Körkort 2007

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XR
samhainie skrev:
2679947 är det nån här som nyligen skrivit teori???

jag skriver min A-korts teori på fredag denna vecka....och är såklart lite nervös över testet....

är det svårt?

Teorin är väldigt lik den till bil förutom lite skillnad på fordonskunskapsfrågorna (världens längsta ord?). Det är inte så svårt men plugga så mycket du kan!
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2679947 är det nån här som nyligen skrivit teori???

jag skriver min A-korts teori på fredag denna vecka....och är såklart lite nervös över testet....

är det svårt?

Svårt o svårt.
Har du bara läst teoriböckerna ordentligt så e de inte så svårt.

MC-teoriboken gav inte så mkt för min del då det mesta som kom på mitt prov var från den vanliga teoriboken, o den hade såklart inte jag läst, ba så du vet så du inte skippar den.
 

samhainie

Guest
AndreasNo skrev:
2679962 Svårt o svårt.
Har du bara läst teoriböckerna ordentligt så e de inte så svårt.

MC-teoriboken gav inte så mkt för min del då det mesta som kom på mitt prov var från den vanliga teoriboken, o den hade såklart inte jag läst, ba så du vet så du inte skippar den.

hmmm, det var lite det jag misstänkte..=(
i ärlighetens namn så har jag pluggat lite dåligt dessutom...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2679970 hmmm, det var lite det jag misstänkte..=(
i ärlighetens namn så har jag pluggat lite dåligt dessutom...


Heh, själv plugga jag typ inget, som vanligt.. dessutom så plugga jag bara mc-teoriboken..läste den en gång på jobbet.. men som tur va så har man ju haft b-kort ett tag så man kunde dedär ändå.
 

Henklund

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2006
Ort
.
Hoj
Suzuki gsxr 750
Blir på tal så fort snön ger sig av, eller ja den ska väll ta och komma först. Blir 21 i februari så det blir att plugga lite teori nu första månaderna och leta hoj och utrustning.
 

samhainie

Guest
AndreasNo skrev:
2680006 Heh, själv plugga jag typ inget, som vanligt.. dessutom så plugga jag bara mc-teoriboken..läste den en gång på jobbet.. men som tur va så har man ju haft b-kort ett tag så man kunde dedär ändå.


ok... nånstans inom mig hade jag hoppats lite på att det sitter lite i ryggmärgen då man haft B-kort ett tag...
jaja, man får ju se....på fredag..
jag köpte en sån där cd med körkortsfrågorna...men på nåt sätt känns dom så löjliga, att jag får känslan av att det är jag som blivit lurad....
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2680040 ok... nånstans inom mig hade jag hoppats lite på att det sitter lite i ryggmärgen då man haft B-kort ett tag...
jaja, man får ju se....på fredag..
jag köpte en sån där cd med körkortsfrågorna...men på nåt sätt känns dom så löjliga, att jag får känslan av att det är jag som blivit lurad....


ah du jag tankade hem körkortsfrågor på internet, o de va typ de ända jag "pluggade" efter.. de stjälpte mig mer än hjälpte kan jag säga.. demva typ löjligt lätta så man trodde att man skulle klara teorin med bara lite logik.. men de e fan luriga frågor där flera svar näääästan stämmer :gnissla :huvet

lycka till iaf...
 

samhainie

Guest
AndreasNo skrev:
2680071 ah du jag tankade hem körkortsfrågor på internet, o de va typ de ända jag "pluggade" efter.. de stjälpte mig mer än hjälpte kan jag säga.. demva typ löjligt lätta så man trodde att man skulle klara teorin med bara lite logik.. men de e fan luriga frågor där flera svar näääästan stämmer :gnissla :huvet

lycka till iaf...


fan oxå... jag tyckte dom kändes löjligt lätta...=(
och har tänkt att logik borde kunna lösa detta... verkar som jag måste panik läsa teori böckerna sista dagen...vilken patetisk, människa man är...haha..

tack!
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2680440 fan oxå... jag tyckte dom kändes löjligt lätta...=(
och har tänkt att logik borde kunna lösa detta... verkar som jag måste panik läsa teori böckerna sista dagen...vilken patetisk, människa man är...haha..

tack!

:D.. fick 62p när jag gjorde teorin för B.. för A fick jag 52 :D..
så som tur så hade jag alltså bara tappat 10 rätta svar o inte 11 på demhär åren.. :D :D

Gör inte samma misstag som mig iaf o kom dit o tro att de e en baggis bara för man gjort skiten en gång, man blir bara dummare med åren inte smartare som man kan tro ibland :gnissla
 

samhainie

Guest
AndreasNo skrev:
2680471 :D.. fick 62p när jag gjorde teorin för B.. för A fick jag 52 :D..
så som tur så hade jag alltså bara tappat 10 rätta svar o inte 11 på demhär åren.. :D :D

Gör inte samma misstag som mig iaf o kom dit o tro att de e en baggis bara för man gjort skiten en gång, man blir bara dummare med åren inte smartare som man kan tro ibland :gnissla

ok... ska man gå efter det så... borde jag klara mig på detta med... att tappa 10 rätta svar jämfört med B-korts teorin har jag råd med... det blir vad det blir inte mycket att sitta och ömka sig för nu... bara att skärpa sig i morgon...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2681513 ok... ska man gå efter det så... borde jag klara mig på detta med... att tappa 10 rätta svar jämfört med B-korts teorin har jag råd med... det blir vad det blir inte mycket att sitta och ömka sig för nu... bara att skärpa sig i morgon...


Jajjemen, de e bara o gå dit o gö dedär skiten, no problems!

Senast i maj har du ett körkort att stolt visa upp :D:tummenupp
 

samhainie

Guest
AndreasNo skrev:
2681519 Jajjemen, de e bara o gå dit o gö dedär skiten, no problems!

Senast i maj har du ett körkort att stolt visa upp :D:tummenupp


det där måste jag bara garva åt.....senast i maj...haha
jag har en känsla av att augusti kanske är mer troligt...
har en förmåga att inte hålla hojen på hjulen...:näsblod
oavsett när det blir så kommer jag garanterat att stolt visa upp det..=)
jag är faktiskt mer nervös för körandet än teorin...
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2681536 det där måste jag bara garva åt.....senast i maj...haha
jag har en känsla av att augusti kanske är mer troligt...
har en förmåga att inte hålla hojen på hjulen...:näsblod
oavsett när det blir så kommer jag garanterat att stolt visa upp det..=)
jag är faktiskt mer nervös för körandet än teorin...


Börjar hoppas på att du inte klarar teorin :D :rolleyes:

Vissa är inte ämnade för att åka MC :pannkyss

Kanske en b-reggad quad e nåt för dig istället? :D
 

samhainie

Guest
AndreasNo skrev:
2681739 Börjar hoppas på att du inte klarar teorin :D :rolleyes:

Vissa är inte ämnade för att åka MC :pannkyss

Kanske en b-reggad quad e nåt för dig istället? :D

nä, det är ju sant... men man ska inte ge upp innan man provat.. jag är ett kanon ämne...jag svär...bara jag får möjlighet att öva lite...:rolleyes:

näe...=( det är inge för mig..
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
samhainie skrev:
2681956 nä, det är ju sant... men man ska inte ge upp innan man provat.. jag är ett kanon ämne...jag svär...bara jag får möjlighet att öva lite...:rolleyes:

näe...=( det är inge för mig..

:pannkyss
De blir nog skitbra dedär..

Men augusti tycker jag e alldeles för sent..du ska ha kortet senast i början av juni iaf, annars e de ju skit...
 

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
samhainie skrev:
2681513 ok... ska man gå efter det så... borde jag klara mig på detta med... att tappa 10 rätta svar jämfört med B-korts teorin har jag råd med... det blir vad det blir inte mycket att sitta och ömka sig för nu... bara att skärpa sig i morgon...

Det var samma för mig. Klarade mig precis och stod som ett stort frågetecken - jag HADE ju pluggat. Ta en extra koll på specifika mc-frågor, tekniska alltså, och kolla lite på skyltar. Fick en sån där "dumfråga" hur man skulle bete sig vid en utfart där bilen hade väjningplikt - saktar du in, kör ut till mitten eller bara bränner på. Rätt svar är "bara bränner på". Men verkligeheten är ju den att jag har lite extra koll och kanske inte gasar precis innan för vem f-n vet, det där idioten kan ju få för sig att köra ut. Bilar är inte att lita på. Men när du skriver provet, då ska du lita på dem.:huvet

Du fixar det! Annars har du gott om tid att skriva igen och då kan du frågorna. Ta´t lugnt bara. Utnyttja all tiden och gå igenom dina svar innan du klickar på okej. Lycka till! så kan du fira med en fredagsbira sen :öl
 

samhainie

Guest
Wheii skrev:
2681993 Det var samma för mig. Klarade mig precis och stod som ett stort frågetecken - jag HADE ju pluggat. Ta en extra koll på specifika mc-frågor, tekniska alltså, och kolla lite på skyltar. Fick en sån där "dumfråga" hur man skulle bete sig vid en utfart där bilen hade väjningplikt - saktar du in, kör ut till mitten eller bara bränner på. Rätt svar är "bara bränner på". Men verkligeheten är ju den att jag har lite extra koll och kanske inte gasar precis innan för vem f-n vet, det där idioten kan ju få för sig att köra ut. Bilar är inte att lita på. Men när du skriver provet, då ska du lita på dem.:huvet

Du fixar det! Annars har du gott om tid att skriva igen och då kan du frågorna. Ta´t lugnt bara. Utnyttja all tiden och gå igenom dina svar innan du klickar på okej. Lycka till! så kan du fira med en fredagsbira sen :öl

tack för tipsen. personligen skulle jag aldrig gasa före en bil som har väjningsplikt, utan att sakta in och försöka få ögonkontakt. kommer inte att lita på nån som sitter i ett mer skyddat fordon än vad jag själv gör när jag väl får börja köra på vägarna.

hahaha...ja vi får hoppas att fredagsbira blir en av glädje, så det inte blir en "surbira".... =)

AndreasNo skrev:
2681960 :pannkyss
De blir nog skitbra dedär..

Men augusti tycker jag e alldeles för sent..du ska ha kortet senast i början av juni iaf, annars e de ju skit...

jag vet, augusti är alldeles föööööör sent... men jag har ingen att övningsköra med...så jag får ta det som det kommer, tyvärr...

men när det är klart blir det skitbra...=)
 
Last edited:

cusenheute

Ny medlem
Gick med
28 Dec 2006
Ort
Bankeryd
Hoj
RF 900 R -95
Körkort

Tja, tänkte ta körkort 07. Är det svårt? Jag har drygt 10 års motocrosserfarenhet, men har aldrig kört landsväg.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top