somebody
somebody
Motin skrev:2294874TACK !! Ska kolla upp det på stört... TACK som sagt
Ja men det såg ju bra ut, står ju tom att man kan hyra den för uppkörning.
Go for it
/marie
Motin skrev:2294874TACK !! Ska kolla upp det på stört... TACK som sagt
Scorpion.SE skrev:2292863Buhu, kommer kugga på uppkörningen imorrn
Min körlärare skulle ringa mig vid lunch idag så skulle jag få ett gäng lektioner, trotts att det är söndag.
Han har inte ringt ännu, så jag antar att det inte blé nå köra idag...
Tror inte jag har så bra chanser imorgon, suck
infectious skrev:2295118Körde upp idag för första gången och klarade det!! Känns riktigt bra att det är klart nu, hoppas att man får behålla körkorten för evigt nu (upp till mig men lite tur ska man ju ha)!
Jippiiiiiiiii!!!
Scorpion.SE skrev:2295143Blé som jag trott, kugg och backläxa...
Krypkörningen gick bra, inga problem, vid högfarten fick jag hjäörnsläpp och tog första konen på "fel" sida så jag var tvungen att göra en högersväng vid slutet... Han tyckte inte ricktigt om svängen så de blev att göra om, då kommer klantarslet jag och välter en kon så då var den uppkörningen över
Scorpion.SE skrev:2295160Det är semester stängt de 2 sista veckorna i juli, sedan e det fullt ett bra tag
SUKI_RF900 skrev:2294497Jag blev kuggad på min första körning på grund av felplacering i vänstersvängarna..
Vad det handlar om är att du skall skära kurvan på ett "säkert" sätt.
D.v.s
Skär inte in i kurvan för sent!
Då kommer du ut för långt till höger efter kurvan.
Och det anses vara "farligt" då det kan ligga grus där..
Det räckte för att kugga mig..
Andra försöket gick jag aldrig ut så långt till höger före kurvan.
Samtidigt som jag försökte hitta "rakaste spåret" i genom den.
Då funkade det bättre.
Kolla i MC teoriboken..
Det finns dokumenterat väldigt väl i den..
Sen vad det gäller placeringen på vägen så fick vi lära oss. lite till höger om mitten av körfältet..
Motin skrev:2294746Mjo jag vet ju det men problemet är för mig att jag förmodligen måste gå via körskolan o min skola har inga tider förrän 25 Aug.. Jag har den tiden bokad på mig nu.. men känns rent förj-vligt att behöva vänta 6 veckor på nästa chans.
Så jag försöker lösa det på något sätt så att jag kan köra upp privat.. Där finns det ju tider .. men har ingen 750cc hoj
Känns så otroligt förj-vligt.. går o köper nytt skinnställ som bara hänger...
SkaD skrev:2295951Men du kan väl ändå boka en tid privat för uppköring och sedan ringa din körskola och be dem boka in att du hyr hoj av dem de datumet?! Så fungerar det iaf på körskolan jag går i.
Bushojjen skrev:2297843
Men men fick en ny tid på torsdag....
The Dude skrev:2297968Trist att du blev underkänd med så liten marginal...Fast det hade väl inte varit bättre om marginalen hade varit större heller, å andra sidan.
Jag undrar dock hur du gick till väga för att få en ny tid såpass snabbt och nära inpå?
Bushojjen skrev:2298033Tjenis...
Jo det var suuuurt att bli kuggad med en sån liten marginal, det jobbiga var att alla var slarvfel, el dom flesta i alla fall...
Jag ringde till VV och sa kort och gott att jag MÅSTE ha en ny tid omg...
Fanns inga inom räckhåll i sthlm,inga i Västerås el gävle..
Mne dock i Linköping..
Måste vara så att den tiden jag fick är en avbokning också...
Jag var dock villig att flyga dit det fanns tid också..
Känns som om säsongen kryper och krymper...
Scorpion.SE skrev:2298059Linköping verkar vara ett ställe där mång återbud finns...
Kuggade mitt första teoriprov förra tisdagen, fick ny tid i linköping förra torsdagen och klarat...
Kuggade första uppkörningen i v-ås igår, kunde fått ny tid i linköping imorgon, men kännde att jag ville öva lite först...
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|