Körkort 2006

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Någon som kört upp med zx6r (eller vilken liknande sporthoj som helst)?
Är konbanan SKITsvår pga vändradien, och hur funkar serpentinbanan med sh?

Kan hända att jag får ta om kortet, och då ska jag INTE slösa pengar på att hyra en hoj denna gång

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Hoj
R6 -07
Tyrus skrev:
2382696 Huga.. uppkörning imorgon kl 15.00 i tullinge. Ska köra upp för Mellanhoj. Och som många av er andra är jag sjukt nervös.. Finns det något bra knep för nervositeten? Får vell bara försöka ta det lungt antar jag.. :3freak

Lycka till! jag kör upp där om två veckor för tung *_* just nu har jag inte ens en hoj o köra med! rapportera gärna in hur det gick, vägval o andra klurigheter - skulle uppskattas enormt ;) Tror inte en rekning kommer räcka för att stilla mina nerver inför körningen...
Kör/körde du med egen hoj? hyrd?
håller tummen som fanders!:tummenupp

_tunnan_ skrev:
2382715 Ska göra teorin imån :) För lätt mc. Några knep :p ?
hehe, ja, ett tips är att plugga, annat är att tänka logiskt samt defensivt. Går det vägen så köp en trisslott ;)

SwedB skrev:
2382699 Det här är en alldeles sann saga och det är killen som har skrivit inlägget som är med i.. ehum.. filmen.

Idag klarade jag körkortet.. tjohoooo! :tuttar
!
Grattis din gnu! fan va härligt! Jag lovar att försöka jaga ifatt dig o sedan ligga i din backspegel som en hök om det går vägen :tuttar

Last edited:

Sejko

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2005
Hoj
Svart Kawasaki Er-6n ABS 2006
Lycka till alla ni som håller på!

Jag blev klar 8 augusti.. :tummenupp

Passa er för villaområdet , den är klurig! (Tullinge)

Maalm

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
suzuki gsxr, suzuki rf, minimoto
nodblj skrev:
2375147 krypkörning = gångfart

sen en sak...glöm allt som säger att om man sätter ner foten så kuggas man. det finns otaliga historier som bevisar motsatsen! men allt handlar om KONTROLL, du ska visa att du har kontroll över hojen och vart den tar vägen. sen är det en annan sak vad vv-konstapeln säger, kompisen kanske gav ett instabilt intryck över lag? då finns alltid något att märka på!

så öva på, hitta hojen!

SÅ sant, jag satte ner en fot i 180 grade vändningen, men jag vägverksnubben bara vinka vidare mig. Dom är människor och ser att man kan kontrollera hojjen! :tummenupp

Maalm

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
suzuki gsxr, suzuki rf, minimoto
Mahti skrev:
2385794 Någon som kört upp med zx6r (eller vilken liknande sporthoj som helst)?
Är konbanan SKITsvår pga vändradien, och hur funkar serpentinbanan med sh?

Kan hända att jag får ta om kortet, och då ska jag INTE slösa pengar på att hyra en hoj denna gång

jag skulle itne rekomendera en zx6, lågfarten kan bli tuff med den.
Visserligen mer slimmad än en vanlig landsvägshoj men radien kan begtränsa.

Var en privatist samtidgt som mig fast 125cc som klara lågfarten men fela totalt på högfarten, han hande nån plast racer. Nått oäckta, 125 = trimmad moppe :tungan

Last edited:

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Maalm skrev:
2385909 jag skulle itne rekomendera en zx6, lågfarten kan bli tuff med den.
Visserligen mer slimmad än en vanlig landsvägshoj men radien kan begtränsa.

Var en privatist samtidgt som mig fast 125cc som klara lågfarten men fela totalt på högfarten, han hande nån plast racer. Nått oäckta, 125 = trimmad moppe :tungan

men dom måste väl ta hänsyn till att vändradien är kass. Polisen tog mitt kort nu antagligen, har ändå kört +800 mil i sommar. Så det kanske borde gå?

hondendär

liten men tuff
Gick med
20 Feb 2006
Hoj
just nu ingen :(
Maalm skrev:
2372108 tjena, fixade lilla kortet i fredags,.. himmla skönt. Trots ösregn och åska så lyckades jag.. flöt vatten på banan men nu när det är klart så känns det så skönt.

är du tjejen på JC eller? grattis till lappen, tog mitt som sagt i fredags, var du privatist`?:tummenupp

grattis till dig oxå! nej jag är inte tjejen på JC, mig kan du skåda antingen på vägarna eller på friskolan Galären!

SheDevil

Våren är här och hojen på vägen!! :-)
Gick med
2 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6-03
Jaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!!

:tungan Jag fick körkortet igår!!!

Helt sjukt underbart! Kan knappt fatta det! En lång resa mot körkortet har tagit slut och ny har jag påbörjat min nya resa!

Fick öva på körskolans banor kl 06 på morgonen, men det hade regnat hela natten, banan var blöt, jag körde som en jävla kratta, konerna flög i ett! Tänkte att det här kommer aldrig gå. Kl 08 stod vi ute vid provbanorna. Inspektören var väldigt trevlig. Vi fick en kvart på oss att värma upp på provbanorna, vilket var väldigt bra för mig.

Vi var sju som körde, jag var nr sex. Nervöst! Gjorde säkerhetskontrollen. På lågfartsbanan satte jag ner foten en millisekund och tänkte att den här kommer jag få köra om, men han var nöjd med det han såg o sa åt mig att köra högfart. Den gick super ända fram till bromsningen, mina ben skaka av nervositet och jag stampa på bakbromsen så den låste en längre sträcka. Minder bra, han snackade om det, fråga varför osv. Körde en gång till och tänkte NU jävlar fixar jag det här. Å det gjorde jag. 70 o 90-bromsning och sen var det klart!! Jag skrek av glädje och inspektören skrattade. :banana

En timme senare fick jag köra stadstrafiken. Gick bra, ända tills jag fick motorstop i en korsning och höll på att tappa hojen, då blev jag nödig lovar jag :galen Resten funkade, ja och sen sa han grattis, du är godkänd, jag fick lappen och kunde knappt fatta det!!

Till alla er som kämpar med kortet, ge inte upp, det kommer ni att fixa, och det är så jävla värt det!!!! /SheDevil

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Hoj
Gsxr 750
GRATTIS GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!:yoparty
Fy, vad kul!!!!
Själv håller man på för fullt, men det blir nog uppkörning till våren om jag inte hinner med nu i sen sommar.
Kör lugnt och håll lagom på gasen.:pannkyss

Vurpan 40

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2006
Hoj
Suzuki Bandit 1250 SA-08
kamikaze.MC skrev:
2384825 SÅDÄR! Nu är uppkörningen ombokad och klar! Hade först den 20e september men då hinner man ju nerva sönder innan det är daxs. Nu är siktet inställt på torsdag eller fredag nästa vecka.. minns inte vilket :p Men jaja jag kör med Tibbletrafikskola och dom verkar ha hissen ända upp, 8.00 barkaby smäller det!

Lycka till hoppas du får Mats Svantesson...han är en klippa...

Dan_ne

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2006
Hoj
Ducati Monster 9
Yiiiiiha!
Äntligen. ja har lappen i min ficka!!! körde upp i morse, sen upp på R1:an o gasa hela förmiddan. LYCKLIG

Marytwice

Ny medlem
Gick med
16 Sep 2005
Hoj
VFR 750
Mahti skrev:
2386083 men dom måste väl ta hänsyn till att vändradien är kass.

Det gjorde den inspektör jag hade i Barkarby, han sa åt mig att han visste att min hoj hade kass svängradie så jag behövde inte oroa mig om jag kom lite utanför utan fortsätta att köra istället. Det gällde både lågfarten och högfarten. Har dock klarat det inom sträcken när jag övade men då jag inte behövde bry mig så konsentrerade jag mig på att körningen skulle se bra ut istället.:)

Lycka till alla som fortfarande kämpar, ni kommer att lyckas:tummenupp

Mahti

Ny medlem
Gick med
25 May 2004
Hoj
en blåvit
Marytwice skrev:
2387200 Det gjorde den inspektör jag hade i Barkarby, han sa åt mig att han visste att min hoj hade kass svängradie så jag behövde inte oroa mig om jag kom lite utanför utan fortsätta att köra istället. Det gällde både lågfarten och högfarten. Har dock klarat det inom sträcken när jag övade men då jag inte behövde bry mig så konsentrerade jag mig på att körningen skulle se bra ut istället.:)

fan, tänkte inte på att jag måste ha en 750, så min ninja funkar ändå inte :(

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Gaaah denna tortyr... dags för mig igen på fredag morgon.. får kliva upp 05:00 för att sen mötas på körskolan för att sen åka till Örebro där vi ska börja 08:15.

Urk denna känsla :(

Bananhjärna

Child at heart
Gick med
16 May 2006
Hoj
Ducati Streetfighter S
Motin skrev:
2394529 Gaaah denna tortyr... dags för mig igen på fredag morgon.. får kliva upp 05:00 för att sen mötas på körskolan för att sen åka till Örebro där vi ska börja 08:15.

Vet vad du menar, var fan mer nervös inför uppkörningen än när jag hoppade fallskärm. Men jag lovar att du fixar det den här gången!
Tänk på att skaka av dig alla saker du känner som "misstag". Tänk inte på det som har hänt utan vad som kommer hända. Lycka till så får vi ut och åka sen.
Päronen bor i Hällefors och vägen mellan Hällefors och Karlskoga är rena roadracing-banan. :tummenupp

Frank GT650

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2006
Hoj
Gt 650
Motin skrev:
2394529 Gaaah denna tortyr... dags för mig igen på fredag morgon.. får kliva upp 05:00 för att sen mötas på körskolan för att sen åka till Örebro där vi ska börja 08:15.

Jag förstår precis känslan. Kör upp på fredag kl 13:15.. Hur ska veckan gåååå om man e så nervig redan .. AAAARGH

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha