2286931 Nyss hemkommen och klev ur duschen..
Tyvärr blev jag kuggad i trafiken
.
När vi kom till manöverbanan och skulle träna på den en kort stund innan uppkörningkillen kom.. så körde jag rent ut sagt.. USELT.. inget fungerade.. jag välte till och med kon på lågfartsbanan.
Jag blev uppskriven som nr:2 att få köra.. HAR ALDRIG VART SÅ NERVÖS... Solen stekte o svetten rann.. drack vatten som aldrig förr.. Killen före mig tog en stund på sig... Kom tillbaka och då drog jag på mig hjälmen o andades in o ut.. Han såg inte alls glad ut.. sa ingenting.. han hade en lapp med sig och då förstod jag att han kuggade.
Åkte ut till banan och ställde hojen framför korridoren till lågfarten. Fick börja med säkerhetskontroll... "kolla bromsverkan" sa han.. Sagt och gjort så gjorde jag det och frågade även om jag ska o kolla så att bromlysena fungerar.. Det behövde jag inte. När jag sedan sa att jag var klar så sa han "ok nu kan du leda hojen igenom banan och ställa bakhjulet på linjen till höger.
Det gjorde jag.. Jag andades in o ut.. startade hojen och började krypa.. vet inte vad jag gjorde men vinglade till o var nära på att köra helt åt h-lvete.. men det rättade till sig och jag tyckte jag körde banan helt ok.. Han skulle hojta till om han tyckte att jag körde för fort.. han sa ropade inte.
Då så sa han.. Nu vill jag se dig köra högfartsbanan... så kör ner och ta sats och kör den i 50km/h.. Sagt och gjort så började jag... nu hade liiiite av mina nerver släppt men hade fortfarande träningen färskt i minnet.. "tänkte att nu jävlar SKA det här gå... jag ropade till mig själv högt i hjälmen .. KÖR NU.. Satte banan utan några helst problem.. snyggaste högfarten jag någonsin gjort..
Dags för bromsprov sa han då.. 70 och 90. Tog sats o körde .. bromsade men av nån anledning så fastnade min näve med gasen när jag bromsat så hojen gav ifrån sig ett redigt "Vroooooom".. Han kom fram och sa att "jag vill att du nu gör en kontrollerad bromsning i 90" Trodde definitivt att han skulle säga att ja skulle köra om 70 bromsningen.. men icke... fick väl stopp på hojen på rätt sätt ändå.. 90 bromsningen gick askalasbra.
Då så .. nu kan du åka tillbaka och hämta nästa man på tur... När han sa det så tappades 1 TON tyngd från mina axlar... sån press man hade på sig själv.. o nu hade jag klarat den biten.. WOW.. vilken känsla..
Satt o pratade med min körlärare.. han sa att "ska ja vara ärlig så trodde jag inte du skulle klara det idag.." För han såg när jag tränade.. då det gick åt h-lvete.. Han blev skitglad .. jag med.. släppte till o med en tår.. Jag vet jag är en mes... hehe.. Sån lättnad...!
När sista man kört klart så var det dags för mig att köra ut i trafiken.. Fick köra grusväg.. Där fick ja senare höra att jag hade fegat en del på en lång raksträcka.. låg i 50 istället för 70... MITT DUMHUVUD. Sen så körde jag mot centrum.. men svängde inte av på rätt ställe för precis innan så var det ett vägarbete.. saktade ner.. tillräckligt trodde jag.. men ack 35 istället för 30.. Det fick jag också höra sen.. Sen gjorde jag ett fel på ytterligare ett ställe där de nyss asfalterat och inga vägmarkeringar fanns.. Han tyckte att ja körde mitt över alla körfält eller något i den stilen.. I samband med det så gav han mig ett nytt mål o jag såg inte skylten förrän rätt sent på det namn han sa till mig i radion.. så ja tror mycket av den nervositeten att hitta målet sabbade det för mig.. MITT DUMHUVUD. Sen flöt det på..... men någonstans inne i mitt huvud sas det.."du blev nyss kuggad".. för ja kom ju på att jag gjort fel på en del ställen.. Glömde även blinka på ett ställe...
När vi kommit till Vägverket fick jag höra "Det gick ju inte så bra det där" direkt när jag klev av hojen o gick mot uppkörningsförrättaren.. F-N tänkte jag.. väntade på ett MEN .. men det kom aldrig.. så jag tog mina prylar och gick och satte mig på en bänk lite längre bort.. o ja... försökte få mitt misslyckande att sjunka in..
Bland det värsta jag har utsatt mig för... i denna HETTA... Först att bli överhuvudlycklig och sen att känna sig som en golvmopp som torkat upp syra typ...
Den 3:e killen .. eller ja den andra av oss som klarade manöverbanan klarade även trafiken så.. 1 av 3 klarade uppkörningen idag i Örebro på eftermiddagen.
Nu väntar jag på en ny uppkörningstid.. o får använda del av min semesterkassa att göra uppkörning nr:2 med..
Gissa om jag är besviken på mig själv ?????? U R RIGHT !
Skäms som fan inför mig själv då ja har b-kort men.. man kan ju misslyckas ändå..
Uppkörningsförrättaren sa dock något positivt.. Jag tittade mig för väldigt väl.. Bra sak att ta med sig till nästa uppkörning..
Sorry för den långa texten .. men nu har jag delgett mig av min uppkörning nr:1.
Riktigt riktigt ledsen o besviken... får sörja i några dagar sen är det väl på igen.. Men just i detta nu vill jag bara skita i allt vad mc är...Blääääää.