Då var det dej som Håkan berättade omhenkeBoy skrev:Uppkörning (igår)
The_FacultyGirl skrev:Ska byta trafikskola nu som sagt. Får se hur det går. Har jag TUR får jag behålla uppkörningen, fast med nya skolan. Men det verkar inte som att man kan göra så. Och man vet ju aldrig när man får tid.
Blää, är så less!
Mycket text men det känns bättre för mig nu.
Skriv gärna något
Superbee skrev:Vet precis vilken skola du pratar om, körde själv 2 lektioner där sen gav jag upp... Fick ju förfan ingen hjälp ju!
Min rekommendation går till Lötsjö trafikskola i Jakobsberg, de hjälpte mig med mitt körkort, och de är trevliga,roliga, pedagogiska och först och främst riktigt duktiga på att lära hopplösa fall som mig själv Varenda spänn man la där var av värde kände jag faktist!
Trist att de gick så långt för din del med din gamla trafikskola
Önskar dig lycka till med nya skolan och hoppas du får ditt körkort snart!
Tro mig de är värt allt slit o alla pengar!
mvh
Mattias
125kubik skrev:Ska man titta igenom hojen och bevisa för förrättaren att allt är ok?
Hur ska det utföras?
Om man t.ex ska kolla dämparen. Ska man då hoppa lite på sadeln och säga "den här dämparen har helt okej spänst och retur. Om man vill höja spänsten är det bara att skruva på den här skruven."
Sedan gå vidare till bakhjulslagrena, "försöker man att vicka på hjulet kan man inte känna någon som helst glapp. Detta tyder på att bakhjulslagrena är bra. Om bakhjulslagrena är glappa påverkar det väghållningsegenskaperna ytterst negativt."
Ska man överdriva lite för honom och ta saker som drivpaket och sådant med?
125kubik skrev:Ska man titta igenom hojen och bevisa för förrättaren att allt är ok?
Hur ska det utföras?
Om man t.ex ska kolla dämparen. Ska man då hoppa lite på sadeln och säga "den här dämparen har helt okej spänst och retur. Om man vill höja spänsten är det bara att skruva på den här skruven."
Sedan gå vidare till bakhjulslagrena, "försöker man att vicka på hjulet kan man inte känna någon som helst glapp. Detta tyder på att bakhjulslagrena är bra. Om bakhjulslagrena är glappa påverkar det väghållningsegenskaperna ytterst negativt."
Ska man överdriva lite för honom och ta saker som drivpaket och sådant med?
Anton_Ljunghusen skrev:Tycker den säkehetskontrollen verkar lite overkill, verkar lätt att glömma nåt väsentligt om de är så många grejer att hålla reda på.. Jag kollade(kollar) bara elsystem, däck, lager, p-boxar i gaffeln, bromsar osv..
Yadis skrev:Bara en kopia av ett papper jag fick av körskolan på hur en säkerhetskontroll ska gå till vid uppkörning. Overkill eller ej - dont know
Yadis skrev:Säkerhetskontroll på suzuki gsx 750(körskolehojjen):
Fixxxer skrev:Nu har jag kört 5 lektioner och sitter numera på en 750-kubikare och har lärt mig massor så nu är jag faktiskt glad att jag fick starta på litet och gå uppåt. Annars kan självförtroendet lätt få sig en knäck. Trafiken vet jag inte om jag ska ut och köra på snarast, men det är inget jag vill göra än så länge med tanke på att jag vill klara av tekniken lite först.
Gick du också i Södertälje?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |