Sigvard
Helt enkelt underbar!
Motin skrev:2288092Aldrig att jag lägger ner... jag SKA har kortet så är det bara... !!!
Bra inställning!!
Nästa gång går det vägen
Motin skrev:2288092Aldrig att jag lägger ner... jag SKA har kortet så är det bara... !!!
RocketQueen skrev:2288182
Stor jävla eloge till dig som satte allt på gården så bra fast du var såååå nervös och även fast det gick så dåligt strax innan. Tänk på det till nästa uppkörning. DU KAN KÖRA HOJ, så det så!
sigges skrev:2288220Bra inställning!!
Nästa gång går det vägen
shoei skrev:2288148Ja ring och leta återbudstid nu! Och så kan du ju göra som "vishy" och åka till en annan ort om dom har någon tid mycket tidigare.
Motin skrev:2288243TACK.. gissa om jag blev förvånad.. det var som om jag aldrig gjort något annat ute på banan.. hihi . Ja jag har ju bevisat att jag kan hantera hoj iaf någorlunda.. sen är man ju inget proffs men men dugligt nog för att klara det iaf.
Nu ska jag sakta men säkert börja ladda om för nästa drabbning !
Samme skrev:2288285Yes!
Hemkommen från körkortsteorin. 57 rätt så jag klarade mig. Lite missar på järnvägskorsningar och annat annars var det lungt. Synd att man dröjt lite långt in på säsongen med att ta provet. Nu blir det till att jaga körskola!
/Samuel
Motin skrev:2288243TACK.. gissa om jag blev förvånad.. det var som om jag aldrig gjort något annat ute på banan.. hihi . Ja jag har ju bevisat att jag kan hantera hoj iaf någorlunda.. sen är man ju inget proffs men men dugligt nog för att klara det iaf.
SÅ sant !
Har bara en 600:a så ja blir tvungen att ta en tid via körskolan (de har CB 750).. de ringer så fort de skakat fram en ny tid.
Manos_R1 skrev:2288784Motin, du och jag kör upp 25:e aug... haha, jag kuggade med.. i trafiken... 45 på 30 väg vid vägarbete, känns det igen?
Och jag som sagt, "aldrig att man kör för fort liksom..." haha, där fick jag så jag teg... Vad kul att han gick in på radion och sa "hörru, det är 30 här..." Höll även på att köra mot enkelriktat (fel håll) innan jag kom på att nej fan.. där får jag inte köra.... då kändes allt väldigt hopplöst...
Sen lite annat smått... jag förstår inte hur jag kunde missa så.. på trafiken... det är suuurt... aja.. vi höres!
//E
Motin skrev:2288918Aaaaj fan va träligt.. Synd alltså o jag vet hur du känner det nu... Ja jag sa ju att det är en herrans massa vägarbeten där nu.. och jo jag vet nog vart du körde för fort också .. kan det ha vart infarten till centrum när du kommer från kgahållet ?? Där körde jag 3km/h för fort... Han påstod att ja körde 40km/h där men jag kollade mätaren och den låg straxt över 30.. skulle ha vart nogrannare och kollat mer.. men ja ville kolla framåt då vägarbetet närmade sig så jag hann se om det var någon fara.
På det igen bara.. jag ska ladda om nu.. går på semester i eftermiddag.. Jag SKA ha mckort.. Antar att du fick köra upp med den unga killen ?
Mm känner som dig.. fattar inte hur man kan missa.. men det är bra skillnad mellan att köra mc och bil.. mc:n svarar ju 1000000 snabbare än bilen.. man hinner inte blinka förrän man är uppe i diverse hastigheter.
25 Augusti ?????!?!?!?!? Skämtar du ?? Jisses fanns det inga tidigare tider ??????
Bea visste inget om tider förrän nästa vecka .. ?!? Humm hör av dig jag fattar ingenting.
Motin skrev:2288092Next time säger jag bara !
Manos_R1 skrev:2289231Nej.. det fanns ju tyvärr inte.. dom ska på semester och sånt dyl på vv... moget! klart dom ska ha semester men får väll ta in vikarier eller motsvarande... det är ju på sommaren man vill ta mc kortet eller?
Det blir bra nästa gång!
LayDeeOmega skrev:2289515
Hoppas verkligen att du får en tid snart. Hade hoppats att du skulle klara det.
Men men, bara upp i sadeln igen. Nästa gång sätter du allt klockrent
Lycka till
SÅ sant !
Har bara en 600:a så ja blir tvungen att ta en tid via körskolan (de har CB 750).. de ringer så fort de skakat fram en ny tid.
Henkebenke skrev:2290410Kom igen Motin!! Många av oss känner igen sig när det kommer till nerverna, fjärilar i magen och allt. DU KOMMER FIXA DET!
PAJSEN skrev:2290417fick mitt kort 5/7
2st av 14 klarade det min körlärare var skiiiitsur
det e inte bra för statistiken alls han skickar inte
dit elever om dom inte kan köra hoj så han va måttligt road av den sure
inspektören från vv..
Motin skrev:2286931
Nu väntar jag på en ny uppkörningstid.. o får använda del av min semesterkassa att göra uppkörning nr:2 med..
Jojjeman skrev:2290652Det e bara o kämpa vidare, o tänk inte på pengarna. Det är ju en långsiktig investering (samt engångssumma) som du kommer ha mkt kul för i resten av ditt liv!
sigges skrev:2290578Grattis!
Jag förstår att folk blir sura för enligt vad man hört och läst så är bedömningen helt olika ber på vilken inspektör man fått och vilken dagsform han hade.
Vissa klarar sig trots massor av tabbar, och andra blir kuggade för "småsaker".Måste ju kännas rätt illa när många halkar in på en räkmacka och får kortet.
Men det är ju människor som bedömmer en och förhoppningsvis ser de om man ska ha kortet eller inte...
Motin skrev:2290733Visst är det olika... ena stunden släpper de till kortet till aspiranter som inte följer högerregeln.. och kuggar de som kör långsamt på grusväg.. Det är bara att inse att det inte är rättvist i alla lägen..
sigges skrev:2290741Precis livet är inte rättvist, du får helt enkelt köra prickfritt så att inspektören inte har något att klanka ner på
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|