Vill bara skriva av mig lite... Är så less... har övningskört på samma trafikskola sedan juni förra året. Nu, efter mkt om och men fick jag en uppkörning den 9:e juni.
Idag övninsgkörde jag. Då min lärare verkar vara halvt sinnessjuk (allvarligt) slutade lektionen med bråk. Jag försökte tala till punkt, men det fick jag ej, varpå vi höjde rösterna. Det hela slutar med att han skriker åt mig att om jag vägrar lyssna på honom så kan vi lika bra strunta i uppkörningen så får jag köra upp privat istället, och så behöver jag inte komma dit något mer!
Bra lärare? Nej tack.
Anledningen till bråket var att jag är så less på hans dubbelprat. Galenskaper i trafiken. Tjat. Idioti. Med mera.
Idag under körningen i trafiken fick jag skäll för att jag stannade fel när jag skulle svänga. Fast jag stannade rätt. Men eftersom han är som han är så gör jag som han säger, vem vill bli utskälld liksom?, och ställer mig så som han sa att jag skulle stå förra gången. Likadant körfält, fast denna var åt vänster. Nu fick jag skäll för att jag ställde mig fel, men som var "rätt" enligt han nyss.
En annan grej idag: han sa att jag skulle svänga tillbaka vid korsningen. En minikorsning med 2 skyltar och en stor med trafikljus. Jag förstod inte vilken han menade så jag frågade: den med 2 skyltar eller korsningen där borta (och pekade). "Korsningen där borta".
Så jag börjar köra dit. Men fick höra att det var väldigt fel.
"Vad gör du? Du skulle ju svänga här!!" får man höra i örat. Stackars öra. Han pratar högt, speciellt när man gör fel och "fel".
Sådana här kommunikationsproblem är det alltid.
Vad gör han mer?
- Säger till mig att stanna på motorvägen (väggrenen) (förbjudet). För att säga att jag ska blinka längre innan jag byter körfält. Det kunde han tydligen inte säga lite senare, på något ställe där man får stanna.
- Tvingar mig att köra om bilar hipp som happ. Speciellt direkt efter korsningar, fast vägen smalnar av.
- Puschar på så att jag kör om lastbilar etc. på motorvägen fast jag likabra kunde lagt mig bakom dem då jag skulle svänga av från motorvägen straxt efter. Som idag, tjatar på som fan så det slutar med att jag kör om lastbilen i 130 (fast han körde i 110, kunde ju lika bra legat kvar) och hinner precis in på avfarten då jag nästan får tvärbromsa.
- Han kör med varningsblinkers på, fast det inte är nödvändigt. T.ex. på 70 väg! (Han glömde väl bort det) När jag sa till han att han hade dem på skyllde han ifrån sig och slutade lyssna och sa att jag skulle köra istället. Innan hade vi kört grusväg då han haft blinkerserna (stavas?) på. Han är väldigt noga med att jag har lyset tänt etc. men hans framlyse är på ibland, ibland inte. Och frågar jag varför så viftar han bort det.
- Jag får inte blinka in till kanten om jag ska stanna på väggrenen eller liknande. Ibland (!) får jag blinka ut därifrån.
Några exempel vad som skett i trafiken.
På banan händer inte mycket. Ofta är vi 3 på banan och man brukar få klara sig själv. Klart det tar tid att lära sig när man sällan får hjälp
När man ber om hjälp, så får man ibland vettigt svar tillbaka och ibland verkar han inte ens bry sig.
Dessutom började jag be honom boka uppkörning redan i mars... sedan april... har sagt det var och varannan vecka sedan mars. Eftersom tiderna går åt sedan. "Det behövs inte, vi bokar när du är 200% säker på allt." När den dagen närmade sig. "Det finns inga uppkörningar före juli." (Min teori går ut 28 juni.) Godmorgon tänkte jag.
Då blev jag lagom glad. Så efter många påtryckningar både från mig och pojkvän så fixade läraren uppkörning den 9:e juni.
Det jag med mina närmsta har kommit underfund med för länge sedan är att de bara suger ut pengar ur mig. Hade jag fått aktiv hjälp förra året hade jag haft kortet före vintern.
Är så less på att köra... jag såg slutet före denna dag. Nu vet jag inte när det blir. Tror jag lagt ner 30 000 på lektioner snart. Man känner sig lagom misslyckad då.
Ska byta trafikskola nu som sagt. Får se hur det går. Har jag TUR får jag behålla uppkörningen, fast med nya skolan. Men det verkar inte som att man kan göra så. Och man vet ju aldrig när man får tid.
Blää, är så less!
Mycket text men det känns bättre för mig nu.
Skriv gärna något