Vishy skrev:
2241239 Hej Motin,
När vi körde upp så var vi 4 st i gruppen, alla 4 blev kuggade, 2 vid banan och 2 ute i trafiken! dvs 100%
Vet inte om det var allmänt otur, men han jag körde med var riktig iskall tyvärr...
Lite nyfiken!
Hur många av er som kuggar och missar på körningen har gått genom en bilskola?
Fördelen med att lägga 5 - 10 000 på en bilskola innebär att man får rätt grunder.
Den skolan som jag gått med kollade jag upp innan jag bokade dom. 93% av deras elever har klarat uppkörningen på första försöket.
Dessutom tror jag att om man kör upp som privatist så granskas man avsevärt mycket hårdare.
Tips till er som skall köra upp privat.
Det dom tittar på är inte bara om du har balans och hålla hastigheten.
Det är hur du hanterar motorcykeln på landsvägen. Kurvteknik, hur du planerar körningen,
Harmonin mellan dig och motorcykeln. Om du använder "växlarna" på rätt sätt.
Jag satt med en "pensionerad vv inspektör" i bilen i går när jag hade min sista förberedande körning inför uppkörning på Onsdag nästa vecka.
Och gissa om jag var förvånad över vad han tittade på.. Och vad han såg..
Han såg allt!!
Han hade till och med koll på vilken växel killen om körde framför hade.
Så i stället för att använda 1200:- * x antal tillfällen som uppkörningen kostar så lägg 5 - 7 timmar på en bilskola och få rätt pedagogik.
För hur den än är.. Killen som är godkänd och kör bakom dig har inte den pedagogiska förmågan i de flesta fallen...
Ett råd i all välmening!!
Förövrigt så ansågs jag vara klar för uppkörning efter gårdagens övning
Lycka till!