2432084 3. VV-gubben går igenom dagens upplägg.
4. Man kör gemensamt ut på flygfältet. (Jag körde upp i Barkarby och varje vv-gubbe hade 4-5 personer i sin grupp.) Sedan kallas en person fram och övriga får stå och vänta ca 100-150 m bort från den som gör alla prov. Man känner sig alltså inte särskilt uttittad.
5. Man börjar med att ställa upp hojen på centralstödet och i samma veva går vv-gubben igenom alla moment igen.
6. Dags för säkerhetskontroll, hela eller av vv-gubben utvalda delar.
7. Du ska leda hojen in genom "korridoren" som till lågfartsbanan, t ex in från samma håll som de banan med de fyra konerna i rad består av. Sväng höger eller vänster enligt instruktion och backa rakt bakåt så du får en lämplig position att köra krypkörningen från.
8. Krypkörning, en av de fyra varianterna.
9. Om godkänd, så får du köra snabba banan, en av de fyra varianterna.
10. Om godkänd, så blir det bromsprov 70 och 90.
11. Fixade du allt detta, grattis! Nu får du åka tillbaka till gruppen igen och vänta på att du ska få köra trafik.
12. KLarar du även trafiken så är du på ett ungefär världens lyckligaste människa, åtminstone den dagen.
13. Åk hem och kör så mycket du orkar!
Typ så funkade det i Barkarby iaf.