Körkort 2006

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
Ok Nu Får Det Fan Vara Nog!!!!!

DET HÖGER FOT SOM SKALL NER I MARKEN!

ANLEDNINGEN ÄR:

Om du skulle råka fastna med foten i fotpinnen t.ex när du vill sätta ner foten,så kommer du ramla åt höger, och inte åt vänster på andra filen där den mötande lastbilen kör på dig!!!!!

SÅ! Sluta diskutera detta i oändlighet. Det börjar bli tråkigt!!!!!!!



:hihi :4skrika :hihi
 
Last edited:

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Ort
046
Hoj
RF600R
sirSmokealot skrev:
...ang. höger fot...

Då finns det lika många anhängare av att sätta ner vänster fot. Det finns inget som säjer att det är tvunget med höger. Jag satte ner BÅDA på uppkörningen och jag fick inget påpekande/kuggning för det!
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
JKay skrev:
Då finns det lika många anhängare av att sätta ner vänster fot. Det finns inget som säjer att det är tvunget med höger. Jag satte ner BÅDA på uppkörningen och jag fick inget påpekande/kuggning för det!


Precis... Jag är bara så trött på att läsa alla inlägg blablabla...

Släpp det nu!

Det finns viktigare saker att tänka på!

:hihi
 

Spoox

Race till death or die behind!
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Karlskrona
Hoj
KTM 690 SM -07 Limited Edition
Micke_Nilsson skrev:
Körskola..ligger i Flen.

Okey, men det kan fan nästan vara värt att åka en bit för att få en sådan kurs, palla vanliga trafikskole lektioner här nere (ingen här i södern verkar ha något sådant för MC) utan de ska ha 850 för varje lektion och vill ha minst 7 lektioner sen får man göra uppkörning med dem.. illa..
Annrs får man väll ragga upp någon som kan tänka sig att leka bilskole lärare för en liten peng :)
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
sirSmokealot skrev:
Ska snart ha min andra körlektion :D

:yoparty

shit vad kul...själv sitter jag och väntar på att det ska bli torsdag så man för köra igen :tuttar

Var i skåne bor du förresten? Tänkte om man möjligtvis kör i samma trafikskola...?!
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
LayDeeOmega skrev:
shit vad kul...själv sitter jag och väntar på att det ska bli torsdag så man för köra igen :tuttar

Var i skåne bor du förresten? Tänkte om man möjligtvis kör i samma trafikskola...?!


Bor i Göteborg, tyvärr :huvet...
 

hordac

Guest
Frustrerande, min körskola har inte ens börjat boka lektioner.
Vad väntar de på? Är ju sopat på alla vägarna. :confused:
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
hordac skrev:
Frustrerande, min körskola har inte ens börjat boka lektioner.
Vad väntar de på? Är ju sopat på alla vägarna. :confused:

Alla skolor har inte börjat köra i Gbg heller...

Såvitt jag vet, så har bara min skola börjat (kul på hjul)...
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
hordac skrev:
Frustrerande, min körskola har inte ens börjat boka lektioner.
Vad väntar de på? Är ju sopat på alla vägarna. :confused:

Är det sopat på alla vägar...hmm...har inte sett en enda sopbil i STHLM, grus överallt så jag undrar vart du bor måste vara El Stockholmo i Spanien... :pannkyss
 

hordac

Guest
Micke_Nilsson skrev:
Är det sopat på alla vägar...hmm...har inte sett en enda sopbil i STHLM, grus överallt så jag undrar vart du bor måste vara El Stockholmo i Spanien... :pannkyss

Okej, på de lite större vägarna tycker då jag det är grusfritt!
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
sirSmokealot skrev:
Bor i Göteborg, tyvärr :huvet...

Trodde att du bodde i Skåne :rolleyes:

Hur många lektioner har du tagit so far, när började körskolan med
lektioner?

hordac skrev:
Frustrerande, min körskola har inte ens börjat boka lektioner.
Vad väntar de på? Är ju sopat på alla vägarna. :confused:
`
Dom lär nog komma igång ganska snart. Vet inte hur det är uppe i Sthlm iofs, men här nere i Skåne/Malmö har det varit strålande väder hela veckan.

Hade min fjärde lektion idag i strålande solskensväder, så håll ut, snart sitter du också på körskolemcn och ler :tummenupp
 
Last edited:

Gits

Ny medlem
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Västmanland
Hoj
KTM, Suzuki Bandit
Teoriprovet klart..

Jaha då klarade man teoriprovet idag. Men det var inte med så god marginal. Hade 53 rätt. Jag tyckte provet var svårare än jag hade väntat mig faktiskt. Iofs är det ju 14 år sedan man tog bilkortet...

Info för er som håller på och pluggar teori: Jag pluggade på egen hand. Jag har nog lagt ner ca 5 timmar effektiv tid på att plugga. Körde de fyra proven som omnämnts i tidigare tråd två gånger var och så gjorde jag tre prov i Bonniers trafikskola för bil. Jag klarade samtliga dessa prov utom 1 i första försöket. Läste därefter igenom MC-boken också.

Idag har jag även skrivit in mig på körskolan. Bokade tid för min första körlektion 18/4. Det blir nog bra. Jag har tidigare kört motocross på bana på motionsnivå så jag hoppas det ska gå bra med körningen.
 
Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
Gits skrev:
Jaha då klarade man teoriprovet idag. Men det var inte med så god marginal. Hade 53 rätt. Jag tyckte provet var svårare än jag hade väntat mig faktiskt. Iofs är det ju 14 år sedan man tog bilkortet...

Idag har jag även skrivit in mig på körskolan. Bokade tid för min första körlektion 18/4. Det blir nog bra. Jag har tidigare kört motocross på bana på motionsnivå så jag hoppas det ska gå bra med körningen.

Grattis!!
Tror att jag också fick 53p på mitt teoriprov, men det är ju egentligen skit samma. Huvudsaken är ju att man klarar det!!

Det ska nog gå bra med körningen...Själv har jag aldrig kört mc tidigare. Närmaste jag kommit MC var en Garellimoppe (Gary Uno) som jag hade i två år innan den blev stulen. Har hittills tagit fyra lektioner och ska ut på manöverbanan så snart de öppnat.

Lycka till med kortet :tummenupp
 

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Ort
back in Gbg
Hoj
det blir nog en röd
LayDeeOmega skrev:
Trodde att du bodde i Skåne :rolleyes:

Hur många lektioner har du tagit so far, när började körskolan med
lektioner?

Har bara tagit en dubbellektion ännu...

körskolan började köra för 2-3 veckor sen...
 

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Ort
Falköping
Hoj
GPZ 600R
LayDeeOmega skrev:
Grattis!!
Tror att jag också fick 53p på mitt teoriprov, men det är ju egentligen skit samma. Huvudsaken är ju att man klarar det!!

Det ska nog gå bra med körningen...Själv har jag aldrig kört mc tidigare. Närmaste jag kommit MC var en Garellimoppe (Gary Uno) som jag hade i två år innan den blev stulen. Har hittills tagit fyra lektioner och ska ut på manöverbanan så snart de öppnat.

Lycka till med kortet :tummenupp

Va pröjsar du för dina lektioner? (Du har säkert skrivit det förr, orkar inte leta upp det bara)
Hur många har du tänkt å ta? Ingen körning privat?

Har 2 lektioner bokade som kostar 900 spänn, dubbellektion iofs, men dyrt ändå tycker jag! Känner inte för lägga massa tusen på körlektioner.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top