Körkort 2006

Ilma

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 600
niuck skrev:
2346584 Tackar.. jag tog lektioner på lindroths. Dom har sitt vid Stångebro gatukök ungefär, lilla rondellen på nya tanneforsvägen. Johan var kanon så dom kan jag rekommendera.

Vi började ute på sviestad som vanligt.. fick visa legitimation och allt det där i början sen var det dags för säkerhetskontroll. Inga problem, i lågfartsdelen fick jag köra den banan där man ska stanna mellan konerna på ett par ställen. Det gick bättre än förväntat som tur var, det var den delen jag varit mest nervös för innan, men det löste sig =)

I högfartsdelen lyckades jag låsa bakbromsen i slutet vid inbromsningen så jag fick göra om det, andra gången gick det fint. Sen var det dags för bromsprovet, först i 70 sen 90. Jag hade den förra misslyckade inbromsningen i bakhuvudet så jag körde på typ 95% frambroms men det funkade fint.

Jag bor lite utanför Linköping så jag har inte stenkoll på alla vägar i stan tyvärr. Men jag har för mig att vi åkte småvägar mot slaka och sen nån 90-väg tillbaka. Vi tog höger i en rondell tillbaka mot centrum sen skulle jag följa skyltarna mot sjukhuset.

Kolla in det här inlägget från en annan tråd.. det verkar vara ungefär samma jag fick köra http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2287646&postcount=3

Åk ut och reka den sträckan så ska du nog klara nästa uppkörning :tummenupp
Då var du en av dem som stod där bleka och nervösa.:) Det var jag som kom och hade haft lektion innan med Johan. Kul att det gick bra. Hur gick det för de andra? Var det du som hade egen hoj?

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
CBR 1000RR
Oddjob skrev:
2346777 ÄNTLIGEN!

nu har jag tid 17e augusti, har tagit en jävla tid men nu har man iallafall tiden.
17e augusti 8:30 på bulltofta, någon mer? :hej

Fan va gott, själv ska jag planera in tiden med min körlärare imorgon. Har du kört privat eller i skola? Två veckors väntetid känns ju segt deluxe, men jag vill ju helst köra upp förra veckan om jag fått som jag velat :3freak

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Kungen skrev:
2346650 grattis Wonderboy och Bushojjen

nu öppnar en ny värld för er.
välkommen til den

Tackar!
Var en sväng till vaxholm igår. Jädranas vad hojar vi såg! :)
Sen på hemvägen gick min polares kopplingsvajer av.. illa men bara rulla å köra på 2an hem :tungan

Nicotin

Guest
fläderblomst skrev:
2347489 Fan va gott, själv ska jag planera in tiden med min körlärare imorgon. Har du kört privat eller i skola? Två veckors väntetid känns ju segt deluxe, men jag vill ju helst köra upp förra veckan om jag fått som jag velat :3freak

Bara att jaga avbokningstider, det gjorde jag och vann 3 veckor på det..:yoparty

Bara att ligga på VV och tjata..

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
CBR 1000RR
Bushojjen skrev:
2347560 Bara att jaga avbokningstider, det gjorde jag och vann 3 veckor på det..:yoparty

Bara att ligga på VV och tjata..

Får först se vad min käre lärare har att säga, körskolorna har väl redan förbokade tider att plocka ifrån. Annars får jag lyssna på ditt råd och tjata tills VV tröttnar på mig. :)

Nicotin

Guest
fläderblomst skrev:
2347595 Får först se vad min käre lärare har att säga, körskolorna har väl redan förbokade tider att plocka ifrån. Annars får jag lyssna på ditt råd och tjata tills VV tröttnar på mig. :)

Vad jag vet så har körskolorna samma möjligheter att fixa tider som du, när jag ringde VV sa dom att dom tidigare hade en viss kvot tider per körskola men inte längre...
Så fort du skrivit en godkänd teori, BOKA !!

Så ring och ligg på...

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
fläderblomst skrev:
2347489 Fan va gott, själv ska jag planera in tiden med min körlärare imorgon. Har du kört privat eller i skola? Två veckors väntetid känns ju segt deluxe, men jag vill ju helst köra upp förra veckan om jag fått som jag velat :3freak
Skola, ja men det var inte bara två veckors väntetid, det har vid vissa tillfällen varit långa perioder mellan körtiderna så man har tröttnat,
men jag stannade på den körskolan och nu är det ju snart klart så inte lönt att byta nu precis :)
fläderblomst skrev:
2347595 Får först se vad min käre lärare har att säga, körskolorna har väl redan förbokade tider att plocka ifrån. Annars får jag lyssna på ditt råd och tjata tills VV tröttnar på mig. :)
Min skola har det så ja det har nog de flesta.
Bushojjen skrev:
2347645 Vad jag vet så har körskolorna samma möjligheter att fixa tider som du, när jag ringde VV sa dom att dom tidigare hade en viss kvot tider per körskola men inte längre...
Så fort du skrivit en godkänd teori, BOKA !!

Så ring och ligg på...
?:näsblod min har iallafall, men han har kanske snackat med dom på bulltofta bara, om man kan det?
jag vet inte, han har det iallafall.

fläderblomst

BARNVAGNAR!!!
Gick med
22 Jun 2006
Hoj
CBR 1000RR
Oddjob skrev:
2347714 Skola, ja men det var inte bara två veckors väntetid, det har vid vissa tillfällen varit långa perioder mellan körtiderna så man har tröttnat,
men jag stannade på den körskolan och nu är det ju snart klart så inte lönt att byta nu precis :)

Min skola har det så ja det har nog de flesta.

?:näsblod min har iallafall, men han har kanske snackat med dom på bulltofta bara, om man kan det?
jag vet inte, han har det iallafall.

Kan ju vara som så att körskolorna bokar upp tider tidigt på säsongen som de sen plockar av när det är dags för uppkörningar. Hur som helst så får man nog gå via skolan ändå, jag har ingen egen hoj och polarnas hojar lämpar sig inte direkt för en uppkörning (för liten motor etc). Imorgon lär man antingen vara skitglad för att man fick en bra tid, eller förbannad över att behöva vänta. Vilken körskola kör du hos?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
fläderblomst skrev:
2347863 Kan ju vara som så att körskolorna bokar upp tider tidigt på säsongen som de sen plockar av när det är dags för uppkörningar. Hur som helst så får man nog gå via skolan ändå, jag har ingen egen hoj och polarnas hojar lämpar sig inte direkt för en uppkörning (för liten motor etc). Imorgon lär man antingen vara skitglad för att man fick en bra tid, eller förbannad över att behöva vänta. Vilken körskola kör du hos?
Mats Thernströms i Bjärred.

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Uppkörning 08.15 18 Augusti :p

Körde lite banor o shit idag när man ska väja osv... Spöregnade hela tiden så det var lite svårt att maxxa...

Fan krypkörningen är inte lätt :(

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Hoj
Nope såld
Linuus skrev:
2347947 Uppkörning 08.15 18 Augusti :p

Körde lite banor o shit idag när man ska väja osv... Spöregnade hela tiden så det var lite svårt att maxxa...

Fan krypkörningen är inte lätt :(

TJO hej!
Jo klart du kan:tummenupp lär dig hitta draglägget! ge lite gas imellanåt bara prova. man behöver ju knappt gasa men lite lättare o mer balans när man svänger. de vill se att du klarar o manövrera fordonet väl. föresten JAG KLARA UPPKÖRNINGEN IGÅR!!!!!!!!!!!!! 06.08.02 tid 11:00 Nervös o lite smådarrig mm. Men kul var det, så det är väl som det skall vara efter att trots allt ha pungat ut en förmögenhet på kortet. Då vill man bara inte Kugga på ren
klantighet :7peta
Hoppas ni fixar det där kortet nån gång så kanske vi syns ute på vägarna :squid

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Ilma skrev:
2346865 Då var du en av dem som stod där bleka och nervösa.:) Det var jag som kom och hade haft lektion innan med Johan. Kul att det gick bra. Hur gick det för de andra? Var det du som hade egen hoj?
Aha, där ser man =)
Nej min hoj stannade hemma. Jag har kört alla lektioner på NTV:n för jag tycker den känns mycket smidigare i krypkörningen.

Allihop som var med vid containern klarade det. Den enda som kuggade var en kille som chansade med egen hoj.. han hade bara kört en enda lektion innan.

Sixx

...
Gick med
10 May 2006
Hoj
Aprilia Tuono V4
Då var det min tur att ansluta till skaran av glada A-kortsinnehavare!
Sedan 14.00 idag på Tullinge så är lappen i hamn! Precis som alla andra säger så känns det så jävla skönt! :)

Även om det var lite jobbiga omständigheter med tanke på att det Inte regnade. Det ÖSregnade under hela dagen, och det gjorde det ju inte mindre nervöst då man inte kört en meter i vått väglag tidigare. Men det gick vägen ändå, och så fick man träna lite på det också!

Syns på vägarna! :squid

Krille_

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2005
Hoj
Sukki
Birza skrev:
2348699 Då var det min tur att ansluta till skaran av glada A-kortsinnehavare!
Sedan 14.00 idag på Tullinge så är lappen i hamn! Precis som alla andra säger så känns det så jävla skönt! :)

Även om det var lite jobbiga omständigheter med tanke på att det Inte regnade. Det ÖSregnade under hela dagen, och det gjorde det ju inte mindre nervöst då man inte kört en meter i vått väglag tidigare. Men det gick vägen ändå, och så fick man träna lite på det också!

Syns på vägarna! :squid

Då var det dig som jag stod o surrade lite med där inne i stugan. Även jag klarade det kl 14 på Tullinge. :yoparty

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha