Körkort 2006

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Ingen som vet hur intensivkurser fungerar? Kör man upp för lärarna där eller beställer dom tid hos VV? Om dom beställer tid så är det ju meninglöst, då kan man ju lika gärna boka själv... men väntetiden är ju lååång nu som sagt.
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Kan mycket väl varit dig jag träffade. Jag är långhårig och hade rött/svart skinnställ. Synd att du kuggade, men jag kom inte ut i trafiken förräns på min 3:e uppkörning så du har ingen anledning att ge upp!
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
jonasjacobson skrev:
2243039 Kan mycket väl varit dig jag träffade. Jag är långhårig och hade rött/svart skinnställ. Synd att du kuggade, men jag kom inte ut i trafiken förräns på min 3:e uppkörning så du har ingen anledning att ge upp!


Jupp det var dig jag träffade :)
Du var väldigt glad när jag träffade dig :)! tror du hade alpinestar eller sidi skor! riktigt fräscha var de!
Kul att även du är medlem här :), men jag har B-körkort sen innan så det känns tråkigt att jag kuggar ute i trafiken (tog B-kökort på första uppkörning). Men men, nu hoppas jag att få någons återbud på tid :)
 
Last edited:

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
shoei skrev:
2243013 Ingen som vet hur intensivkurser fungerar? Kör man upp för lärarna där eller beställer dom tid hos VV? Om dom beställer tid så är det ju meninglöst, då kan man ju lika gärna boka själv... men väntetiden är ju lååång nu som sagt.


ingen!?
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
Hmmm... vad kostar en intensivkurs? Finns det någon i närheten av Norrköping?

Vad blir billigast? Vill köra så lite som möjligt på körskola egentligen... :p (Har egen hoj om två veckor typ...)
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
Linuus skrev:
2243955 Hmmm... vad kostar en intensivkurs? Finns det någon i närheten av Norrköping?

Vad blir billigast? Vill köra så lite som möjligt på körskola egentligen... :p (Har egen hoj om två veckor typ...)

hittade en skola för 7500, å tyckte det var ett ok pris.
men jag skippar intensiv, teorin är redan bokad å jag hinner inte för jag jobbar.. så det blir väl någon blandning. 5-10 körlektioner på 2-3 veckor kanske :rolleyes:
 

Linuus

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Gixxer 600 "Corona", Suzuki GS 500 E (SÅLD!)
kAtanAmAn skrev:
2243958 hittade en skola för 7500, å tyckte det var ett ok pris.
men jag skippar intensiv, teorin är redan bokad å jag hinner inte för jag jobbar.. så det blir väl någon blandning. 5-10 körlektioner på 2-3 veckor kanske :rolleyes:
OK! Blir nog nåt liknande för mig :)
Gjorde ju teorin för bilen för 1,5 år sen så den sitter nog hyggligt fortfarande :p Skrev 60p utan att läsa i boken :banana

Vad är det som är extra för MC? Vad för typ av frågor? Finns det nåt datorprogram man kan köra, Bonniers Trafikskola är väl bara för bil?
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Någon som har klarat teori prov i sthlm och ska köra uppkörning de närmaste dagarna?

Vad sägs om att boka uppkörning tillsammans och åka någonstans där det inte är så långa köer för uppkörning och sedan komma hem med kortet?

Vad sägs :)

Motorcykel får vi fixa via körskola
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Vishy skrev:
2244093 Någon som har klarat teori prov i sthlm och ska köra uppkörning de närmaste dagarna?

Vad sägs om att boka uppkörning tillsammans och åka någonstans där det inte är så långa köer för uppkörning och sedan komma hem med kortet?

Vad sägs :)

Motorcykel får vi fixa via körskola

Det vore jävligt nice om det gick så väl. Var hade du tänkt isf?
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
shoei skrev:
2244219 Det vore jävligt nice om det gick så väl. Var hade du tänkt isf?

Jag kan tänka mig vart som helst i sverige! så länge det inte är massa "dolda" fällor!

Men prio Nr.1 är självklart Sthlm, men jag kan tänka mig åka till eskilstuna eller liknade! Men även andra förslag är välkommna! :)

Men, frågan är sen också hur man ska skaffa sig en lättkörd hoj (jag ska ta a-begränsad dessutom)
 

SletEmil

#71 Rookie 600
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Gullspång
Hoj
Kwackasaki ZX6RR -05
Äntligen... Efter att ha blivit av med körkortet för forkörning :huvet ... Så har jag klarat uppkörningen och sitter nu med kortet i näven... Jag är så glad så glad... Hade lite problem med krypkörningen... Satte ner foten första gången och fick motorstopp och välte över en kona så att den dog... Men schysst som besiktningsgubben var så sa han till mig att jag skulle gå bort och sätta mig ner och lugna ner mig så skulle jag få köra sist... Och då gick det precis... :banana ... Jag vet inte hur många gånger jag tackade honom efteråt... Så till alla er därute det finn schyssta besiktiningsgubbar oxå... :yoparty
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
SletEmil skrev:
2244396 Äntligen... Efter att ha blivit av med körkortet för forkörning :huvet ... Så har jag klarat uppkörningen och sitter nu med kortet i näven... Jag är så glad så glad... Hade lite problem med krypkörningen... Satte ner foten första gången och fick motorstopp och välte över en kona så att den dog... Men schysst som besiktningsgubben var så sa han till mig att jag skulle gå bort och sätta mig ner och lugna ner mig så skulle jag få köra sist... Och då gick det precis... :banana ... Jag vet inte hur många gånger jag tackade honom efteråt... Så till alla er därute det finn schyssta besiktiningsgubbar oxå... :yoparty

Gryyymmmmt Grattis!
När och hur länge fick du vänta på tid? Vart körde du upp?
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Vishy skrev:
2244251 Jag kan tänka mig vart som helst i sverige! så länge det inte är massa "dolda" fällor!

Men prio Nr.1 är självklart Sthlm, men jag kan tänka mig åka till eskilstuna eller liknade! Men även andra förslag är välkommna! :)

Men, frågan är sen också hur man ska skaffa sig en lättkörd hoj (jag ska ta a-begränsad dessutom)

ja problemet är ju att fixa fram en hoj... alla körskolor är rätt uppbokade : / Att det ska vara så jävla krångligt att skaffa kort..
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
shoei skrev:
2244730 ja problemet är ju att fixa fram en hoj... alla körskolor är rätt uppbokade : / Att det ska vara så jävla krångligt att skaffa kort..
Jag kan rekommendera en tur ner till Nyköping för att skriva in sig på Mias trafikskola.. :)
En tur som du inte kommer att ångra.
:banana :banana :banana
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Minimorran skrev:
2244741 Jag kan rekommendera en tur ner till Nyköping för att skriva in sig på Mias trafikskola.. :)
En tur som du inte kommer att ångra.
:banana :banana :banana


Jasså, har du nummer dit(till mias trafikskola)?

Hur svårt är uppkörning ute i Nyköping?

shoei skrev:
2244730 ja problemet är ju att fixa fram en hoj... alla körskolor är rätt uppbokade : / Att det ska vara så jävla krångligt att skaffa kort..


Jupp, bil är så enkelt, VV hjälper t.o.m att låna ut bil då! :(

VV vill inte att folk ska ta MC körkort verkar det som :(
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Vishy skrev:
2244832 Jasså, har du nummer dit(till mias trafikskola)?

Hur svårt är uppkörning ute i Nyköping?
Massor av rondeller och enkelriktade gator, kullerstenar och högerregler som faktiskt tillämpas..
Men jag klarade det.. :banana

Tack vare den allra bästaste trafikläraren! (..och jag har ju testat ett par innan..)

www.mias.se
 

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Ort
Stockholm
Hoj
inge för tillf
det finns allså tider i nyköping? :)

illa fråga, men är det ngn som vet hur det är gällande bil? [ska ta båda]
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Vishy skrev:
2244832 Jasså, har du nummer dit(till mias trafikskola)?

Hur svårt är uppkörning ute i Nyköping?




Jupp, bil är så enkelt, VV hjälper t.o.m att låna ut bil då! :(

VV vill inte att folk ska ta MC körkort verkar det som :(

Nej det verkar nästan så :tummenner

Men ska du satsa på att hitta uppkörning på någon annan ort? jag har för mig att du skrev att du hade 1' augusti? Samma för mig.. på barkarby?
Sommaren är ju slut då så det känns ju inget vidare :va
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Själv är bäste dräng. Boka tid själv. Ring varje dag och vips har du fått en tid som inte är så långt bort. Misslyckas du på första så klarar du säkert det på andra..

Har uppkörning 28juni, ringde i fredags och fick den tiden i GBG :)
Ska köra upp som privatist.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top