SUKI_RF900 skrev:2241280Lite nyfiken!
Hur många av er som kuggar och missar på körningen har gått genom en bilskola?
Fördelen med att lägga 5 - 10 000 på en bilskola innebär att man får rätt grunder.
Den skolan som jag gått med kollade jag upp innan jag bokade dom. 93% av deras elever har klarat uppkörningen på första försöket.
Dessutom tror jag att om man kör upp som privatist så granskas man avsevärt mycket hårdare.
Tips till er som skall köra upp privat.
Det dom tittar på är inte bara om du har balans och hålla hastigheten.
Det är hur du hanterar motorcykeln på landsvägen. Kurvteknik, hur du planerar körningen,
Harmonin mellan dig och motorcykeln. Om du använder "växlarna" på rätt sätt.
Jag satt med en "pensionerad vv inspektör" i bilen i går när jag hade min sista förberedande körning inför uppkörning på Onsdag nästa vecka.
Och gissa om jag var förvånad över vad han tittade på.. Och vad han såg..
Han såg allt!!
Han hade till och med koll på vilken växel killen om körde framför hade.
Så i stället för att använda 1200:- * x antal tillfällen som uppkörningen kostar så lägg 5 - 7 timmar på en bilskola och få rätt pedagogik.
För hur den än är.. Killen som är godkänd och kör bakom dig har inte den pedagogiska förmågan i de flesta fallen...
Ett råd i all välmening!!
Förövrigt så ansågs jag vara klar för uppkörning efter gårdagens övning
Lycka till!
Men eftersom alla hojåkare är självutnämnda världens bästa chaufförer på sporthoj så är det väl inga som helst problem
Men du har inte tänkt på att vi privatister har handledare? Jag har en riktigt bra sådan. En arbetskamrat. Han är 55år och har vart handledare bland annat åt sina söner. Anledningen till att jag inte tror att jag klarar mig är pga krypkörningen mest. Har liksom knappt ens testat det ännu. Känns som att tolv dagar kan vara lite för lite att öva det på, speciellt då man inte kan köra alla dagar..
Men annars var det ett mycket bra råd