Körkort 2006

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
UffeTuff skrev:
2221423 Förbjudet att parkera på sida med UDDA husnummer på UDDA datum (och tvärtom). :yoparty

Jag har fortfarande kvar tre testprov på korkort.com, hör av er om ni vill ha några

Skicka mig gärna en! Genom pm? Ska göra teoriprov imorn :)
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
UffeTuff skrev:
2221423 Förbjudet att parkera på sida med UDDA husnummer på UDDA datum (och tvärtom). :yoparty

Jag har fortfarande kvar tre testprov på korkort.com, hör av er om ni vill ha några

Det vore jättesjyst!
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Wish me luck!

Idag har jag äntligen uppkörning! :banana
Klockan 08:15 smäller det!
Nu ska jag ut och öva lite till, fan vad nervös jag är!
 

Tjet

Med lem
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
XR600R SM -94
Klabbe85 skrev:
2221506 Wish me luck!

Idag har jag äntligen uppkörning! :banana
Klockan 08:15 smäller det!
Nu ska jag ut och öva lite till, fan vad nervös jag är!

Nå, hur gick det?

Nån som känner till några filmer där folk kör konbanorna problemfritt och enligt konstens alla regler?
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Första körningen på bilskola avklarad, gick riktigt bra.. Måste nöta in lite med placeringar osv..
Testade även manöverbanorna, riktgt enkel måste jag säga..
Kör en cb750, bra maskin.. Fan att man ska måsta vänta 2 månader på uppkörning bara... Kör i Sollefteå, bor i Kramfors.. Någon som har erfarenheter om Sollefteå, bor själv bara 4 mil ifrån men har typ aldrig varit i den staden..

Kul värre va det ia.f! Hoppas man spikar den där uppkörnignen nu i juli.
// Fredrik N
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
Tjet skrev:
2221907 Nå, hur gick det?

Åt helvete! :huvet

Vi var sju stycken som körde upp occh han kuggade 3 av oss redan på krypkörningen för skitsaker!

Mig kuggade han för att jag satte ner foten en gång och sen fick jag köra om den och då var det perfekt enligt mig och min lärare men han tyckte att jag "pumpade" för mycket med kopplingen! :huvet

Jaja nu får jag väl ta och ringa till vägverket varje dag och leta efter avbokningar! :(

Edit: Han tyckte nog inte om mig verkade det som!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Klabbe85 skrev:
2221932 Åt helvete! :huvet

Vi var sju stycken som körde upp occh han kuggade 3 av oss redan på krypkörningen för skitsaker!

Mig kuggade han för att jag satte ner foten en gång och sen fick jag köra om den och då var det perfekt enligt mig och min lärare men han tyckte att jag "pumpade" för mycket med kopplingen! :huvet

Jaja nu får jag väl ta och ringa till vägverket varje dag och leta efter avbokningar! :(

Edit: Han tyckte nog inte om mig verkade det som!
Tråkigt att du kuggande, men jag tror inte han hade något emot dig alls. Så känner alla när dom blivit kuggade verkar det som.
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Ringde VV idag, kuggade igår p.g.a att jag inte körde tillräckligt snabbt på motorvägen, men jag fick ny tid redan nästa vecka! =D

Säg inte lycka till, det ger bara otur!!! Men men! :D
 

Klabbe85

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
YZF R1-03, Speed Triple - 98 * SÅLD, GSX-R 750-96 * SÅLD, YZF750R-93 * SÅLD
HanneZ skrev:
2221938 Tråkigt att du kuggande, men jag tror inte han hade något emot dig alls. Så känner alla när dom blivit kuggade verkar det som.

Jo det ligger väl lite i det kanske!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
HanneZ skrev:
2221938 Tråkigt att du kuggande, men jag tror inte han hade något emot dig alls. Så känner alla när dom blivit kuggade verkar det som.

Instämmer, uppkörningsförättaren såg till helheten och din teknik, de kuggar inte pga tycker om eller inte.

På det igen bara.. tråkigt men du tar det ska du se !
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Håller på som bäst o sliter med mitt körkort, fan va länge man ska vänta få att få skriva teori... Då jag är i Kanada på jobb just nu, passade jag på att inhandla körkortsfrågorna på CD från körkort.se...

Vet inte om det är dom som supit när de lade ner frågorna på skivan eller om frågorna verkligen är så j**la dumma på riktiga provet...

Vad tycks om denna:

Hur många cylindrar kan en 4 takts motor ha?
*4
*6
*8

Rätt svar är 6 st, men va FAN, tror inte att en V8 är 2 takt direkt. :huvet
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Scorpion.SE skrev:
2222128 Håller på som bäst o sliter med mitt körkort, fan va länge man ska vänta få att få skriva teori... Då jag är i Kanada på jobb just nu, passade jag på att inhandla körkortsfrågorna på CD från körkort.se...

Vet inte om det är dom som supit när de lade ner frågorna på skivan eller om frågorna verkligen är så j**la dumma på riktiga provet...

Vad tycks om denna:

Hur många cylindrar kan en 4 takts motor ha?
*4
*6
*8

Rätt svar är 6 st, men va FAN, tror inte att en V8 är 2 takt direkt. :huvet
Va? Ta en screenshot på den please :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Scorpion.SE skrev:
2222128

Rätt svar är 6 st, men va FAN, tror inte att en V8 är 2 takt direkt. :huvet


6st är korrekt att det kan vara japp. står även i körkortsboken. De har ju med många tokiga alternativ även på själva uppskrivningen.. men man ska ju veta vad som är rätt .. spelar ingen roll vilka andra alternativ som kan finnas med hehe..
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Är det inte så att just den frågan ligger i en block av mc-tekniska frågor? Och isf, är inte sex cyllar det mesta som gjorts på MC? Gamla CBX:en har ju det bland annat.
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Klarade teoriprovet i morse : D 57 rätt.
Det blev en jäkla intensivkurs, mindre än 24h tog det sen jag bokade, varav 2h var plugg :yoparty

UffeTuff skrev:
2221423 Förbjudet att parkera på sida med UDDA husnummer på UDDA datum (och tvärtom). :yoparty

Jag har fortfarande kvar tre testprov på korkort.com, hör av er om ni vill ha några

Tack för det! Det gav mig 2 poäng :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
shoei skrev:
2222277 Klarade teoriprovet i morse : D 57 rätt.
Det blev en jäkla intensivkurs, mindre än 24h tog det sen jag bokade, varav 2h var plugg :yoparty



Tack för det! Det gav mig 2 poäng :)

Grattinerar det var väl gött ? Tänk om det kunde gå lika smärtfritt på uppkörningsdagen som det kändes att det gick på uppskrivningen .. hehe... :3freak
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Motin skrev:
2222289 Grattinerar det var väl gött ? Tänk om det kunde gå lika smärtfritt på uppkörningsdagen som det kändes att det gick på uppskrivningen .. hehe... :3freak

Exakt, det är då det börjar bli jobbigt. Så mycket tillfälligheter som spelar in, och otur/tur.

Jag ringde iaf och bokade en uppkörningstid nu på onsdag. Jag ser det som en körlektion, missar man så gör det inte så mkt, då vet man vad man ska öva på. Blir lite mindre press då, värre om man väntar i en månad.

Men jag vet ju inte vad dom kollar efter, har ni några tips? :)

Någon som kört upp med en R1 eller liknande? Går det att klara konbanorna eller blir det MKT svårare?
Kanske ger ett dåligt intryck över huvud taget? "han ska ut och gasa" fördomar..?
 
Last edited:
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top