Körkort 2006

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Motin skrev:
2203103 Ok förstår.. måste vara tungt. Har ju liksom inget att relatera till så då blir man väl extra nervös antar jag.. Det som kommer bli det värsta för mig tror jag är alla ögon som tittar på en.. Har man dock tränat ordentligt innan så ska man kunna vara nervös och ändå klara det bara för att det sitter i ryggmärgen.. Men jag ska inte säga för mycket ännu.. *svettigt*

En sak vet jag.. kommer inte ge upp om det skiter sig.. får köra upp tills jag bara klarar det.. för A-kortet SKA jag ha.


Tog bort det jag skrev för jag såg att du aldrig kört upp. :rolleyes: Trodde det först!
Precis så kände jag också, sen inser man att alla är så jäkla nervösa att ingen har tid att glo. hehe Man kör ju så stelt och knasigt när man är nervös men som jag sa, det hjälper att tänka sig in i det hela innan. :)

Bra! Jag gav inte heller upp. Jag har kuggat i trafik och jag har vurpat i 70 i en inbromsning. Inte fasen gav jag upp. Nu har jag mitt kort. Jihoooo!
Du kommer få ditt kort, inga problem. :)
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Fan nu börjar det vrida sig lite i magen. Har uppkörning imorgon kl 13.00. Har inte varit det minsta nervös fram tills nu.. Men det kommer nog gå bra.-.
Kör upp i K-holm.

Känner mig inte osäker på ngn bit. Men ändå nervös och det är ju det enda som kan sabba det.. Nervositeten..
:mad:
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Mrnice80 skrev:
2203165 Fan nu börjar det vrida sig lite i magen. Har uppkörning imorgon kl 13.00. Har inte varit det minsta nervös fram tills nu.. Men det kommer nog gå bra.-.
Kör upp i K-holm.

Känner mig inte osäker på ngn bit. Men ändå nervös och det är ju det enda som kan sabba det.. Nervositeten..
:mad:

Kommer gå bra ska du se, och OM det skulle skita sig så dör man inte för det.. bara att ta nya tag. Riskmedvetenhet har min lärare tjatat in i skallen på mig..

*brake a leg*
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Mrnice80 skrev:
2203165 Fan nu börjar det vrida sig lite i magen. Har uppkörning imorgon kl 13.00. Har inte varit det minsta nervös fram tills nu.. Men det kommer nog gå bra.-.
Kör upp i K-holm.

Känner mig inte osäker på ngn bit. Men ändå nervös och det är ju det enda som kan sabba det.. Nervositeten..
:mad:


Oj va skoj! Lycka till!!
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Ja, kugga kan man alltid göra, det får man ha i bakhuvudet hela tiden.
Bara ett plus om man kommer hem med lappen imorgon. :tummenupp

Men som sagt.. Känns bra men nervöst. Ska köra 1½ timme innan uppkörningen också. Fick besked att jag kunde komma redan 11.30 för att värma upp lite. Min körlärare är så jädra schysst.

RocketQueen skrev:
2203190 Oj va skoj! Lycka till!!

Tack så mycket. Kan behövas.. Hoppas det inte är allt för blött. men vädergudarna verkar inte vara helt snälla mot mig. Då de lovar regn i K-holm imorgon efter lunch.

Och det är ju inte så kul. Men vad gör man inte.. Bara att se till att klara det ändå. ;)
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Mrnice80 skrev:
2203191
Tack så mycket. Kan behövas.. Hoppas det inte är allt för blött. men vädergudarna verkar inte vara helt snälla mot mig. Då de lovar regn i K-holm imorgon efter lunch.

Och det är ju inte så kul. Men vad gör man inte.. Bara att se till att klara det ändå. ;)


Ta det lugnt när du bromsar så att du inte gör som jag gjorde! Går omkull vid en inbromsning... Det spöregnade. Fan va rädd man blir av sånt skit! Hatar regn nu! :mad:
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Lokidon skrev:
2201797 Staffan! :tummenupp Det blev en bra dag för oss båda. Ledsen att jag nästan strula till det för dig med hojen :huvet
Har inte ens tittat på hojen idag. Åkte direkt till akuten och var där i fem timmar. Visade sig att nyckelbenet gått av på två ställen. Fick dock åka hur mycket hoj jag vill, bara jag står ut med smärtan :yoparty

Du är fan inte klok :) .. Fast antar att skammen då man kommer hem med svansen mellan benen, ett missat körkort och ett brutet nyckelben hade svidit mer än det mesta. Hur känns det nu?
 

hordac

Guest
centertanksen skrev:
2203443 Du är fan inte klok :) .. Fast antar att skammen då man kommer hem med svansen mellan benen, ett missat körkort och ett brutet nyckelben hade svidit mer än det mesta. Hur känns det nu?
Nu blir man ju lite intresserad, vad var det som hände? :)
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
RocketQueen skrev:
2203436 Ta det lugnt när du bromsar så att du inte gör som jag gjorde! Går omkull vid en inbromsning... Det spöregnade. Fan va rädd man blir av sånt skit! Hatar regn nu! :mad:

Nej, tar det lugnt.. Grattis till körkortet själv som du fick för ett tag sen. Såg att du beställt hoj. Kul :tuttar
 

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Såld :(
Mrnice80 skrev:
2203512 Nej, tar det lugnt.. Grattis till körkortet själv som du fick för ett tag sen. Såg att du beställt hoj. Kul :tuttar

Tack!! :)

Ja, hehe, en fiiiin svart sak. Men man är ju ganska otålig nu innan man får hem den! :brinnerup
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
RocketQueen skrev:
2203627 Tack!! :)

Ja, hehe, en fiiiin svart sak. Men man är ju ganska otålig nu innan man får hem den! :brinnerup

Jag vet hur det kan kännas. Sj har jag haft hojjen stående i garaget i snart 2 månader,, Jobbigt att inte få köra DEN. Men imorgon kanske.. :D
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
hordac skrev:
2203472 Nu blir man ju lite intresserad, vad var det som hände? :)
Han trillade och bröt nyckelbenet i en 90-inbromsning när vi värmde upp innan uppkörningen. Men tog två panodil, fortsatte och klarade det :). Starkt! Står mer om det längre upp i tråden.
 
Last edited:

norda

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Kramfors
Hoj
2005, KTM 640 SM
Klarade skrivningen idag :yoparty :yoparty :yoparty :yoparty
Kännsjävligt skönt med tanke på att det är som har varit min hake, så nu jäklar nalkas a kortet =)
 

nordnord

Ny medlem
Gick med
23 May 2006
Ort
Västerås
Hoj
Hornet 600 -98
nervösiteten är på topp just nu kan jag säga =(( var ute en sväng och tränade U-svängar (krypkörning) på smal landsväg brukar gå hur bra som helst men inte idag inte... 90bromsningarna lyckades ja låsa bakdäcket några gånger på, inte nöjd alls...

menmen imorrn kl13:15 så SKA de grejjas det bara måste här i Västerås,,, Förresten ni som kört upp i Västerås vet ni hurdan kontrollanterna är finns det några riktigt griniga typer eller är dem flesta "snälla"

Måste också tacka för tipsen ang säkerhetskontrollerna, kunde iaf lugna mig lite på den biten ;)
 

Torlejf

Prylgalen.
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västkusten.
Hoj
Monster 620ie S
Mrnice80 skrev:
2203637 Jag vet hur det kan kännas. Sj har jag haft hojjen stående i garaget i snart 2 månader,, Jobbigt att inte få köra DEN. Men imorgon kanske.. :D


Kör du i Katrineholm? Vilken skola isåfall?

Mvh. David.

PS. Min hoj har väntat på att bli körd sen i september förra året. :)
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Torlejf skrev:
2204434 Kör du i Katrineholm? Vilken skola isåfall?

Mvh. David.

PS. Min hoj har väntat på att bli körd sen i september förra året. :)

Jag kör upp för Hasses Trafikskola i Flen. De rockar. :yoparty
 

MrNice80

174,74 Hk
Gick med
16 Mar 2006
Ort
Bara Vagnhärad
Hoj
HONDA CBR 1000RR -08, GSXR1000 K6 (Såld),KTM 450 SX -05, Can-AM Outlander 800 MAX LTD-08 och en EU-moppe.
Torlejf skrev:
2204703 Finns det gott om körtider där? Eller är det fullbokat flera veckor framåt?
Om du har koll på det alltså. :)

Mvh. David.

Om du tänkte på körskolan så vet jag att det är rätt fullt.. Och om du tänker på uppkörningstider, så är det ännu fullare just nu. :(
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top