Körkort 2006

Romulus

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
1997 Yamaha TDM850
:yoparty Klarade uppkörningen på Tullinge idag!

Fick göra säkerhetskontroll på lager, sen krypkörning på den enklare banan där man får sätta ner foten vid dubbelkonerna. Sedan vart det högfartsbanan med undanmanöver och slalom direkt efter. Hade övat en timme innan och kört den utan problem men när jag skulle köra den på provet så lyckades jag välta samma kon två gånger. Var nervös och tittade för nära konerna i slutet av undanmanövern... fick åka iväg och ta ett djupt andetag och köra den igen och då funkade det tillslut. Inbromsningarna gick bra och sen bar det ut i trafiken, fick köra höger ut mot lida riksten, följde den vägen bort till grusttaget. Efter grustaget så fick jag vända och köra tillbaks och följa skyltar mot Huddinge. Körde hela vägen till Huddinge C där vi stannade och tankade och sedan tillbaks genom Tullinge C och vänster genom viadukten och raka vägen upp tillbaks till vägverket.

Vart lite orolig när jag missade konerna i början men det gick tillslut. Nu skall jag bara få ihop hojjen så man kan ut och åka själv :) Körde upp för Tullinge trafikskola vilka jag varmt kan rekommendera!
 

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Romulus skrev:
2357220 :yoparty Klarade uppkörningen på Tullinge idag!

Fick göra säkerhetskontroll på lager, sen krypkörning på den enklare banan där man får sätta ner foten vid dubbelkonerna. Sedan vart det högfartsbanan med undanmanöver och slalom direkt efter. Hade övat en timme innan och kört den utan problem men när jag skulle köra den på provet så lyckades jag välta samma kon två gånger. Var nervös och tittade för nära konerna i slutet av undanmanövern... fick åka iväg och ta ett djupt andetag och köra den igen och då funkade det tillslut. Inbromsningarna gick bra och sen bar det ut i trafiken, fick köra höger ut mot lida riksten, följde den vägen bort till grusttaget. Efter grustaget så fick jag vända och köra tillbaks och följa skyltar mot Huddinge. Körde hela vägen till Huddinge C där vi stannade och tankade och sedan tillbaks genom Tullinge C och vänster genom viadukten och raka vägen upp tillbaks till vägverket.

Vart lite orolig när jag missade konerna i början men det gick tillslut. Nu skall jag bara få ihop hojjen så man kan ut och åka själv :) Körde upp för Tullinge trafikskola vilka jag varmt kan rekommendera!

GRATTIS!!! :banana
Nu börjar det roliga....
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Ja nu så ! Imorrn smäller det, dock så börjar jag oroá mig, för MC boken klarade sig för andra gången..
Först så glömde jag att jag hade en banan i ryggsäcken och la in boken där, sen fick den ligga och jäsa i några dagar, boken blev brun men brukbar, och idag så hade jag handlat o la boken i en påse tillsammans med ägg, och jag säger bara.. den klarade sig igen efter många om och men!

är det tecken på att jag inte ska ha körkort eller vad? :rock
 

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Ort
Haninge / Handen
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Nu me körkort!

Jaaaaaaaaa fifan! Nu har jag MC kort! :banana

Fick csaba , ruskigt schysst kille..
Jag märkte att på misstagen jag gjorde så fick jag hela tiden nya chanser för och visa att jag kan..

Vilken äklig känsla och komma till VV för och köra upp, mådde rent utav sagt dåligt, jävla skit tänkte jag hela tiden..
Men nu i efter hand, med kortet så kan det inte bli bättre!!

//// Sejko :yoparty
 
Last edited:

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
Grattis till folk som tagit kortet nu igen! Teori avklarad o uppkörning snart här! =o)
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Tog kortet idag så nu äre bara att hitta en sporthoj på "25kw":D
Nån som vet av nån i norrland?får inte kosta mer än ca 30 lax.
 

pupe

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2006
Ort
Söder om söder
Hoj
Kawasaki ZZR600 -96
halvägs

Klarade teorin i Tisdags :) bara körningen kvar, nån med tips hur man gör för att inte va så förbannat nervös?
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
oooog först ett stort grattis te alal som redan klarat det.

men nu börjar ja känna mig lite nervös o kännslan ökar hela tiden hehe
uppkörning på torsdag.:D

Tänkte bara höra om någon har nån sida med de olika konbanorna.
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
YEEEEEEEEESSSSSS fick mitt idag!!! känns helt underbart woooohoooooo lalalalaaaa. e asglad.

grattis till ni alla som tatt å lycka till ni som håller på!

nu undrar jag ska man köpa en hoj nu när säsongen nästan e slut eller ska man vänta tiills nästa säsong?
självklart köper jag hoj om jag hittar en riktigt bra å billig!
 

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Grattis Grattis.:tummenupp

Någon som har tips på hur man ska kunna kyla nerverna och komma i toppform till uppkörningen?
 

Visionfruit

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2005
Ort
älvsjö, sthlm
Hoj
2013, MV Agusta Brutale 675
ayrton skrev:
2360266 Grattis Grattis.:tummenupp

Någon som har tips på hur man ska kunna kyla nerverna och komma i toppform till uppkörningen?

trorts att man genomgått en liknande uppkörning då ja tog lätt mc, 'r det precis lika nervigt hehe men sova bra o länge innan uppkörningen så man är skärpt är ett hett tips. ska iaf ja sattsa på :tummenupp
 

Kimmerien

Son Of A Gun
Gick med
8 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
R1 -00
Motin skrev:
2353475
Några veckor har gått sen jag kuggade... känns lite .. hmm omotiverat att ta kortet nu... Har inte fått köra något i sommar efter det mer än till besiktningen.. Men jag ska väl försöka få tillbaka gnistan och ta kortet.


Bit ihop Motin (och alla andra som inte klarat än)!
Klarade min uppkörning förra onsdagen på 4:e försöket. Visst, det känns knäckande när man misslyckas men deppa inte ihop för det. Det är bara att bryta ihop och gå vidare:pannkyss ...
 

Moe

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
TT600E -97
Uppkörning idag...

Klarat första delen :Rockbanan

Fick göra säkerhetskontroll på allt som hade med bromsarna att göra, gick bra. Sedan krypkörning i den banan med stopp mellan två koner. Fick kärringstopp mitt i banan :rolleyes: men fick köra en gång till och då satt det som det skulle. Körde sedan högfartsbanan där man bara kör slalom på tillbakavägen, den fick jag också köra två gånger. Gick in på fel sida i vändningen första gången. Bromsningarna i 70 och 90 var inga problem.

Vi var tre tunga och två 125:eek:r, en kille som skulle ta för tung missade. Han körde fel i högfartsbanan men vände och körde en gång till utan att ha snackat med instruktören, och gjorde samma fel igen. Då var det tack och hej.

Ska ut i trafiken nu kl. 14. Bara att försöka hålla tungan i rätt mun så hoppas jag att det här löser sig :yoparty
 

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
tog körkortet igår woho!=)
stroppgubben hade inget o anmärka på utöver en lite rutten vändning efter serpentinen, fick beröm för väjningen och krypkörningen hade jag alldrig klarat så lätt ens när jag övat! =D

edit: första försöket för dom som undrar och bryr sig..
 
Last edited:

MRJaggu

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Electric City
Hoj
HRC baby.
Moahaha grejja mitt idag:yoparty

Säkerhetskontrollen va rätt kul :

Uppkörningsgubben: -kontrollera ALLT!
Jag- va fan så jobbigt :(

Jag började i framändan å jobbade mej bakåt men när jag kommit till reglage och kontroll av startspärrar å sånt så sa han :

- Du vi skiter i det här nu det blir nog bra e du nån sorts MC mek eller? Gör krypköringen nu:tungan
:yoparty
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top