Körkort 2005

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
hojbrud skrev:
Vi låter det vara osagt...
Lycka till och så kan vi prata om det efter din uppkörning:)

OOOOOO....snacka om att dra åt livremmen nu!! :hihi

Ja, det är väl bara o dra ett djupt andetag och köra för fullt.
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
JKay skrev:
OOOOOO....snacka om att dra åt livremmen nu!! :hihi

Ja, det är väl bara o dra ett djupt andetag och köra för fullt.

Ja jag hade inte velat veta något innan :tungan
Speciellt inte när det gäller malmö......
Vi tar resten i morgon :tummenupp
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
RocketQueen skrev:
Hej.


Ni som kuggat nu på hösten, ger ni det en sista chans?
Jag tror jag testar igen men just nu känns mc rätt skit. Men skam den som ger sig. :)

/M

Shit vilken otur!! men du måste påna igen du sporrar ju Lotta. 3 *gilt är det inte så man brukar säga
:tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
Ljunghusen skrev:
Kan man sin sak lär man väl klara det i vilket fall tycker man

Jo men...
ute i trafiken kan de dra till med saker som inte e konstigt man gör som andra hade godkännt en för..
jag har råkat ut för det..
 

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Ort
Göteborg
Hoj
en blåvit
CeltaniC skrev:
CeltaniC's Second Uppkörning

Ja min 2:a uppkörning var i måndags! " [...] Denna gången gick det inte i heller alltså... :(

gratulera alla som klarat det denna veckan! :tummenupp

Jag blir utan kort och får nöja mig med att titta på hojen och starta den :(

/Cel is over and Out

Jag kuggade också två gånger, allt satt perfekt på lektionen innan. det är bara för att man blir så jävla nervös som det skiter sig..
Trejde gången gillt för dig också hoppas jag :tummenupp suttit med papperslappskörkortet i 2 dagar nu, hur lång tid brukar d ta innan d riktiga kommer? väntar nervöst på den :tungan B-kortet kom iaf på 3 dagar..

Ett tips.. Innan min uppkörning hörde jag läraren nämna att VV (gbg iaf) tänkte ställa upp med några extra uppkörningstider på lördagar nu mot slutet av säsongen..
Så ring och kolla om det stämmer!
 

Juice

Only Joos
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Z750 -04
Mahti skrev:
Jag kuggade också två gånger, allt satt perfekt på lektionen innan. det är bara för att man blir så jävla nervös som det skiter sig..
Trejde gången gillt för dig också hoppas jag :tummenupp suttit med papperslappskörkortet i 2 dagar nu, hur lång tid brukar d ta innan d riktiga kommer? väntar nervöst på den :tungan B-kortet kom iaf på 3 dagar..

Ett tips.. Innan min uppkörning hörde jag läraren nämna att VV (gbg iaf) tänkte ställa upp med några extra uppkörningstider på lördagar nu mot slutet av säsongen..
Så ring och kolla om det stämmer!

Jag tog kortet förra tisdagen och det riktiga kortet kom i fredags :)
Så 3 dagar tog det...
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Helmut skrev:
Shit vilken otur!! men du måste påna igen du sporrar ju Lotta. 3 *gilt är det inte så man brukar säga
:tummenupp

Ja va fasen. Får en ny tid imorgon eller på måndag. :rolleyes:
Hälsa Lotta.

Milla skrev:
Men f*n tjejen vad du har otur...

Jag har bromsat omkull mig två ggr på skolan under bromsövningarna.. Det går snabbt sam satan när man låser framdäcket..
Försök att öva mycket bromsningar nu så det inte sätter sig i huvudet, efter första gången så var iaf jag lite skakis att på att bromsa på näst förljande lektion. Det var bara att nöta bort.. Se det som en erfarenhet.. :rolleyes:

Nu KAN ju inget gå fel nästa gång?!!! :tummenupp Kämpa på tjejen, du fixar det!

*kram*

Ska nog ta en dubbellektion kvällen innan uppkörningen. En gård och en trafik. Man va ju inte direkt sugen på att sätta sig på hojen efter det där men nu känns det lite bättre.

Ja va fasen kan nu gå fel. hehe Jag kan nog fixa till så det skiter sig igen MEN jag ger mig inte förens kortet är mitt! :tummenupp

:pannkyss
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Ok....var fan ska vi börja....

Lyckades inte somna igår..va helt hispig!! gick o la mig 21.00 för att vara pigg men se DÄR fick man på fan!! Sen då?

Jo, min kompis och jag skulle som sagt köra upp idag. Gick upp 04.45 för vi skulle vara vid körskolan 05.30. Hade fixat kaffe, mackor och annat löst tilltugg för att kunna fylla magen med under dagen.
På körskolan får jag köra till Bulltoftabanan och få öva lite trafik. Men FY FAN va körläraren gol på mig i radion!! Det ena än det andra som jag inte gjorde rätt. Va ju sketanervös!! I alla fall. Kommer fram och börjar värma upp med kryp samt högfatrsbanorna...går så där. Aja, där e ett par timmar kvar. Fortsätter.....och nu börjar banorna sitta. Sen 70 o 90 bromsningarna, under övning så får jag framhjulssläpp i 90!! (Det gled rakt fram....phhhheeeewww) Men reder ut det genom att släppa bromsen, på det igen och nu sitter dom gång på gång. 10 minuter kvar!! Nerverna börjar krylla sig utanpå skinnet känns det som. En uppkörningsförättare kommer och presenterar sig som Henrik. MKT trevlig kille, lugn och sansad och verkar ha förståelse för att man ÄR nervös på uppkörning.
Han går igenom vad som ska hända och JAG får köra först! Fan oxo!! Ville ju få titta lite först ju, men skit i det! Bara po brännet.....

Kör säkerhetskontrollen (Du kollar bromsarna...) kollar, går igenom, berättar...KLART! Ok, då börjar du le hojen. inga problem änså länge.....

Startar svåra krypen (4 konerna på rad) och kommer upp vid sista och SÄTTER NER EN FOT! Fan!! Nu e det kört tänkte jag! Dessutom kommer jag HELT fel och bryter krypen utan att fullfölja den. Då kommer han fram och säjer: Varför bryter du? Du ska alltid slutföra den hur det än går!
Ok? tänkte jag...VÄLDIGT konfunderad....
Nu kör du högfartsbanan (den enkle med undanmanöver på mitten). Går skitfint...TILLS jag ska bromsa!! Får bakhjulslås!! NEEEEEJJ!!!! NU e det rökt som bara den!! FAN!!
"Kör den igen!"
"Va??"
"Du är väl svensk?"
"Öööhhh...jaaaa?!?!"
"Du förstog vad jag sa?"
"Öööhhh...jaaaa?!?!"
"Men har du inte börjat o köra än?"

Vips på hojen igen och sätter högfarten.

"Då tar du en runda på krypkörningen med"
"WHAT?!?!" Hade ju inställningen att jag va kuggad!! O tänkte va fan e det lönt o fortsätta med pinan bara för att få det i ansiktet sen att man inte är godkänd??
Aja...på krypen igen och klarar den!
"Då ska du köra inbromsning i 70 o 90"

Ok....det går lugnt! *Phhheewwww*
"Då är du välkommen ut i trafikdelen sen!"

Det va som fan tänkte jag och såg ut som en fågelholk!

Alltså halva avklarad!

Fick vänta och under tiden se min kompis kugga på krypen (satte ner foten i båda krypförsöken)....UURRKK!!!! Lider med honom!! (Peace bud!!)

Ok...under tiden som vi får ta en fika så kommer en körläraren fram och säjer att förättaren kommer från Ystad och känner inte till Malmö och har därför sagt att han vill inte ta in eleverna i City och råka kugga ngn i en stad han inte känner till själv och därför kommer att köra i ytterområdena.
Va?!?! E det sant??? Ja så är det.
Det slutar med landsvägskörning samt ETT tillfälle i villakvarter...AHAAA...Högerregeln!! Bromsberedskap!!
Tillbaka till Bulltofta och jag vet med mig om att jag har gjort en del misstag under trafikkörningen och räknar kallt med att vara kuggad! Kommer knappt ihåg vägen vi körde så kan inte återge färdvägen.......

Parkerar hojen och strax innan får jag höra en surmulen röst..."Du kan lämna över radion till näste man! Sen kan du komma över till mig där jag parkerat mín hoj!!"
Nu va jag ännu mer säker på att jag kuggat!! FAN!!!

Men döm av min förvåning när han säjer DU ÄR GODKÄND!!!!!!!!!


FYYY FAAAAANN VA GÖÖÖTT!!!!!! :banana :banana :banana
Tror knappt det är sant!!

Har varit ute och kört sen 11 i förremiddags och är så förbannat trött just nu! Ont i hela kröppa!

I morgon ska det köras..... :tummenupp :tummenupp (Har tagit semester... :hihi :hihi :hihi )
 

flipm0de

Radical Riders
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Lund
Hoj
.
JKay skrev:
Men döm av min förvåning när han säjer DU ÄR GODKÄND!!!!!!!!!


FYYY FAAAAANN VA GÖÖÖTT!!!!!! :banana :banana :banana
Tror knappt det är sant!!

Har varit ute och kört sen 11 i förremiddags och är så förbannat trött just nu! Ont i hela kröppa!

I morgon ska det köras..... :tummenupp :tummenupp (Har tagit semester... :hihi :hihi :hihi )

stort grattis! :tummenupp
 

hojbrud

Snigelgruppen
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Skåne
Hoj
Såld!! Z1000-06
JKay skrev:
Ok....var fan ska vi börja....

Lyckades inte somna igår..va helt hispig!! gick o la mig 21.00 för att vara pigg men se DÄR fick man på fan!! Sen då?

Jo, min kompis och jag skulle som sagt köra upp idag. Gick upp 04.45 för vi skulle vara vid körskolan 05.30. Hade fixat kaffe, mackor och annat löst tilltugg för att kunna fylla magen med under dagen.
På körskolan får jag köra till Bulltoftabanan och få öva lite trafik. Men FY FAN va körläraren gol på mig i radion!! Det ena än det andra som jag inte gjorde rätt. Va ju sketanervös!! I alla fall. Kommer fram och börjar värma upp med kryp samt högfatrsbanorna...går så där. Aja, där e ett par timmar kvar. Fortsätter.....och nu börjar banorna sitta. Sen 70 o 90 bromsningarna, under övning så får jag framhjulssläpp i 90!! (Det gled rakt fram....phhhheeeewww) Men reder ut det genom att släppa bromsen, på det igen och nu sitter dom gång på gång. 10 minuter kvar!! Nerverna börjar krylla sig utanpå skinnet känns det som. En uppkörningsförättare kommer och presenterar sig som Henrik. MKT trevlig kille, lugn och sansad och verkar ha förståelse för att man ÄR nervös på uppkörning.
Han går igenom vad som ska hända och JAG får köra först! Fan oxo!! Ville ju få titta lite först ju, men skit i det! Bara po brännet.....

Kör säkerhetskontrollen (Du kollar bromsarna...) kollar, går igenom, berättar...KLART! Ok, då börjar du le hojen. inga problem änså länge.....

Startar svåra krypen (4 konerna på rad) och kommer upp vid sista och SÄTTER NER EN FOT! Fan!! Nu e det kört tänkte jag! Dessutom kommer jag HELT fel och bryter krypen utan att fullfölja den. Då kommer han fram och säjer: Varför bryter du? Du ska alltid slutföra den hur det än går!
Ok? tänkte jag...VÄLDIGT konfunderad....
Nu kör du högfartsbanan (den enkle med undanmanöver på mitten). Går skitfint...TILLS jag ska bromsa!! Får bakhjulslås!! NEEEEEJJ!!!! NU e det rökt som bara den!! FAN!!
"Kör den igen!"
"Va??"
"Du är väl svensk?"
"Öööhhh...jaaaa?!?!"
"Du förstog vad jag sa?"
"Öööhhh...jaaaa?!?!"
"Men har du inte börjat o köra än?"

Vips på hojen igen och sätter högfarten.

"Då tar du en runda på krypkörningen med"
"WHAT?!?!" Hade ju inställningen att jag va kuggad!! O tänkte va fan e det lönt o fortsätta med pinan bara för att få det i ansiktet sen att man inte är godkänd??
Aja...på krypen igen och klarar den!
"Då ska du köra inbromsning i 70 o 90"

Ok....det går lugnt! *Phhheewwww*
"Då är du välkommen ut i trafikdelen sen!"

Det va som fan tänkte jag och såg ut som en fågelholk!

Alltså halva avklarad!

Fick vänta och under tiden se min kompis kugga på krypen (satte ner foten i båda krypförsöken)....UURRKK!!!! Lider med honom!! (Peace bud!!)

Ok...under tiden som vi får ta en fika så kommer en körläraren fram och säjer att förättaren kommer från Ystad och känner inte till Malmö och har därför sagt att han vill inte ta in eleverna i City och råka kugga ngn i en stad han inte känner till själv och därför kommer att köra i ytterområdena.
Va?!?! E det sant??? Ja så är det.
Det slutar med landsvägskörning samt ETT tillfälle i villakvarter...AHAAA...Högerregeln!! Bromsberedskap!!
Tillbaka till Bulltofta och jag vet med mig om att jag har gjort en del misstag under trafikkörningen och räknar kallt med att vara kuggad! Kommer knappt ihåg vägen vi körde så kan inte återge färdvägen.......

Parkerar hojen och strax innan får jag höra en surmulen röst..."Du kan lämna över radion till näste man! Sen kan du komma över till mig där jag parkerat mín hoj!!"
Nu va jag ännu mer säker på att jag kuggat!! FAN!!!

Men döm av min förvåning när han säjer DU ÄR GODKÄND!!!!!!!!!


FYYY FAAAAANN VA GÖÖÖTT!!!!!! :banana :banana :banana
Tror knappt det är sant!!

Har varit ute och kört sen 11 i förremiddags och är så förbannat trött just nu! Ont i hela kröppa!

I morgon ska det köras..... :tummenupp :tummenupp (Har tagit semester... :hihi :hihi :hihi )

Sånt flyt med Vv-killen du fick ju givet vis den snällaste av dem alla:)
men hade du haft otur och fått killen som kuggade mig hade du nog blivit kuggad på banan.. haha
den killen e hemsk..
Men det e bara till att GRATTULERA:) :banana
 

EmKao

Småläning
Gick med
20 May 2005
Ort
Höör
Hoj
Dominator - GSXR 750 K8
JKay skrev:
I morgon ska det köras..... :tummenupp :tummenupp (Har tagit semester... :hihi :hihi :hihi )

Fasen va gott att höra!!! :banana
Då får man ju hålla tummarna att det är vettigt väder i helgen och att det finns pengar till bensinen. hehe lär ju gå åt en del. Tror mig, jag vet :lol
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top