Körkort 2006

Randerson

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2006
Ort
Sandviken
Hoj
R6 -01
Scorpion.SE skrev:
2292863 Buhu, kommer kugga på uppkörningen imorrn :mad:

Min körlärare skulle ringa mig vid lunch idag så skulle jag få ett gäng lektioner, trotts att det är söndag.

Han har inte ringt ännu, så jag antar att det inte blé nå köra idag...

Tror inte jag har så bra chanser imorgon, suck :huvet

Med den inställningen kommer man inte långt! Hur är det med självförtroendet egentligen? Ha kul istället! Fasen, det är ju skoj att köra hoj! :7peta :rolleyes:
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Körde upp idag för första gången och klarade det!! Känns riktigt bra att det är klart nu, hoppas att man får behålla körkorten för evigt nu (upp till mig men lite tur ska man ju ha)!

Jippiiiiiiiii!!! :banana :banana :banana
 

Nicotin

Guest
infectious skrev:
2295118 Körde upp idag för första gången och klarade det!! Känns riktigt bra att det är klart nu, hoppas att man får behålla körkorten för evigt nu (upp till mig men lite tur ska man ju ha)!

Jippiiiiiiiii!!! :banana :banana :banana


Tjenis och stort grattis...


Undrar, hur länge fick du vänta på uppkörningstid ??
 

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
...
Jag hade lite tur så en tre veckor var det nog, körde upp privat på Tullinge, har tagit EN lektion så det blev ett prisvärt körkort också! Kört privat :tummenupp
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Blé som jag trott, kugg och backläxa...

Krypkörningen gick bra, inga problem, vid högfarten fick jag hjäörnsläpp och tog första konen på "fel" sida så jag var tvungen att göra en högersväng vid slutet... Han tyckte inte ricktigt om svängen så de blev att göra om, då kommer klantarslet jag och välter en kon :huvet så då var den uppkörningen över :huvet
 

Nicotin

Guest
Scorpion.SE skrev:
2295143 Blé som jag trott, kugg och backläxa...

Krypkörningen gick bra, inga problem, vid högfarten fick jag hjäörnsläpp och tog första konen på "fel" sida så jag var tvungen att göra en högersväng vid slutet... Han tyckte inte ricktigt om svängen så de blev att göra om, då kommer klantarslet jag och välter en kon :huvet så då var den uppkörningen över :huvet

Bara ta nya tag....


Vet du förresten hur det ligger till med uppkörningar i västerås ??
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Scorpion.SE skrev:
2295160 Det är semester stängt de 2 sista veckorna i juli, sedan e det fullt ett bra tag :mad:

Surt .. sitter i samma båt.. fick ny tid 25 Aug....!!!! :huvet Letar på något sätt att köra upp privat nu... orka vänta 6 veckor = NEJ TACK
 

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Ort
Linköping
Hoj
BMW S1000XR 2017 | KTM 625 SXC 2004 | HONDA VFR 750FJ 1988 | R1 -06 (Såld) | KTM 990 SMT (Såld)
SUKI_RF900 skrev:
2294497 Jag blev kuggad på min första körning på grund av felplacering i vänstersvängarna..

Vad det handlar om är att du skall skära kurvan på ett "säkert" sätt.
D.v.s
Skär inte in i kurvan för sent!
Då kommer du ut för långt till höger efter kurvan.
Och det anses vara "farligt" då det kan ligga grus där..

Det räckte för att kugga mig..
Andra försöket gick jag aldrig ut så långt till höger före kurvan.
Samtidigt som jag försökte hitta "rakaste spåret" i genom den.
Då funkade det bättre.

Kolla i MC teoriboken..
Det finns dokumenterat väldigt väl i den..

Sen vad det gäller placeringen på vägen så fick vi lära oss. lite till höger om mitten av körfältet..

Aha okej, jo det är nog bästa att plocka fram teoriboken igen och titta. Tack för svaret.
 

SkaD

Tvåhjulsburen sedan -2000
Gick med
3 Dec 2004
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
Motin skrev:
2294746 Mjo jag vet ju det men problemet är för mig att jag förmodligen måste gå via körskolan o min skola har inga tider förrän 25 Aug.. Jag har den tiden bokad på mig nu.. men känns rent förj-vligt att behöva vänta 6 veckor på nästa chans.

Så jag försöker lösa det på något sätt så att jag kan köra upp privat.. Där finns det ju tider .. men har ingen 750cc hoj :(

Känns så otroligt förj-vligt.. går o köper nytt skinnställ som bara hänger...


Men du kan väl ändå boka en tid privat för uppköring och sedan ringa din körskola och be dem boka in att du hyr hoj av dem de datumet?! Så fungerar det iaf på körskolan jag går i.
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
SkaD skrev:
2295951 Men du kan väl ändå boka en tid privat för uppköring och sedan ringa din körskola och be dem boka in att du hyr hoj av dem de datumet?! Så fungerar det iaf på körskolan jag går i.

Tyvärr så kan jag inte det då deras hojar är fullt upptagna på körlektioner :(.. ska fortsätta o kolla upp hyrning av hoj i Örebro.. ser dock mörkt ut.. Karlstad närmast....
 

Nicotin

Guest
Wtf !!

Jag vet, man ska inte beklaga sig på forumet men jag bara måste...

Jag kuggade teorin med EN (1) fråga !!!

Åhhh..... :huvet :huvet :huvet

Men men fick en ny tid på torsdag....

Men ändå...

Jag vet, idiotförklara mig... jag förtjänar det...
 

The Dude

Frågeställarfucko
Gick med
26 Jun 2006
Ort
Królestwo Szwecji
Hoj
-
Bushojjen skrev:
2297843

Men men fick en ny tid på torsdag....


Trist att du blev underkänd med så liten marginal...Fast det hade väl inte varit bättre om marginalen hade varit större heller, å andra sidan.

Jag undrar dock hur du gick till väga för att få en ny tid såpass snabbt och nära inpå?
 

Nicotin

Guest
The Dude skrev:
2297968 Trist att du blev underkänd med så liten marginal...Fast det hade väl inte varit bättre om marginalen hade varit större heller, å andra sidan.

Jag undrar dock hur du gick till väga för att få en ny tid såpass snabbt och nära inpå?


Tjenis...
Jo det var suuuurt att bli kuggad med en sån liten marginal, det jobbiga var att alla var slarvfel, el dom flesta i alla fall...

Jag ringde till VV och sa kort och gott att jag MÅSTE ha en ny tid omg...

Fanns inga inom räckhåll i sthlm,inga i Västerås el gävle..

Mne dock i Linköping..
Måste vara så att den tiden jag fick är en avbokning också...

Jag var dock villig att flyga dit det fanns tid också..

Känns som om säsongen kryper och krymper...
 

Scorpion.SE

Ny medlem
Gick med
9 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
*Såld*
Bushojjen skrev:
2298033 Tjenis...
Jo det var suuuurt att bli kuggad med en sån liten marginal, det jobbiga var att alla var slarvfel, el dom flesta i alla fall...

Jag ringde till VV och sa kort och gott att jag MÅSTE ha en ny tid omg...

Fanns inga inom räckhåll i sthlm,inga i Västerås el gävle..

Mne dock i Linköping..
Måste vara så att den tiden jag fick är en avbokning också...

Jag var dock villig att flyga dit det fanns tid också..

Känns som om säsongen kryper och krymper...

Linköping verkar vara ett ställe där mång återbud finns...

Kuggade mitt första teoriprov förra tisdagen, fick ny tid i linköping förra torsdagen och klarat...
Kuggade första uppkörningen i v-ås igår, kunde fått ny tid i linköping imorgon, men kännde att jag ville öva lite först...
 

Nicotin

Guest
Scorpion.SE skrev:
2298059 Linköping verkar vara ett ställe där mång återbud finns...

Kuggade mitt första teoriprov förra tisdagen, fick ny tid i linköping förra torsdagen och klarat...
Kuggade första uppkörningen i v-ås igår, kunde fått ny tid i linköping imorgon, men kännde att jag ville öva lite först...


Jag skulle nog också känna att det var lite nära inpå att köra upp igen ngn dag efter en kugg...

Kom in på en väldigt intressant sak med VV gubben idag...

Jag hävdade att eftersom VV har som " mål " att ingen ska behöva vänta mer än 3 veckor på prov så ska VV ge mig stålar för mina utlägg för att jag måste åka till en annan kommun för att avlägga mitt prov...
Vilket han tyckte att dom borde göra, gav mig ett telenr till ekonomiavd på VV så jag ska ringa dom i morgon..

Se om det funkar..


Håller tummarna för din uppkörning...
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Jag är fortfarande fast på konbanan. Nöta nöta nöta.. :tråkad Men jag tycker att det är hur kul som helst, jag får ju köra hoj! :) Jag vet inte alls var i min utbildning jag befinner mig nu. Litar blint på körskoleläraren. Han är väldigt bra och både jag och min bror har bara bra minnen/erfarenheter från honom. :tummenupp Men visst hade inte ett A-kort och n ny hoj skadat. Hoj ser det ut att bli först sedan. Antingen i höst eller nästa vår. Mest då beroende på att det kostar lite..
 

Starfighter

Oansvarslös
Gick med
22 Dec 2005
Ort
Skåne
Hoj
Honda CBR600, KTM 690 Enduro R
Tack gud!
Sitter här med en dunderförkylning och feber. Uppkörning på torsdag..
Lär bli att mata hela huvet fullt med alvedon och hoppas på det bästa :död
 

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Ort
Uppsala/Salabackar
Hoj
VFR 750
Nu närmar det sig... uppkörning på torsdag i Barkarby. Bor i Upsala men efter som nya E4 byggs där så finns det ingen uppkörningsplats där... :rolleyes:

I fredags trodde jag att det inte fanns en chans i H-vetet att jag skulle klara det på torsdag men efter en helgs vila så släppte båda lågfartsbanorna och efter lite nötande nu i kväll så satt även högfarten :) . Så nu gäller det bara att inte bli nervös :rolleyes:

Och så kör vi ett litet mantra de närmaste dagarna
Jag ska klarat! jag ska klarat! :)

Är det någon mer som kör upp i Barkarby på torsdag kl.12.30 som håller till här på Sporthoj?
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top