Då var det dej som Håkan berättade omhenkeBoy skrev:Uppkörning (igår)
The_FacultyGirl skrev:Ska byta trafikskola nu som sagt. Får se hur det går. Har jag TUR får jag behålla uppkörningen, fast med nya skolan. Men det verkar inte som att man kan göra så. Och man vet ju aldrig när man får tid.
Blää, är så less!
Mycket text men det känns bättre för mig nu.
Skriv gärna något
Superbee skrev:Vet precis vilken skola du pratar om, körde själv 2 lektioner där sen gav jag upp... Fick ju förfan ingen hjälp ju!
Min rekommendation går till Lötsjö trafikskola i Jakobsberg, de hjälpte mig med mitt körkort, och de är trevliga,roliga, pedagogiska och först och främst riktigt duktiga på att lära hopplösa fall som mig själv Varenda spänn man la där var av värde kände jag faktist!
Trist att de gick så långt för din del med din gamla trafikskola
Önskar dig lycka till med nya skolan och hoppas du får ditt körkort snart!
Tro mig de är värt allt slit o alla pengar!
mvh
Mattias
125kubik skrev:Ska man titta igenom hojen och bevisa för förrättaren att allt är ok?
Hur ska det utföras?
Om man t.ex ska kolla dämparen. Ska man då hoppa lite på sadeln och säga "den här dämparen har helt okej spänst och retur. Om man vill höja spänsten är det bara att skruva på den här skruven."
Sedan gå vidare till bakhjulslagrena, "försöker man att vicka på hjulet kan man inte känna någon som helst glapp. Detta tyder på att bakhjulslagrena är bra. Om bakhjulslagrena är glappa påverkar det väghållningsegenskaperna ytterst negativt."
Ska man överdriva lite för honom och ta saker som drivpaket och sådant med?
125kubik skrev:Ska man titta igenom hojen och bevisa för förrättaren att allt är ok?
Hur ska det utföras?
Om man t.ex ska kolla dämparen. Ska man då hoppa lite på sadeln och säga "den här dämparen har helt okej spänst och retur. Om man vill höja spänsten är det bara att skruva på den här skruven."
Sedan gå vidare till bakhjulslagrena, "försöker man att vicka på hjulet kan man inte känna någon som helst glapp. Detta tyder på att bakhjulslagrena är bra. Om bakhjulslagrena är glappa påverkar det väghållningsegenskaperna ytterst negativt."
Ska man överdriva lite för honom och ta saker som drivpaket och sådant med?
Anton_Ljunghusen skrev:Tycker den säkehetskontrollen verkar lite overkill, verkar lätt att glömma nåt väsentligt om de är så många grejer att hålla reda på.. Jag kollade(kollar) bara elsystem, däck, lager, p-boxar i gaffeln, bromsar osv..
Yadis skrev:Bara en kopia av ett papper jag fick av körskolan på hur en säkerhetskontroll ska gå till vid uppkörning. Overkill eller ej - dont know
Yadis skrev:Säkerhetskontroll på suzuki gsx 750(körskolehojjen):
Fixxxer skrev:Nu har jag kört 5 lektioner och sitter numera på en 750-kubikare och har lärt mig massor så nu är jag faktiskt glad att jag fick starta på litet och gå uppåt. Annars kan självförtroendet lätt få sig en knäck. Trafiken vet jag inte om jag ska ut och köra på snarast, men det är inget jag vill göra än så länge med tanke på att jag vill klara av tekniken lite först.
Gick du också i Södertälje?
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |