Körkort 2006

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
thompa_86 skrev:
YESSS!!!!

Känns så jäkla underbart, klarade teorin idag! :banana

fick 57 av 65

ich bin glad!


Grattis ! Jag har precis köpt ett körkortsprogram till datorn och ska snart skriva upp jag också (absolut senast 15 feb), hoppas jag klarar det. :gnissla


Hur lång tid har man på sig att skriva ? :confused:
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
lorkan skrev:
Grattis ! Jag har precis köpt ett körkortsprogram till datorn och ska snart skriva upp jag också (absolut senast 15 feb), hoppas jag klarar det. :gnissla


Hur lång tid har man på sig att skriva ? :confused:

50 minuter jag har för mig.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tiden är 50min vad jag har kunnat läsa mig fram till. Trodde först det var 60min ack jag hade fel.. Gjorde teoriprovet för B-kort 2000 på 9min så jag tror inte 50min är så värst lite tid :) Har mitt a-teoriprov att se fram emot 3:e Feb...!

lorkan skrev:
Grattis ! Jag har precis köpt ett körkortsprogram till datorn och ska snart skriva upp jag också (absolut senast 15 feb), hoppas jag klarar det. :gnissla


Hur lång tid har man på sig att skriva ? :confused:

Du har 50min på dig att klicka, skriva var det länge sen man fick göra :), sorry jag var bara tvungen !
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Malmeqvisto skrev:
Tänkte höra för oss som tänker köra upp privat var som är bäst att köra upp. Vägverket lägger upp statistik på sin hemsida men den säger inget om privatisterna.
Vad jag har hört ska Malmökontoret vara jävliga mot privatister. Jag blev kuggad för en riktig skitgrej första gången jag körde upp med bil av dem.
Det jag vill få fram är att om det är svårt att bli godkänd som privatist på ett ställe och lättare på grannstället kan det ju vara värt den resan. Så fram med alla rykten nu :nicka

Jag körde upp privat med både lätt mc och med bil i malmö. Inga problem. Men det kanske är så att intendenterna eller vad de kallas väljer vilka de tycker om och inte tycker om? En kille jag känner fick soppatorsk på en avfart från motorvägen, och fick leda motorcyklen till en mack, tanka, och sedan fortsätta. Men han blev inte kuggad.
 

Snowman89

Guest
Alicia skrev:
Att inte sätta ner högerfot??
Jag sätter alltid i högerfoten, tror inte att de är något uppkörningsledaren bryr sig om. Inte han körde för iallafall
jag sätter automatiskt ner vänsterfoten eftersom jag ofta bromsar tills jag står still med fotbromsen så dom sa då itne att det var fel när jag körde upp...
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
marandy skrev:
Jag körde upp privat med både lätt mc och med bil i malmö. Inga problem. Men det kanske är så att intendenterna eller vad de kallas väljer vilka de tycker om och inte tycker om? En kille jag känner fick soppatorsk på en avfart från motorvägen, och fick leda motorcyklen till en mack, tanka, och sedan fortsätta. Men han blev inte kuggad.

Jo men det låter inte som att det är något som de kuggar för.. soppatorsk kan man ju få ute i trafiken. Tyder bara på dålig planering/koll på tanken.
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Motin skrev:
Tiden är 50min vad jag har kunnat läsa mig fram till. Trodde först det var 60min ack jag hade fel.. Gjorde teoriprovet för B-kort 2000 på 9min så jag tror inte 50min är så värst lite tid :) Har mitt a-teoriprov att se fram emot 3:e Feb...!



Du har 50min på dig att klicka, skriva var det länge sen man fick göra :), sorry jag var bara tvungen !


Haha jag vet att man gör det på datorn, men man säger ju "skriva", ällår hur ?


Okej, 50 mins alltså. Har gjort 2 st opluggade "test" med mitt teoriprogram, hamnade på 50-51 rätt och det tog cirkus 10 minuter .. 0_o (Lite att plugga sen är jag fitforfight :D )
 

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Ort
Järna
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Snowman89 skrev:
jag sätter automatiskt ner vänsterfoten eftersom jag ofta bromsar tills jag står still med fotbromsen så dom sa då itne att det var fel när jag körde upp...

Jag tror inte att det spelar någon roll, vare sig om man stannar med höger eller vänster. Någon som kommenterade att man inte fick sätta ner höger förut.
 

SteveO

sh wannabe! ;)
Gick med
3 Nov 2005
Ort
Mariestad
Hoj
Kawa Z750 ltd Till salu....:)
jag tog mitt mc kort helt privat. första uppkörningen kuggade jag i manöverbanan pga jag tabbade mig... :huvet
andra gången var det samma gubbe att köra för o han mindes mig och sade att min körning på manöverbanan hade blivit bättre.
Trafikkörningen var sådär tyckte jag , grusvägen var lurig men tydligen så tar dom ganska hårt om man fegkör där. jag drog på runt 65 km/h och han sade bra efter det. inne i stan sen vid näst sista rödljuset så dog hojjen när jag rullade fram... "panik" men jag redde ut det o han sade inget... pust
jag fick mitt kort den dagen! :yoparty
Men jag vet att dom i mariestads trakten kolllar privatister hårdare än dom från trafik skola!

EDIT ... ja just dä GRATTIS .. :)
 
Last edited:

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Motin skrev:
Jo men det låter inte som att det är något som de kuggar för.. soppatorsk kan man ju få ute i trafiken. Tyder bara på dålig planering/koll på tanken.

Jo, det är sant. Men jag tror inte att de är "hårdare" i Malmö än någon annanstans.
 

thompa_86

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2005
Ort
mölndal
Hoj
m3 3,2
LocDog skrev:
Grattis...nu är de bara att invänta våren och börja med uppkörningen direkt så hinner du nog ut på vägarna redan i sommar.


Tackar tackar, ja nu gäller det för min del att luska fram en körskola som kan vara bra då jag inte har nån att övningsköra med speciellt mycket
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
RonnyE skrev:
Hur billiga var era körkort? M.v.h Ronny

2000kr


Jag ska ta A kort nu till våren och undrar om jag kan tjäna på att åka ned till skåne för att köra upp?

Här får man börja köra upp 1 maj
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Mr Helmut skrev:
2000kr


Jag ska ta A kort nu till våren och undrar om jag kan tjäna på att åka ned till skåne för att köra upp?

Här får man börja köra upp 1 maj

Varför så bråttom, här i STHLM soppar dom vägarna väldigt sent...förra året va det runt 15-20 maj...jag sätter mig inte på hojen innan dess...
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top