Körkort 2006

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
skert skrev:
Va pröjsar du för dina lektioner? (Du har säkert skrivit det förr, orkar inte leta upp det bara)
Hur många har du tänkt å ta? Ingen körning privat?

Har 2 lektioner bokade som kostar 900 spänn, dubbellektion iofs, men dyrt ändå tycker jag! Känner inte för lägga massa tusen på körlektioner.

Jag betalar 850:- för 80min (och nej jag har inte skrivit det innan :tungan)

Jag har tänkt att ta ca 10, men det kan ju bli fler...
Hittills har jag inte kört privat, min motorcykel står i GBG :huvet
Hur ser dina planer ut?

skert

Ny medlem
Gick med
28 Oct 2005
Hoj
GPZ 600R
LayDeeOmega skrev:
Jag betalar 850:- för 80min (och nej jag har inte skrivit det innan :tungan)

Jag har tänkt att ta ca 10, men det kan ju bli fler...
Hittills har jag inte kört privat, min motorcykel står i GBG :huvet
Hur ser dina planer ut?

10 lektioner kommer jag inte ta iaf, inte mer än 5 hoppas ja på...
Vet hur min körskola funkar efter ja tog B-kortet där, jävligt heta på att boka lektioner man inte behöver. "3 lektioner parkering kanske?"

Har rätt bra möjlighter att köra privat, nöta manöverbana tills ja spyr med far min.

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
skert skrev:
10 lektioner kommer jag inte ta iaf, inte mer än 5 hoppas ja på...
Vet hur min körskola funkar efter ja tog B-kortet där, jävligt heta på att boka lektioner man inte behöver. "3 lektioner parkering kanske?"

Har rätt bra möjlighter att köra privat, nöta manöverbana tills ja spyr med far min.

Jo, det är ju manöverbanan som kommer att kräva en del lektioner. Har dessutom inte kört MC någonsin förän jag började på körskolan. Så jag är ganska beredd på att det kan komma att kosta lite. Har dock gått över förväntan hittills plus att jag tycker det är värt vartenda öre.

Har en riktigt bra körskollärare som frågade under lektionen idag "har du lust att köra lite längre tid?" Ehh, svaret blev ju ganska givet... Körde 20 minuter extra så skjutsade jag ut honom till Mc Huset (ett ställe i Malmö) där han hämtade hem en ny mc till körskolan. Båda två tjänade ju på det, mer sånt :hihi

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
sirSmokealot skrev:
Riktigt billigt...

Jag betalar 1000 för 80 minuter... :huvet

Ja, 1000:-/80min är ju inte helt billigt...
Är glad att det är så pass "billigt" som det är där jag kör.
Som student så blir det till att leva på minsta minimala hela månaden eftersom man ska ha råd med lektioner, men det är det värt :)

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
Vad kör ni för hoj med era körskolor.

Jag kör med en Buells 1200 som har lite kortare hjulbas än andra hojar. Detta gör att det blir lättare att få runt hojen på manöverbanan.

Därför väljer jag att betala lite mer/lektion...

Hur gör ni? Resonerar ni överhuvudtaget på vilken hoj körskolan kör med??? eller är det bara priset som avgör???

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
sirSmokealot skrev:
Vad kör ni för hoj med era körskolor.

Jag kör med en Buells 1200 som har lite kortare hjulbas än andra hojar. Detta gör att det blir lättare att få runt hojen på manöverbanan.

Därför väljer jag att betala lite mer/lektion...

Hur gör ni? Resonerar ni överhuvudtaget på vilken hoj körskolan kör med??? eller är det bara priset som avgör???

Jag kör med en Honda CB 750... Har inte kört mc tidigare så jag har inte så mkt att jämföra med. Men vad jag lagt märke till så verkar det ju vara en lättkörd mc. Tror inte alls att det blir problem på manöverbanan med den..
Gällande priset så skulle jag varit beredd att betala ännu mer pengar/lektion. I alla fall på körskolan jag kör med, min lärare Håkan är riktigt bra. För mig gör det inget om kk kommer bli lite dyrare "än vanligt", betalar mer än gärna för att lära mig köra!! :)

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Jag har tagit 0 lektioner hittills och ska nog inte ta någon heller. Dock känner jag en av mc-trafiklärarna i stan (läs byn), så han ger mig lite gratis tips och har övningskört med mig ett par gånger. :) Resten ska jag nog klara av med hjälp av min pappa (också han trafiklärare :D).

sirSmokealot

Vet inte vad jag ska välja!!!
Gick med
15 Sep 2005
Hoj
det blir nog en röd
lorkan skrev:
Jag har tagit 0 lektioner hittills och ska nog inte ta någon heller. Dock känner jag en av mc-trafiklärarna i stan (läs byn), så han ger mig lite gratis tips och har övningskört med mig ett par gånger. :) Resten ska jag nog klara av med hjälp av min pappa (också han trafiklärare :D).

Your lucky lucky bastard... :hihi

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
lorkan skrev:

Vilken lyx...
Du och din pappa brukar inte ta en sväng förbi Malmö när ni är
ute? :rolleyes:

Nä, men seriöst...måste vara skönt. Du lär du förhoppningsvis ha kortet
snart om du är ute och kör ofta!!
Har du bokat tid för uppkörning?

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Ja vissa har det allt lätt för sig .. men vi har ju alla samma mål iaf .. körkortet :). Lycka till allihopa.. Tittade ut imorse ... det hade SNÖAT igen .. men snart banne mig SKA det ut o övningsköras !

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Motin skrev:
Ja vissa har det allt lätt för sig .. men vi har ju alla samma mål iaf .. körkortet :). Lycka till allihopa.. Tittade ut imorse ... det hade SNÖAT igen .. men snart banne mig SKA det ut o övningsköras !

Va uppe i Göteborg nu i helgen, snöade hela vägen hem igår. Snön upphörde iofs när jag var ca 40 min från Malmö. Lider med er som bor norrut :pannkyss

Lycka till med kortet själv! :)
Övningskörde du förra året också eller ska du börja nu i år?!

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
LayDeeOmega skrev:
Va uppe i Göteborg nu i helgen, snöade hela vägen hem igår. Snön upphörde iofs när jag var ca 40 min från Malmö. Lider med er som bor norrut :pannkyss

Lycka till med kortet själv! :)
Övningskörde du förra året också eller ska du börja nu i år?!

Köpte hojen i somras o "fulkörde" lite på inhängnat område.. lärde väl mig inte direkt nåt då jag inte hade nån kunnig närvarande. DE första lektionerna blir i vår o sommar.. har inte kört ett dugg inna jag köpte hojen inte ens moped.. ;)

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Motin skrev:
Köpte hojen i somras o "fulkörde" lite på inhängnat område.. lärde väl mig inte direkt nåt då jag inte hade nån kunnig närvarande. DE första lektionerna blir i vår o sommar.. har inte kört ett dugg inna jag köpte hojen inte ens moped.. ;)

Har själv knappt kört min motorcykel, känns riktigt trist. Körde henne lite på mina föräldrars garageuppfart där det var fritt från snö. Men vi snackar kanske 5m eller så. Vill inte direkt kalla det för att köra... :(

Lycka till i vår/sommar i alla fall!! :tummenupp

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
LayDeeOmega skrev:
Lycka till i vår/sommar i alla fall!! :tummenupp

Surt men det får du snart tillfälle till att göra :). Ser att du valde rätt modell oxå HÄRLIGT.

Tack det lär jag behöva, tack detsamma ! Brumma lugnt.. !

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
bad santa skrev:
lika bra att börja då :)
inte vår ännu men teorin är snart klar :tummenupp

Ja det gäller att snabba på teorin..annars får du inte boka uppkörning, ju längre vintern håller på, dessto mer komprimerat kommer alla uppkörningar att bli, med STOR risk för sen tid......... :(

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
sporTlovEr skrev:
Ja det gäller att snabba på teorin..annars får du inte boka uppkörning, ju längre vintern håller på, dessto mer komprimerat kommer alla uppkörningar att bli, med STOR risk för sen tid......... :(

denna s-tans vintern ställer till något så in i h-lv... Precis som du säger så kommer det blir som en flaskhals i sommar då ALLA ska ta kort o det blir världens köer.. Usch orkar inte tänka på det nu men ja ska tamejf-n göra allt jag kan för att få kortet i sommar/höst. Teorin var en baggis men ja vet att det praktiska kräver en del innötning för mig !

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Hoj
Motin skrev:
denna s-tans vintern ställer till något så in i h-lv... Precis som du säger så kommer det blir som en flaskhals i sommar då ALLA ska ta kort o det blir världens köer.. Usch orkar inte tänka på det nu men ja ska tamejf-n göra allt jag kan för att få kortet i sommar/höst. Teorin var en baggis men ja vet att det praktiska kräver en del innötning för mig !

Har du hört med körskolan när de tänkt att sätta igång?
Jag bokade in lektioner redan innan de tagit ut motorcyklarna. Visserligen blev de två första inställda pga vädret. Men om du bokar in lektioner redan nu så har du ju lite framförhållning och slipper slåss om de första lektionerna. Ett tips bara :)

Edit: Hehe, klart att jag valde rätt modell ;)
Hade fått rekomendationer om att det skulle vara en bra nybörjarhoj och rekomendationerna verkar stämma!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln