Tack till alla som grattat!
Så här såg gårdagen ut för mig:
Kl 06.00 skulle vi samlas alla 4 vid körskolan, för att ha tid att åka in
och öva på manöverbanorna på västerås flygplats, där provet skulle starta.
Jag vaknade kl 03.00, sedan sov jag väl i 10 minuter i taget tills jag skulle gå upp. Var väl rädd att försova mig!
Väl ute och övar så sitter banorna klockrent. Skönt, tänker jag.
VV-killen dyker upp punktligt kl 08.15. Alla legitimerar sig och skriver på.
Sen vart jag förste man ut på banorna.
Säkerhetskontrollen jag fick göra var på bromsarna, därefter vart det krypkörning. Den satt klockrent, han titta inte ens den sista biten utan gick mot manöverbanan och bara vinka med mig!
Fick göra undanmanövern åt höger, tippa ner den närmsta konan när man ska vika in igen från manövern. Men resten såg bra ut, fast han sa att jag kunde prova igen och bara lägga ner hojen lite mer.
Andra försöket satt den den som den skulle.
70- och 90-bromsningarna vart också bra på första försöket!
"-Du får fortsätta i trafik, åk bort och vänta och skicka hit nästa kille"
Då släppte den största klumpen i magen!'
Sen när de andra tre klarat sina banor så började trafiken, och då vart jag sist ut av alla fyra!
Väntan kändes som en evighet...
Och alla de andra tre klarade kortet en efter en, så man började ju känna pressen på att nu kan ju inte jag vara sämre!
11.30 var klockan ungefär när jag startade.
Började med att krångla ett par gånger med radion, råkade byta kanal på den, råkade dra ur hörlurssladden när jag la ner den i fickan...
"Nu är han väl bra sur på mig innan vi ens kommit iväg" -Tänkte jag.
Men sen flöt det på ganska bra.. Gjorde väl något helt onödigt filbyte en gång, som jag inte själv förstod varför jag gjorde, men det brydde han sig inte om. Jag var mer nervös över att jag hade råkat komma upp i 40km/h på en 30-väg! Jag märkte det ganska snabbt och bromsa ner.
När vi kom tillbaks och skulle få domen frågade han om jag visste nåt som jag gjort fel? Nämnde det med 30-sträckan, och då sa han att det var bra att jag visste om det iaf!
"-Då kan jag släppa ut dig själv i trafiken då!"
Sen har allt bara känts bra!
Lite kul att alla 4 klarade kortet, extra kul att jag och polarn gjorde det samma dag, eller hur Mattii?!
Även kul att det var samma VV-kille som jag körde upp med för bil, för 5 år sedan
Nu ska jag låna plastfarsans hoj och ta en sväng!
Lycka till alla ni som håller på!