o bita ihop.... :gnissla :gnissla
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
JKay skrev:
Usch ja...att det pirrar i magen DET kan jag intyga! Har uppkörning imorgon 08.15 i Malmö. Men va fan...vi ska samlas 05.30 på körskolan?!?! OKRISTLIGT TIDIGT!! Men det är ju bara o bita ihop.... :gnissla :gnissla
lär ju inte vara så mycket trafik då.. :tungan
Se till att köra upp banan sist av alla så blir du först ut i trafik. :tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
JKay skrev:
Usch ja...att det pirrar i magen DET kan jag intyga! Har uppkörning imorgon 08.15 i Malmö. Men va fan...vi ska samlas 05.30 på körskolan?!?! OKRISTLIGT TIDIGT!! Men det är ju bara o bita ihop.... :gnissla :gnissla


I Malmö!?
Ja Lycka till då:)

philsson skrev:
lär ju inte vara så mycket trafik då.. :tungan
Se till att köra upp banan sist av alla så blir du först ut i trafik. :tummenupp

Nope inte i malmö....
Först ut e först ut..
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ähhh...jag tar det som det kommer. Vill kanske inte vara först men....
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
JKay skrev:
Ähhh...jag tar det som det kommer. Vill kanske inte vara först men....

Kanske blir som mig. Jag var tvärsäker på att jag skulle få köra som två. O det ändrades så fort VVnissen rabblade upp startordningen. Så fort jag hörde mitt namn så sa jag rakt ut "Fasen me"... Killen tittade på mig och frågade om jag ville köra först. Ja då kan man ju inte säga "nääää det vill jag inte alls" :rolleyes:

kommer gå galant imorn.... om du inte är jävulskt morgontrött :D
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
EmKao skrev:
Kanske blir som mig. Jag var tvärsäker på att jag skulle få köra som två. O det ändrades så fort VVnissen rabblade upp startordningen. Så fort jag hörde mitt namn så sa jag rakt ut "Fasen me"... Killen tittade på mig och frågade om jag ville köra först. Ja då kan man ju inte säga "nääää det vill jag inte alls" :rolleyes:

kommer gå galant imorn.... om du inte är jävulskt morgontrött :D

Ja nu är vi bara 2 från vår skola som ska köra upp i morgon...men tror dock att där är fler som kommer att vara där från andra skolor och privatister.

Ja...går detta i lås så har jag fått en 15år gammal dröm i uppfyllelse, vill ju gärna inte missa detta nu.

Ni lär väl märka om jag klarat det imorgon.... :hihi :hihi
 

Honke

det blir ingeting om man inte gasar!
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Härnösand
Hoj
Yamaha Fz6-n 2007
Grattis Alla!

Roligt att läsa och hör alla känner sig före uppkörningen och när man har klara det! jag klara mitt den 19 sep här i sundsvall!

Vi kanske synes på vägarna nästa somma :) körlungt alla!
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Fan kugga idag :( Allt gick jättebra, sen kom jag ut i trafiken. Han tyckte jag körde för sakta i villaområde, körde i kanske 25-30 runt där. Sen så när jag hade väjningsplikt mot en huvudled vid ett ställe, där var de en gubbe som stannade o ville släppa förbi mig. Stannade på huvudleden ? :S Han stod där i 2-3min, tillslut orkade jag inte vänta så jag körde. Det verkade okej på allt annat men han sa till mig att ja blev kuggad för de där sakerna, jag skulle ha väntat till gubben hade kört.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Pr0bz skrev:
Fan kugga idag :( Allt gick jättebra, sen kom jag ut i trafiken. Han tyckte jag körde för sakta i villaområde, körde i kanske 25-30 runt där. Sen så när jag hade väjningsplikt mot en huvudled vid ett ställe, där var de en gubbe som stannade o ville släppa förbi mig. Stannade på huvudleden ? :S Han stod där i 2-3min, tillslut orkade jag inte vänta så jag körde. Det verkade okej på allt annat men han sa till mig att ja blev kuggad för de där sakerna, jag skulle ha väntat till gubben hade kört.


Fasen vad surt det låter, om han nu verkligen stog där 2-3 minuter. Men om det bara var det så kommer det ju gå galant nästa gång :)

En annan liten fråga bara, hur långt brukar man få köra i trafik ? Jag körde endast 1.5 mil vilket jag tycker verkar lite.
 

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Pr0bz skrev:
Fan kugga idag :( Allt gick jättebra, sen kom jag ut i trafiken. Han tyckte jag körde för sakta i villaområde, körde i kanske 25-30 runt där. Sen så när jag hade väjningsplikt mot en huvudled vid ett ställe, där var de en gubbe som stannade o ville släppa förbi mig. Stannade på huvudleden ? :S Han stod där i 2-3min, tillslut orkade jag inte vänta så jag körde. Det verkade okej på allt annat men han sa till mig att ja blev kuggad för de där sakerna, jag skulle ha väntat till gubben hade kört.
kugga också idag:( på krypkörningen.......så jävla besviken:(
 

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Ort
vimmerby
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Färjestad skrev:
kugga också idag:( på krypkörningen.......så jävla besviken:(

Ahh känns surt ja vet, men tur att ja fick en ny tid snabbt, hoppas du med hittar återbud!

Hur länge ska ja verkligen stå och vänta tills den personen i bilen kör? Ska ja står där natt och dag eller?
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
CeltaniC's Second Uppkörning

Ja min 2:a uppkörning var i måndags! och började som ett littet deja vu, samma övningar och samma tid, Men en ny inspektör! Kan säga att jag körde i Malmö och började 08:15. Gick upp samma tid som sist (05:30) och åt lite frukost. Sen vidare till körskolan där vi körde iväg 06:40. Väl frammade var det 1x träning/övning. Slam! satta alla utan problem. nu var det dags igen.. Första delen gick klockrent som sist och var inte vidare svårt denna gången i heller. Fick samma kommentar gång på gång, bra! nästa, bra nästa! osv ;) fick vänta i cirka 1 timme på min tur att visa mitt kunnande i trafien. Väl ute i trafiken körde jag som en lugn och säker person med kunnande (precis som förra gången) och det gick bra, allt satt och jag fick ett litet smile i slutet. Men! när det var cirka 4 min kvar av turen fick min hjärna en komplett kollaps och jag gjorde ett misstag. Denna gången gick det inte i heller alltså... :( fast denna gången var det helt och hållet mitt fel så det känns lite bättre än sist. Men det var iaf min sista chans och nu blir det inget mer. Vad grym världen kan vara ibland. Får tacka alla med samma brinnande intresse för att hjälpas åt att klara detta hopplösa fall (för mig) och gratulera alla som klarat det denna veckan! :tummenupp

Jag blir utan kort och får nöja mig med att titta på hojen och starta den :(

/Cel is over and Out
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
CeltaniC skrev:
CeltaniC's Second Uppkörning

Ja min 2:a uppkörning var i måndags! och började som ett littet deja vu, samma övningar och samma tid, Men en ny inspektör! Kan säga att jag körde i Malmö och började 08:15. Gick upp samma tid som sist (05:30) och åt lite frukost. Sen vidare till körskolan där vi körde iväg 06:40. Väl frammade var det 1x träning/övning. Slam! satta alla utan problem. nu var det dags igen.. Första delen gick klockrent som sist och var inte vidare svårt denna gången i heller. Fick samma kommentar gång på gång, bra! nästa, bra nästa! osv ;) fick vänta i cirka 1 timme på min tur att visa mitt kunnande i trafien. Väl ute i trafiken körde jag som en lugn och säker person med kunnande (precis som förra gången) och det gick bra, allt satt och jag fick ett litet smile i slutet. Men! när det var cirka 4 min kvar av turen fick min hjärna en komplett kollaps och jag gjorde ett misstag. Denna gången gick det inte i heller alltså... :( fast denna gången var det helt och hållet mitt fel så det känns lite bättre än sist. Men det var iaf min sista chans och nu blir det inget mer. Vad grym världen kan vara ibland. Får tacka alla med samma brinnande intresse för att hjälpas åt att klara detta hopplösa fall (för mig) och gratulera alla som klarat det denna veckan! :tummenupp

Jag blir utan kort och får nöja mig med att titta på hojen och starta den :(

/Cel is over and Out

FYYY va surt!!
Vad gjorde du för misstag?

Ska själv köra i Malmö i morgon...är VV killarna bra där?
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Hej.

Idag skulle jag köra upp för andra gången.
Kuggade i trafiken första gången.
Kändes bra när jag kom dit förutom att de regnade som 17! Jag klarade lågfart och högfart utan problem. Har kört mycket trafik nu så jag ville verkligen ut i trafiken och klara detta. Då när jag minst anar det vurpar jag. Ska åka bort och köra en provbromsning (70km/h) för mig själv sen vända och köra tillbaka till VV tjejen i en riktig inbromsning. Allt bara släppte sen låg jag där.
Jag blev ganska glad att jag klarade mig så bra som jag gjorde ändå. Men jag fick ju avbryta min uppkörning. :(

Ska gå till dr och kolla skallen imorgon annars kom jag undan med bränmärke på höften. Brallorna och jackan satt ej ihop. :rolleyes:

Ni som kuggat nu på hösten, ger ni det en sista chans?
Jag tror jag testar igen men just nu känns mc rätt skit. Men skam den som ger sig. :)

/M
 

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Ort
Bålsta
Hoj
.
Men f*n tjejen vad du har otur...

Jag har bromsat omkull mig två ggr på skolan under bromsövningarna.. Det går snabbt sam satan när man låser framdäcket..
Försök att öva mycket bromsningar nu så det inte sätter sig i huvudet, efter första gången så var iaf jag lite skakis att på att bromsa på näst förljande lektion. Det var bara att nöta bort.. Se det som en erfarenhet.. :rolleyes:

Nu KAN ju inget gå fel nästa gång?!!! :tummenupp Kämpa på tjejen, du fixar det!

*kram*
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top