Uppkörningen
Hej allihopa, tänkte bara berätta att jag körde upp och klarade kortet igår
Men jag måste också berätta att jag definitivt trodde att det var kört....uppvärmningen gick superbra, satte allting utan problem. Var ju lite nervös som vi väl alla är, fick börja med säkerhetskontroll av el men sedan när jag rullat fram hojen till startposition på svåra krypen och startat hojen så fick jag nå spel alltså, skakade så in i skogen så jag trodde inte jag skulle kunna hålla hojen upprätt!!!!! Gick ju helt åt skogen vid första försöket, fick åka runt en vända och prova igen, men det var typ helt omöjligt
. Trodde helt klart att nu var det färdigt för mig, men den otroligt snälla VV-mannen såg väl att jag var nervös och bad mig köra högfarten istället, den med undanmanövern i början och den gick utan problem, fick fortsätta att bromsa i 70 och 90 och det gick också bra så sedan skulle jag prova igen med lågfarten. (det regnade såklart hela dagen)
Den här gången så tog jag mig igenom banan men fick overkligt nog motorstopp i slutet av vändningen, detta kunde man i och för sig gett sig sjutton på att det skulle hända eftersom jag fick köra upp på en hoj som jag bara kört en gång tidigare och det var något knepigt med gasen på den så den dog väldigt lätt. Kan ni fatta att jag ändå blev godkänd och fick gå vidare till trafik, det trodde jag aldrig!!!!
Trafikkörningen var jag inte alls nervös för och den gick ju kanon, fick köra grusväg, 90-väg med vänstersvängar och stadskörning med rondeller m.m. Det bästa var faktiskt när han efteråt sa att "du körde ju jättesnyggt", det kändes skönt att höra efter fiaskot på lågfarten som jag fortfarande skäms för...det är så otroligt att man kan bli så konstig pga nerver.
Jobbigt att det kan vara så eftersom jag satt den banan hur många gånger som helst helt felfritt och sedan kan man plötsligt inte köra alls!
Är bara så oooootroligt lättad över att det är klart, det är ju nu man kan börja njuta av åkningen på riktigt!
Önskar alla som har detta framför sig ett stort lycka till och hoppas ni slipper uppleva denna hemska känsla jag fick, försök behålla lugnet, det går bäst då.