Körkort 2006

Dr. Zoidberg

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Hojlös
(ny på forumet så detta kan vara off topic men försöker ändå)
Ni som inte klarat kortet, har ni kört upp som privatiskter eller genom körskola?

/Viktor, som Börjar med kortet nästa vecka.

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
Ilma skrev:
2375389 Samma här.
Jag kör upp mitt på dagen så man hinner bli duktigt nervös innan...
Lycka till!!:tummenupp

tack detsamma då!!:) Jag kör upp kl 15... uschia mig.... jobbigt, men körlektionen idag gick jättebra, så det finns hopp om livet!:) Allt sitter som en smäck! Hoppas verkligen det går bra för dig med!!!

Tack Kungen!:)

0scar

Guest
Damn It Vad Gott....

kort fixat efter en otroligt obehaglig dag (nervös som fan, satt antingen på hojen eller på toa....:yoparty ) med några smärre småmissar (glömde kolla bromsljus under säkerhetskontrollen och fick göra 2 försök på högfart då jag mesade lite med gasen under slalom...)

har nog inte riktigt fattat det än :)

@ari

Medlem
Gick med
28 Mar 2006
Hoj
GSXR 1000 -07, GSXR 1000 -01 (stulen)
Då var det äntligen klart

Fixade kortet idag trots ett smärre ösregn i säve. Det kändes hur gött som helst att åka iväg utan väst. Till er som håller på kämpa det var värt mödan och pengarna fast det började bli lite dyrt. Lycka till :tummenupp

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
nu får så många som helst hålla tummarna! imorrn gäller det för mig!... kl 6.30 bär det av till övningsbanan för lite uppvärmning!

behöver jag säga att jag e NERVÖS

å inte blev det bättre sist när jag klantade mig på högfartsdelen å välte ett par koner med foten :S

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Grattis till er som fixat lappen, gud det måste vara skönt att det är över!!

Dibbe75:
man får önska lycka till då!! Eller så får man väl inte säga? Så jag kanske skanäja mig med att ge en lyckospark istället! *sparka*

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
Grattis på er alla..och lycka...nä just det...break a leg...till er som snart ska köra upp...
Njut på vägarna men gör det försiktigt...många knäppgökar där ute...:banana

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Dibbe75 skrev:
2376819 nu får så många som helst hålla tummarna! imorrn gäller det för mig!... kl 6.30 bär det av till övningsbanan för lite uppvärmning!

behöver jag säga att jag e NERVÖS

å inte blev det bättre sist när jag klantade mig på högfartsdelen å välte ett par koner med foten :S
Lycka till, du är väl mitt inne i stadskörningsdelen nu?

själv har man uppkörning iövermorgon :)

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
Tack allihopa, jag fick godkänt!!! :D

men fyfan vad nervis jag var på konbanan, första varvet på lågfarten så satte jag ner foten vid vändningen!... 2:a gången gick det bättre

sen strulade jag till det på högfarten också! första gången så tyckte kontrollanten att jag saktade in för mkt när jag började köra slalom!... 2:a försöket tog jag och välte en kona och tänkte att nu var det kört!... men fick godkänt ändå så ge aldrig upp :)

faaaan vad glad jag är! kan knappt fatta att det är sant ännu

Da bitch

Gick med
13 Aug 2006
Hoj
Dibbe75 skrev:
2378397 Tack allihopa, jag fick godkänt!!! :D

men fyfan vad nervis jag var på konbanan, första varvet på lågfarten så satte jag ner foten vid vändningen!... 2:a gången gick det bättre

sen strulade jag till det på högfarten också! första gången så tyckte kontrollanten att jag saktade in för mkt när jag började köra slalom!... 2:a försöket tog jag och välte en kona och tänkte att nu var det kört!... men fick godkänt ändå så ge aldrig upp :)

faaaan vad glad jag är! kan knappt fatta att det är sant ännu

Grattis!!:) Skönt att höra att det gick bra!:D Blir det till att fira ikväll då?

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
Propp-Fia skrev:
2378468 Grattis!!:) Skönt att höra att det gick bra!:D Blir det till att fira ikväll då?

Tack än en gång!
hehe lätt, blir nog en liten kvällstur efter att jag vilat ett tag!
blev inte många timmars sömn inatt, så nu när allt adrenalin gått ner så känner jag hur trött jag är :)

lyckatill resten av er som har det kvar nu!

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Gratulerar till kortet...

Tog mitt 8 augusti, ni som inte har hoj och ska köra upp snart, det är efter kortet som allt blir jobbigt, för då vill man bara ut och åka men på vadå? :mad:

Får utrustning nu i veckan, hoj blir till nästa säsong! :argpådato

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Hej på er!

Kul med en tråd för oss som håller på att ta kortet!! :D Jag ska köra upp på torsdag och håller på att skita på mig, så nervös är jag!!

Juni 2005 gick jag glad i hågen in på körskolan och skrev in mig, nu jäklar skulle jag minsann ha mc-kort. Skrev upp inom några veckor och började köra. Fick traggla en del på lågfartsbanan, men till slut satt den. Juli 2005 skulle jag köra upp. Några dagar innan uppkörningen övade jag högfartsbanan och mitt i skiten körde jag omkull! På en ren impuls hade jag greppat frambromsen mitt i en sväng (nej, det gör jag aldrig om). Modet försvann och med omkullkörningen färskt i minnet skulle jag köra högfarten på provet. Nej, det gick inte.

Körde vidare med inställningen att köra upp på hösten igen, men bröt ihop på högfartsbanan, pallade inte med att köra den, så beslutet var att köra upp nästa vår.

Våren 2006 bytte jag körskola och startade om, det gick hyfsat på banan, men för sakta! De sa att jag behövde mängdträna. Så, jag fick efter mycket om och men tag i en skitsnälll grabb som ville ö-köra med mig. Jag köpte hoj och sen har vi kört 400 mil på ngn månad i sommar.

Fick skriva om teorin juli- i Gävle...

Nu har jag kört igen med körskolan och högfarten funkar asbra!! Det är bara tack vare min egen hoj, helt underbart! Och jag ska köra upp på torsdag! Det kan gå om jag lyckas hålla mig mentalt i schack!

Vägen till kortet är mkt längre och krokigare än vad jag vågat drömma om, men jag ger aldrig upp, det är så jäkla nära nu!!! Håll tummarna för mig, så håller jag dom för er oxå :tungan

Men, denna nervositet, är det ngn som har recept på vad fan man gör åt den?? Den kan helt klart ställa till en uppkörning!! :va /SheDevil

Dibbe75

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Hoj
Honda VFR 800 -08
SheDevil skrev:
2378573 Hej på er!

Men, denna nervositet, är det ngn som har recept på vad fan man gör åt den?? Den kan helt klart ställa till en uppkörning!! :va /SheDevil

Bara köra hårt, kan säga att jag var skakis som f-n, strulade till det på flera sätt på konbanan! men kontrollanten sa att helheten ser bra ut! så ta det en gång till bara

å bry dig inte om ifall du råkar välta en kona!... fick ju fortsätta själv somsagt!

Lyckatill

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...