Körkort 2007

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
nu har jag letat runt påd en förbanade körkortsportalen tills jag nästan spyr på sidan..

har hittat en beskrivning om hur den ser ut och enligt fig 1,2 men det roliga är att fig 1,2 inte syns på samma sida... kan någon vara så snäll och berätta för mig hur långt det är mellan konerna i krypkörningen.. så jag vet vad jag ska öva på, gått 2 år sen sist. Har tyvärr minne som en guldfisk

Mc-boken har du inte den ? Finns i bokhandel eller kanske bibblan annars.. Annars kostar den runt 200kr......

Tänkte bara höra hur det går för dig? Bokat någon uppkörning än?

Ingen uppkörning bokad ännu nej, ska köra på en annan skola och de börjar köra först i mitten på April (de vill väl se att jag kan köra innan jag får uppkörningen bokad)... Men ska försöka komma ut mer med privata handledare innan.. Var ute i lördags .. underbart !
 
Last edited:

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Så ja nu har jag teorin avklarad IGEN, förhoppningsvis för sista gången... 59 rätt av 65 som räknas. Nu blir det uppkörning i Kristinehamn och kortet är redan mitt.. Den inställningen har jag iaf ! :yoparty
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Så ja nu har jag teorin avklarad IGEN, förhoppningsvis för sista gången... 59 rätt av 65 som räknas. Nu blir det uppkörning i Kristinehamn och kortet är redan mitt.. Den inställningen har jag iaf ! :yoparty

:tungan
Ja du kanske få kortet nu då, ja har hittat ett nytt mobboffer som aldrig kommer få kortet istället så du kan ta de nu...
Offa kommer aldrig få kortet :D..
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
:tungan
Ja du kanske få kortet nu då, ja har hittat ett nytt mobboffer som aldrig kommer få kortet istället så du kan ta de nu...
Offa kommer aldrig få kortet :D..


Bättre att göra fel på en billigare hoj.. Jag uppgraderar senare men just nu får CBR:en duga..
 

Dominor

Ny medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
kromsläde numera
filmsnutt

Har för mig att det skall finnas en filmsnutt där man kan se någon köra manöverprovet. (tror det var någon som körde med en gixxer...?!)
Jag har letat här på forumet men utan resultat.... kan ha varit ett annat forum iof.

Är det någon här som vet något om denna filmsnutt eller ett annat klipp kanske?

Jag tänkte att det kunde varit kul att se hur andra gör innan man börjar träna.

/Dom
 

Toke

Guest
Det skulle jag gärna ta en titt på jag med :)

Har för mig att det skall finnas en filmsnutt där man kan se någon köra manöverprovet. (tror det var någon som körde med en gixxer...?!)
Jag har letat här på forumet men utan resultat.... kan ha varit ett annat forum iof.

Är det någon här som vet något om denna filmsnutt eller ett annat klipp kanske?

Jag tänkte att det kunde varit kul att se hur andra gör innan man börjar träna.

/Dom
 

LayDeeOmega

REC #26
Gick med
21 Dec 2005
Ort
Veberöd
Hoj
Triumph Daytona 675, Ducati 916, GSX-R 750

Ingen uppkörning bokad ännu nej, ska köra på en annan skola och de börjar köra först i mitten på April (de vill väl se att jag kan köra innan jag får uppkörningen bokad)... Men ska försöka komma ut mer med privata handledare innan.. Var ute i lördags .. underbart !

Grattis till teorin!!!
Kul att du klarade det, vilken gång det är spelar mindre roll!

Hoppas att du får kortet snart. Jag vet hur du har kämpat
och jag kan inget annat än önska dig ett stort lycka till!
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Har för mig att det skall finnas en filmsnutt där man kan se någon köra manöverprovet. (tror det var någon som körde med en gixxer...?!)
Jag har letat här på forumet men utan resultat.... kan ha varit ett annat forum iof.

Är det någon här som vet något om denna filmsnutt eller ett annat klipp kanske?

Jag tänkte att det kunde varit kul att se hur andra gör innan man börjar träna.

/Dom


Du kan få se på mig när jag tränar konbanorna ;).. Eller förresten nej den filmsnutten behåller jag nog för mig själv .. Men bra går det iaf med en CBR :)
 

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
en sån film skulle jag också vilja se!

Jag har just de filmerna någonstans.. Men jag kan ärligt säga att ni inte lär er någonting av att se på en film.. Ni lär er genom att göra.. Ju mer ni tränar själva dessto fortare sitter det..

När jag första gången satt mig på min CBR o skulle köra krypbanorna/höghastighetsbanorna så trodde ja inte en sekund att det skulle gå.. Men det gick och rätt smidigt dessutom till sist..

Så kämpa på är det enda sättet..

Nej upp me den nu, visa dina skillz ;)..

Lol den ingår i kategorin "private" :D
 
Last edited:

Motin

RIDE ON !
Gick med
7 Jan 2006
Ort
Karlskoga
Hoj
Honda CBR 600FA 2011
Grattis till teorin!!!
Kul att du klarade det, vilken gång det är spelar mindre roll!

Hoppas att du får kortet snart. Jag vet hur du har kämpat
och jag kan inget annat än önska dig ett stort lycka till!


Tackar för de orden, nu j-drar är det min tur. Det ska gå lika lugnt och avslappnat till på uppkörningen som det gjorde på teorin denna gång :yoparty
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top