Körkort 2006

Torlejf

Prylgalen.
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västkusten.
Hoj
Monster 620ie S
Sådär ja, jag gjorde en helomvändning istället;

Jag bytte körskola, skolan här hemma var helt enkelt inte min grej så jag kör numera i Katrineholm istället. Vilken skillnad!!

Körde första lektionen idag och allt gick skitbra.
Har aldrig haft en så rolig körlektion.

Uppkörning kommer bli bokad till första veckan i juli!

Nu är jag körglad igen, fan så skönt!

Mvh. David.
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
DoggY skrev:
2231249 Bara tre? Jag var själv när jag körde upp nu i eftermidags på Tullinge, och denna gången gick det vägen! Vilken känsla att få köra själv! Kanske blir en tur till ikväll :) :yoparty

Se där... har kört upp två gånger och båda gångerna var det fullt.
Grattis till kortet. Att köra själv är en känsla som inte går att beskriva
utan kan bara upplevas :tummenupp
Har själv avverkat över 120 mil sedan i torsdags då jag tog körkortet.
Har precis kommit hem från en tripp till södraste skåne men kunde lika
gärna åkt ut nu igen..

Jojjeman skrev:
2231550 Jo var lite folk idag, men det var skönt :)
Var egentligen en som skulle kört upp själv imorse men dom avboka.

Ska suga lite snabbt på dedära me cbrén. Väntar på att få bilen såld själv så..

Kan förstå att det är skönt om det inte är så många där. Känns kanske mer som om man är där med körläraren och tränar?! (bortsett från nerverna då).

Finns en annons här på sporthoj på CBRen om du är intresserad.
http://www.sporthoj.com/annonser/?id=35928#
Hoppas att du hittar en hoj som du blir nöjd med så syns vi ute på vägarna sedan!!! :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Var ute till högfartsbanan igår och tittade lite när en elev körde den. Är det någon som har några vettiga tips inför min körning på den ? Jag tänkte även träna på den innan jag ska köra den på körskolan.
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Motin skrev:
2232727 Var ute till högfartsbanan igår och tittade lite när en elev körde den. Är det någon som har några vettiga tips inför min körning på den ? Jag tänkte även träna på den innan jag ska köra den på körskolan.

Börja kör i 30-35, känn på banan några gånger.. Öka sedan farten..
Högfartsbanorna är rätt simpla, bara man fokuserar och har koll på hojjen!
 

TopperHarley

Jaha?
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
FZ6-N
Motin skrev:
2232727 Var ute till högfartsbanan igår och tittade lite när en elev körde den. Är det någon som har några vettiga tips inför min körning på den ? Jag tänkte även träna på den innan jag ska köra den på körskolan.

Var mjuk och avslappnad i kroppen, "rulla med höfterna".
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Tack för tipsen, blir till att sätta upp den snart och testa.. banorna måste ju sitta .. har 3 veckor på mig att öva sen är det uppkörning :3freak . Tror inte jag behöver nöta krypen så mycket mer för de sitter.. även om det är bra att öva på dem lite då och då.. skadar ju inte.

Läraren sa igår att de lyssnar på motorn om man släpper på gasen genom banan.. man ska hålla konstant fart fram till bromspunkterna..
 
Last edited:

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
DoggY skrev:
2231249 Bara tre? Jag var själv när jag körde upp nu i eftermidags på Tullinge, och denna gången gick det vägen! Vilken känsla att få köra själv! Kanske blir en tur till ikväll :) :yoparty

Grattis grattis
 

UffeTuff

Garage Halmstad sökes!
Gick med
31 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1995, Kawasaki GPZ1100
gott om tid

Motin skrev:
2232777 Tack för tipsen, blir till att sätta upp den snart och testa.. banorna måste ju sitta .. har 3 veckor på mig att öva sen är det uppkörning :3freak . Tror inte jag behöver nöta krypen så mycket mer för de sitter.. även om det är bra att öva på dem lite då och då.. skadar ju inte.

Läraren sa igår att de lyssnar på motorn om man släpper på gasen genom banan.. man ska hålla konstant fart fram till bromspunkterna..

På tre veckor lär det gå hur bra som helst!

Jag har uppkörning på måndag, och just nu ser det inte så ljust ut... Satte krypen för första gången idag, men det var med körskola, uppkörning gör jag på min 270kg maskin....svårt.

Drog mig dessutom i på undanmanövern, bromsade med framhjulet före vändningen, pang ner i backen i 50. Bra att testa skydden dock, men kändes lite onödigt. Jaja, får bli hårdträning denna vecka, så kanske kanske man kan få till det på måndag... :fyllisar

Lycka till alla som kör, och grattis till alla som satt det!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
UffeTuff skrev:
2232836 På tre veckor lär det gå hur bra som helst!

Jag har uppkörning på måndag, och just nu ser det inte så ljust ut...

3 veckor tills min uppkörning men några dagar går bort då jag ska "hem" till Finland en svängom. Vilken hoj kör du på körskolan ??

Ger jag mig bara fanken på det så ska det väl gå vägen nån gång iaf.. krypkörningen såg jag som något svårt så in i h-lv.. men se nu klarar jag det :)

*brake a leg*
 

UffeTuff

Garage Halmstad sökes!
Gick med
31 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1995, Kawasaki GPZ1100
Motin skrev:
2232847 3 veckor tills min uppkörning men några dagar går bort då jag ska "hem" till Finland en svängom. Vilken hoj kör du på körskolan ??

Ger jag mig bara fanken på det så ska det väl gå vägen nån gång iaf.. krypkörningen såg jag som något svårt så in i h-lv.. men se nu klarar jag det :)

*brake a leg*

En hona cb 750, känns som en moped :tungan
 

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Ort
x
Hoj
R1
Fan det går ju bra med min körning också. Fixar krypen och höghastinghetsbanan var inga problems. Detta efter 3:e lektionen. Har uppkörning i början av juli så man får väl vänta och vänta....
En fråga bara: man ska upp till 50 så snabbt det bara går i höghastingetsbanan, eller hur? På tillbakavägen efter man rundat konan längst ner måste man ju dra på som faan innan första slalomkonen kommer.
Annars får man väl dra upp den i typ 100 och sen slänga den lite till höger och lite till vänster och chansa :hihi
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Henkebenke skrev:
2233671 Fan det går ju bra med min körning också. Fixar krypen och höghastinghetsbanan var inga problems.

Gött att höra, har själv inte testat högfartsbanorna ännu men ska försöka hinna med det i veckan och helgen.. Kollade på en elev igår såg ju lite knixigt ut.. hehe...
 

Ikonik

Trafiklärarkandidat
Gick med
15 Jul 2005
Ort
Falköping
Hoj
...ingen än.
Har kikat lite här tidigare men inte skrivit något, men nu har jag klarat
teorin :banana så då blir man lite lycklig och måste skriva av mig lite.

Nu ska det bara bokas lite tider och sen ut och åka. TJO!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top