Körkort 2006

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
kowal skrev:
2274417 Kan någon svara på min fråga angående körkort.

Imorgon får jag tungt MC kort automatiskt då jag haft mellan i 2år.

Måste jag på något sätt skicka in några blanketter av något slag för att få nytt körkort? Eller är det bara att tuta och köra med detta kortet (går de på datum) ?

Hur funkar det? Tack för hjälpen

ps. jag är glad.... :)

De går på din ålder och på hur länge du har haft kortet. Så nej, du behöver inte skicka in några papper. Grattis! :)
 

Massan34

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2006
Ort
Lerum
Hoj
Suzuki RF 900R RS2 -95
:
Malmeqvisto skrev:
1856586 Ansluter mig till skaran. Tänkte sätta teorin nu till våren och ha uppkörningen i början på sommaren när jag får in åldern.
Jag hade faktiskt tänkt ta privat, om nu det kan gå. Vad jag har läst mig till här är väl inte Malmö så snälla mot privatister?

Kör upp i Kinna för där är det en kanonlärare som är mänsklig och alla blev godkända där när jag körde upp och ändå gjorde vi lite fel på grund av nervös men han sade att alla är det och får fler chanser på att klara det. Jag missa en teori men andra gånger tog jag det och jag höll bara på 1,5månad och körde privat och nu lever livet. Lycka till grabbar och hoppas vi syns därute och helst i livet. Mvh Massan34. :banana
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
reddevil skrev:
2271044 Idag hade jag uppkörning... Vid 11 tiden.. Tror allt som kan gå fel gick fel, gjorde om alla banorna typ 2-3 ggr p.g.a. hur nervös jag var, har verkligen aldrig varit så nervös i mitt liv.. Allt gick verkligen som det skulle innan vid uppvärmingen och allt..

krypbanan behövde jag inte köra om men bromsprovet, höghastighetbanan ett flertal ggr ;) Glömde bort hur man skulle köra den så efter andra gången bad jag att han visade mig gående så jag fattade och då gick det galant :)

Ut på trafik-körningen, det gick bättre förutom att jag glömde blinkersen 2 ggr så han sa till.. Aldrig glömt blinkersen någon gång någonsin och så självklart gör man det på uppkörningen.. smart man är

Så allt gick fel som kunde gå fel som jag känner själv men måste även säga att allt berodde på nervositet.. usch hatar att vara nervös.

Så i slutet så skulle han skriva det där protokollet och jag visste att jag var underkänd, var ju inge snack om saken efter alla mina nervösa misstag.. och då säger han det... Grattis... WTF! tänkte jag... JAG KLARADE DET!! :rofl
Tydligen så lyste det jag kunde igenom min nervositet och han såg på helheten att jag kunde grejerna.. Ville både strypa och pussa på gubben :banana

Slutsatsen är lite att, man kan göra dom mest skumma fel och ändå klara det.

Kämpa på alla! Nu ska jag ut och köra igen :tummenupp

Det e fan sjukt, vissa som inte bör ha körkort får det ändå, riktar inget mot dig, klarar man inte av majoriteten av övningarna, speciellt de vikta, tycker jag inte man förtjänar ett körkort. Finns de som råkar sätta ner en fot nångång och gör allting 100% och får inte kortet.

Sjukt är detta. Men grattis till dig, hoppas du får en rolig hoj-sommar
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Palma skrev:
2274684 Jag tror att dom ser om felen man gör beror på nervositet eller okunskap.

Håller med där.. blir man kuggad av 1 fotnedsättning så är det pga att man i övrigt inte visat att man hanterar situationen.
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Motin skrev:
2274897 Håller med där.. blir man kuggad av 1 fotnedsättning så är det pga att man i övrigt inte visat att man hanterar situationen.

Ngn som har koll på när de allra senaste uppkörningstiderna finns? för några vekor sedan var det ju agusti, är det oktober som gäller nu eller? :huvet
 

Nicotin

Guest
Jonthe skrev:
2276708 Ngn som har koll på när de allra senaste uppkörningstiderna finns? för några vekor sedan var det ju agusti, är det oktober som gäller nu eller? :huvet


Fortfarande augusti sist jag kollade...
 

_isse_

auwtlaaw
Gick med
13 Jun 2006
Ort
falun
Hoj
Husaberg fs650-04
wish me luck, jag kör upp i morgon kl 8.00 och ska vara vid skolan kl 6.00 på morgonen! :huvet
fast ja e rätt glad endå för de e ju inte lika mkt trafik då och man slipper sitta å vara nervös hela dagen :Bugar

Man är ju rätt sugen på att klara det när rs'en står i garaget och väntar på att bli rastad varje dag resten av sommaren :tuttar

//isse
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
isse_rs125 skrev:
2276898 wish me luck, jag kör upp i morgon kl 8.00 och ska vara vid skolan kl 6.00 på morgonen! :huvet
fast ja e rätt glad endå för de e ju inte lika mkt trafik då och man slipper sitta å vara nervös hela dagen :Bugar

Man är ju rätt sugen på att klara det när rs'en står i garaget och väntar på att bli rastad varje dag resten av sommaren :tuttar

//isse

lycka till som fan! :tummenupp
 

Örnie

Ray.Ban
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Svart 600 Hornet
DÅ var de min tur! Kortet klarat idag på säve! Inte en chans jag kommer sitta här idag, synes senare! :yoparty
 

Nicotin

Guest
Örnie skrev:
2278794 DÅ var de min tur! Kortet klarat idag på säve! Inte en chans jag kommer sitta här idag, synes senare! :yoparty

Stort grattis...

Om du inte är ute och njuter av hojen kommer jag förbi och bitchslappar dig.. :lol

Rock on.. :yoparty
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Nervositeten börjar krypa sig närmare nu... Körde lite högfartsbana igår med egna hojen och det gick ju hyffsat.. kändes något jobbigare att lägga ner hojen i vändningen än med skolans.. gäller bara att våga dock..

säkerhetskontroll,lågfart,högfart,broms o trafik.. Det som känns allra jobbigast nu är trafikbiten.. låter löjligt eftersom jag har b-kort men där känns det ändå som att mest fel kan uppstå...

Jaja jag överlever förhoppningsvis å skriver rapport om hur det gick efter ja kört upp på torsdag.

:3freak :3freak :3freak :3freak :3freak
 

Sigvard

Helt enkelt underbar!
Gick med
17 May 2006
Ort
Norra Uppland
Hoj
KTM 660 SMC -06
Har uppkörning om några timmar, är fruktansvärt jäkla nervös. Tycker det har känts bra på lektionerna, det skulle vara lågfartsdelen som jag känner att prestationsångesten kan sätta krokben på mig. Tycker det blir värre ju fler som står och kollar.

Hoppas det går bra
 

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
På våran uppkörning fick alla stå bakom en mindre byggnad undertiden dom andra körde, så man va alltså ensam med kontroll gubben..
Kanske inte är så överallt men så va det här.. Lycka till, ta det bara lugnt, tänk efter noga innan du bestämmer dig för vad du ska göra.

Om några timmar får vi nog se en :banana :banana från din sida!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
norda skrev:
2280287 På våran uppkörning fick alla stå bakom en mindre byggnad undertiden dom andra körde, så man va alltså ensam med kontroll gubben..

Ja så ska det vara, där jag ska köra upp så får man sitta inne i ett hus under tiden någon är på banan.. Det ska inte bli försvårat att köra upp pga att fler står och glor och att man känner av ögon i nacken.. Tillräckligt nervös med 1 person som granskar en..
 

Micke_Nilsson

Kan man muta nån till bättre väder? =)
Gick med
1 Sep 2005
Ort
STHLM/TUMBA
Hoj
Honda 1000RR 2008
Motin skrev:
2280305 Ja så ska det vara, där jag ska köra upp så får man sitta inne i ett hus under tiden någon är på banan.. Det ska inte bli försvårat att köra upp pga att fler står och glor och att man känner av ögon i nacken.. Tillräckligt nervös med 1 person som granskar en..

Är inte du klar med ditt kort ännu, känns du varit inne i denna tråd i evigheter... :pannkyss
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Micke_Nilsson skrev:
2280671 Är inte du klar med ditt kort ännu, känns du varit inne i denna tråd i evigheter... :pannkyss

Mjo satt mig på en 2 hjuling o KÖRDE för första gången i början på Maj.. tagit en del lektioner samt kört privat.. Fick inte uppkörningstid förrän 6:e Juli... Lektionerna har vart något utspridda pga OERHÖRT STORT tryck på vår enda körskola som kör mcutbildning i stan...

Och sen är det ju ett faktum att alla lära sig olika fort.

O sen att jag visar mig här skriver i denna tråd flitigt.. ja det är väl mitt eget fel ;)
 
Last edited:

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750
I Malmö får de andra titta på om de vill, på båda mina uppkörningar har körlarare samt deras elever stått vid "uppkörningsparkeringen" som ligger i anslutning till högfartsbanan. Första parkett med andra ord... :)

Men å andra sidan så kan jag lugna alla med att man lätt kopplar bort de andra som står och tittar på. Man har så fruktansvärt mkt annat att tänka på att de andra är det sista man tänker på!

Lycka till alla och grattis till er som klarat kortet!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top