En liten berättelse:
Morgonen började tidigt med en liten tidningsrunda kl 03.00... klar vid 05.30, hem, duscha och iväg för att tanka och vidare till stockholm.
Var vid grindarna 7 minuter innan kl 08.00 då uppkörningen skulle börja
Det var jag och en kille på 16 som skulle köra upp, han fick börja... När det var min tur så san inspektören att pga av min typ av hoj så kunde jag strunta lite i de spärrlinjer som finns till både lågfarten och högfarten, han visste ju att det var en så dålig svängradie
( jag har kört banorna inom sträcken när jag övat men än då)
Lågfart inga problem, högfarten var den med väjningen i början oh där lyckades jag plocka 5! koner på första försöket, han sa att körningen såg ganska bra ut i alla fall men att jag rivit förmånga koner så jag fick försöka en gång till... Denna gång rev jag bara 3 koner... mina tår snuddade vid dem (har övat med mindre koner och vant mig med snävare svängar än jag kunde göra nu)
Nu är det kört tänkte jag och slog näven lite irriterat/besviket i tanken, när han ställt upp konerna igen kommer han fram och säger att vi ser det första försöket som uppvärmning och det här som första försöket, så nu hade jag min andra chans... jag river 1! kon till... tror defininift att nu är det kört
Dags för inbromsning - 70 - inga probs, 90- pga av mina splitt nya bromsbelägg och relativt gamla (bakelit)däck så lyckas jag låsa framdäcket en 1/2 sekund, släppte då lite på bromsen och fick lite för lång stoppsträcka
så jag kommer inte att få komma ut i trafiken tänkte jag
men icke då då säger han att då börjar jag med den lilla killen så får du vänta en stund innan vi tar trafik
I trafiken var det inga problem jag kunde upptäcka själv annat än att det kändes osäkert/lite knaggligt, en felkörning och att jag snuddade vid 120 på uppaxet på E18
Kommer tillbaka och han ber först om radion och sedan säger han lungt utan att titta upp: Jodå sammantaget så räcker det för Godkännt!
Överlycklig var jag