Körkort 2005

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
ft skrev:
Inbromsning: Häng INTE på armarna, vad du än gör. Räta upp dig på hojen, håll blicken långt borta, knip åt runt tanken med benen och håll fast dig på det sättet. Hänger du på armarna blir det gärna väldigt vingligt och instabilt och det syns tydligt.

Vad gäller frambroms respektive bakbroms så skall man använda bägge ute i verkligheten. På bromsprovet på en uppkörning är det nog däremot en bra idé att bara fingera ansättning av bakbroms. Det är så lätt att låsa upp bara litelitelite annars.

Glöm inte att använda fotbromsen ute i trafiken sedan! Det kollar de... för att inte nämna att det nog är en god vana.

Will do!!

Hmmm....dax o starta en Sporthoj.com körskola...hahahahaha. Hade kanske varit lönande för swedie och alla inblandade!! ;)
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
DaWoos skrev:
hur mkt läste du på då ungefär? läste du igenom böckerna då lr?

hehe bra o quota mitt inlägg från typ mars en slump att jag råka se.. Hur som helst så läste jag ingenting i boken tankade hem ngra teoriprov från dc++ och körde dem ett par ggr. :)


//Mvh
 

bojan

Steel Panther
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
-07 CBR1000RR Repsol
MBGIRL skrev:
Tror du behöver fråga din lärare mer om saker och ting verkar det som.....

Jag har kommit fram till att min körskolelärare bara är ute efter pengar.
Sån tur att jag har gott om dom då :D

Tack för tipset förresten. :tummenupp
 

HaZTuR

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2005
Ort
åkersberga
Hoj
Aprilia sxv 5.5
tjenare alla, ny här på forumet. Har precis börjat plugga teori och beställt körkortstillståndet så man kan börja övningsköra lite. Har inga planer på att börja köra i år men man vill ju hinna med att ta kortet så man kan börja direkt när säsongen drar igång nästa år. Tänkte ta det som privatist och hinner man det om räknar på att man klarar uppkörningen andra gången tror ni eller ska man vänta tills nästa är med att försöka ta kortet? :va
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
bojan skrev:
Jag har kommit fram till att min körskolelärare bara är ute efter pengar.
Sån tur att jag har gott om dom då :D

Tack för tipset förresten. :tummenupp

Bli inte utsugen bara....då är det bättre att byta skola. Du ska ju inte behöva bli lidande för att han/hon inte klarar skolans finansiering!
 

bojan

Steel Panther
Gick med
7 Apr 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
-07 CBR1000RR Repsol
JKay skrev:
Bli inte utsugen bara....då är det bättre att byta skola. Du ska ju inte behöva bli lidande för att han/hon inte klarar skolans finansiering!

Det är jävligt synd att man inte kan ta det privat. Jag har några polare som har mc-kort men dom uppfyller inte kraven för att man ska få övningsköra med dom. Men iaf så är tiden bokad nu till den 27juli. Tänkte ta en lektion till samma dag som jag har uppkörningen så att nervositeten ska släppa precis innan provet. Allt som allt har jag lagt ut cirka 10k på kortet nu.
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
bojan skrev:
Det är jävligt synd att man inte kan ta det privat. Jag har några polare som har mc-kort men dom uppfyller inte kraven för att man ska få övningsköra med dom. Men iaf så är tiden bokad nu till den 27juli. Tänkte ta en lektion till samma dag som jag har uppkörningen så att nervositeten ska släppa precis innan provet. Allt som allt har jag lagt ut cirka 10k på kortet nu.

Usch!! 10 papp.... Ja skola kostar. Men sen blir det nog bättre i slutändan än som privatist. Hhrrmm.....ska jag säja....som ÄR privatist!! :hihi

Ja lycka t...nej fan... igen...!

Spark i häcken!! Rocka på!! Du klarar det.
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Time soon...

Ja då är det Dags för min 2:a Uppskrivning (vet inte hur det gick till :va "essade" alla prov som fanns på körskolan) fick 51 på första, ville bara gå och dö efter det :huvet nu är det dags för Nr:2 19/7 ... och går det inte bra då så kan jag ju bara säga hejdå till min Bandit som står nyköpt i garaget. Och ingen MC sommar denna sommar :(
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
CeltaniC skrev:
Ja då är det Dags för min 2:a Uppskrivning (vet inte hur det gick till :va "essade" alla prov som fanns på körskolan) fick 51 på första, ville bara gå och dö efter det :huvet nu är det dags för Nr:2 19/7 ... och går det inte bra då så kan jag ju bara säga hejdå till min Bandit som står nyköpt i garaget. Och ingen MC sommar denna sommar :(

Kom igen nu!! Du klarar det! Ta dig bara tiden och LÄS vad det verkligen står
så du inte plumpar på ett läs-missförstånd.

Rocka på!
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
JKay skrev:
Kom igen nu!! Du klarar det! Ta dig bara tiden och LÄS vad det verkligen står
så du inte plumpar på ett läs-missförstånd.

Rocka på!
Tack för stödet :) Samma dag (som "The Shit Happend") drog jag ner till körskolan och berättade det tråkiga, dom blev lite chockade eftersom jag gjort så bra på allt där nere. Jag kom på lite efter att det var lite annorlunda frågor "compared" till körskolans, kollade på deras program och det var från 2000 :va så jag undrar om det kan vara det som spökar. Fick se också att vissa frågor inte stämde men det "tror" jag att jag fick in i huvet. Men nu sitter jag på ett nyare prov från 2004 (nerladdat tyvärr) för att all $$ gick till bågen så no cash till nästa löning. Så får hoppas att detta är bättre och visar mig den rätta vägen.

BANFITBOY OUT! :)
/Regards Cel
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Vad tycker uppkörningsgubben från VV om att man kör upp på en ostrypt hoj (125) ? Bryr dom sig eller struntar dom i det totalt ?
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Loy skrev:
Vad tycker uppkörningsgubben från VV om att man kör upp på en ostrypt hoj (125) ? Bryr dom sig eller struntar dom i det totalt ?
Det kvittar om den är strypt eller inte, det får max vara 11KW!

/Regards Cel
 

Kraschpucken

Stånka.. De e najs!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM SMC-R
Om ditt reg. papper visar att din 125:a är ostrypt så får du inte köra upp på den... Dom är ganska hårda på sånt där. När jag körde upp skickade dom hem en kille direkt som var privatist, orsaken var att han hoj inte hade bara 650cc, för tung är det som bekant minst 750cc som gäller.
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Okej :)

Övar för fullt nu på teorin, ska förhoppningsvis skriva upp snart. Sen ta en dubellektion eller två innan uppkörning. Hoppas fan att det går bra så man hinner köra lite innan det blir vinter :)
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Loy skrev:
Okej :)

Övar för fullt nu på teorin, ska förhoppningsvis skriva upp snart. Sen ta en dubellektion eller två innan uppkörning. Hoppas fan att det går bra så man hinner köra lite innan det blir vinter :)
Hoppas jag med :)
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
det är försent om man ska skriva nu man lär ju knappast få en uppkörning i år skrivningen fixar man under vinterhalvåret och bokar in sig till uppkörning till våren helt hopplöst att börja så här sent det fick jag veta förra året
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
korpe skrev:
det är försent om man ska skriva nu man lär ju knappast få en uppkörning i år skrivningen fixar man under vinterhalvåret och bokar in sig till uppkörning till våren helt hopplöst att börja så här sent det fick jag veta förra året
Ja delvis rätt, men inte här nere (tydligen) jag kommer troligtvis (rätt säker) få en uppkörningstid innan juli är klar (skriver den 19:e):Bugar
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
Kraschpucken skrev:
för tung är det som bekant minst 750cc som gäller.

Det var faktiskt väldigt obekant. Måste vara ditt specialreglemente för det är 700cc som gäller för alla andra... ;)
 

Murra

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Vallentuna
Hoj
Suzuki GSX400fws 1984
korpe skrev:
det är försent om man ska skriva nu man lär ju knappast få en uppkörning i år skrivningen fixar man under vinterhalvåret och bokar in sig till uppkörning till våren helt hopplöst att börja så här sent det fick jag veta förra året

Icke, polaren har uppkörning på onsdag han bokade den för två veckor sedan så det är hur enkelt som helst bara ringa vv ett par ggr tills man får napp. :)
 

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
Någon som har kört upp idåligt väder?
Berätta era erfarenheter!

Fått sladd i regn på uppkörningen? m.m.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top