Körkort 2007

Bitteboy

Guest
Första

försöket!!!! asss gött! Blir många mil i sommar!!! :D

WR450 rockar nice....både skog o landsväg o bana!:yoparty


Stek på riders!:tuttar
 

Heno75

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2007
Ort
Lycksele
Hoj
BT1100
A

Körde upp idag och det gick faktiskt bra trots + 5 grader och hällregn.
Grym känsla att ha klarat det :)
Nu är det bara att spana efter en lämplig hoj.

Lycka till alla som är på väg att köra upp!!!
 

r1martin

We shine together
Gick med
19 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
yamaha r1 07
Fett vet jag inte. Får vänta tills imorgon eftermiddag med att uttala mig. Beror ju på om jag klarar det eller inte.:)

Nu vill jag ha snabba och bra tips på vad jag ska tänka på speciellt vid slalombanan. Även lite smått hur man ska vara ute i trafiken; Jätte-väldigt-extremt defensiv eller våga "ta lite plats"?:va

Har ju nästan klarat det en gång så jag vet inte hur jag känner. Jag har både panik och är väldigt lugn samtidigt.:confused

Grymnt att du fick en tid så snabbt, även om du klarar det eller inte, många som skulle vilja byta väntetid med dig.
Lycka till nu
 

Klister Killen

Renrasig homosapien,kort å gott 1 GBGARE
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Änna i Gööötett
Hoj
Gsx-R 1100 94, Husqvarna drömbåge sport års:55
Hej alla glada och goa..
Klarade uppkörningen i går,FN vad gött.Nu blir det många mil i sommar..
Till er andra som ska köra upp LYCKA TILL..
/Micke :yoparty
 

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Trelleborg
Hoj
geessexsjufemtieff
Nähänä! Satte ner foten i serpentinen så var min dag räddad :(

Nya tag, på det igen, fått ny tid om en månad :)

Tigrro Vi var på banan samtidigt, gick det bättre för dig??
 

Wheii

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2006
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Fzs 600 Rj02+Laverda Lesmo 125
Nähänä! Satte ner foten i serpentinen så var min dag räddad :(

Nya tag, på det igen, fått ny tid om en månad :)

Tigrro Vi var på banan samtidigt, gick det bättre för dig??

Attans! Men som en god vän sa till mig "man ska köra upp MINST en gång". Du fixar det nästan gång, för du kan ju bara bli bättre :)
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Nähänä! Satte ner foten i serpentinen så var min dag räddad :(

Nya tag, på det igen, fått ny tid om en månad :)

Tigrro Vi var på banan samtidigt, gick det bättre för dig??

Synd att du kuggade.:( Jag kom inte heller ut i trafiken.
Var det du som körde en silver (eller blå:va) Kawasaki? Alltså hade vi samma uppkörare(?) eller var vi bara på banan samtidigt? Han tyckte att jag körde för fort i krypkörningen. Slalom och undanmanöver gick bra men krypkörningen kuggade jag på alltså.

Jag måste göra om teoriprovet nu också. Första tiden som finns just nu är den 8e augusti. Men jag ska nog hitta ett återbud. Hoppas jag.:)

Precis som du sa: På det igen! Nu har jag kuggat i trafik en gång och på bana en gång så nästa gång sätter jag förhoppningsvis båda.:yoparty:D
 

drredbull

Maskulunist
Gick med
16 Dec 2006
Ort
Åkarp
Hoj
KTM 450 exc-f sixdays, 690 duke, Honda Dax.
Synd att du kuggade.:( Jag kom inte heller ut i trafiken.
Var det du som körde en silver (eller blå:va) Kawasaki? Alltså hade vi samma uppkörare(?) eller var vi bara på banan samtidigt? Han tyckte att jag körde för fort i krypkörningen. Slalom och undanmanöver gick bra men krypkörningen kuggade jag på alltså.

Jag måste göra om teoriprovet nu också. Första tiden som finns just nu är den 8e augusti. Men jag ska nog hitta ett återbud. Hoppas jag.:)

Precis som du sa: På det igen! Nu har jag kuggat i trafik en gång och på bana en gång så nästa gång sätter jag förhoppningsvis båda.:yoparty:D

va tråkigt att ni kuggade, har hört att dom är ganska hårde på det mesta här nere i malmö, gäller att träna som satan för mig innan jag kör upp om 18 dagar. Något jag ska tänka extra på?
 

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Trelleborg
Hoj
geessexsjufemtieff
Synd att du kuggade.:( Jag kom inte heller ut i trafiken.
Var det du som körde en silver (eller blå:va) Kawasaki? Alltså hade vi samma uppkörare(?) eller var vi bara på banan samtidigt? Han tyckte att jag körde för fort i krypkörningen. Slalom och undanmanöver gick bra men krypkörningen kuggade jag på alltså.

Jag måste göra om teoriprovet nu också. Första tiden som finns just nu är den 8e augusti. Men jag ska nog hitta ett återbud. Hoppas jag.:)

Precis som du sa: På det igen! Nu har jag kuggat i trafik en gång och på bana en gång så nästa gång sätter jag förhoppningsvis båda.:yoparty:D


Men attans då!!

Nä, vi hade olika VV-gubbar, jag körde en grå Suzuki 750. Jag hörde att en del har skrivit upp i Lund, vet inte om det är på samma ställe man bokar men det kanske är en ide´att kolla?

Klart du fixar det nästa gång!!:tummenupp
 

JonasR1

Gött mos i motorn, Röjmon
Gick med
18 Oct 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Yamaha YZF R1 -03
Jag klarade det.

Det var skitlätt, jag gjorde inget fel någon gång allt var perfekt.


Eller inte.
Var rätt nervös, kunde inte äta mer än en macka och lite mjölk, hade jag ätit mer hade det nog kommit upp...
På väg till banan körde jag mot gult och fick en utskällning av min lärare. Väl framme på banan så gick det bättre. Fick börjar eftersom jag var först på listan. Alla banövningar gick bra, dock rätt nervöst. Sen i trafiken gick det väl ok, blev dock rätt nervös att jag skulle kugga ett tag då jag fick soppatorsk på motorvägen och inte hittade soppakranen direkt, men efter lite pill och inte allt för mycket vinglande så kunde jag vrida om den och fortsätta.

Så nu är jag klar i alla fall, så jävla skönt.
Så lycka till alla som är på G, kan säga att det var en riktigt skön känsla att klara det, satt och skrek i hjälmen på vägen tillbaka till skolan.

Ps. Har redan rullat 15 mil med R1an vilket var rätt skoj om man säger.
 

Claesson

Fullmåttad sällan måttfull...
Gick med
16 May 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Grusbus
Ajjemen kortet togs igår, skönt o skriva det i ett forum där folk e lite mer medvetna om innebörden.

Om man klara uppkörningen utan anmärkning är väl det samma som att man får högre betyg än godkänt i skolan? Man har pluggat för mycket...

ojoj va pinsamt...
men men vi tar nya tag..
 

vikto000

El Locko!
Gick med
26 Sep 2004
Ort
Nyköping
Hoj
GS 500E
haha klarade också kortet idag :) Var väldigt nervös under uppkörningen, men uppköraren var väldigt bra och lugnande! Lycka till alla ni andra!
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm

satt och skrek i hjälmen på vägen tillbaka till skolan.

Hehe, jag känner igen den känslan. När jag tog mitt kort så blev det är riktigt vår-skrik a'la Lindgren. Stod upp och visade arslet åt min lärare. (Min lärare=min morbror).

Grattis alla som tagit kort!
 

monsun

medlemutanlem
Gick med
23 Apr 2007
Ort
Trelleborg
Hoj
geessexsjufemtieff
va tråkigt att ni kuggade, har hört att dom är ganska hårde på det mesta här nere i malmö, gäller att träna som satan för mig innan jag kör upp om 18 dagar. Något jag ska tänka extra på?

Såg att du kommer från Malmö så du har kanske varit där och tränat med skolan? Om inte, så kör ut och kolla på den, det går att ha full översikt från grässlänten invid cykelbanan på norra sidan. För min del, som kör i Trelleborg och har ingen möjlighet att testa Malmöbanan innan uppkörning, så kändes det bättre att ha sett när andra tränade på den, bekanta sig med stället. Nu gick det ju inte så lysande iallafall... menmen..
En i min grupp är yrkestrafikant och sitter på väg alltid. Han gjorde lite kackigt ifrån sig på banan och när han var halvägs ute på rundan i trafiken stannade VV-killen honom och skrek - vaf.. håller du på med, du kör som en kärring, skärp dig! Är det så här du kör när du jobbar?? Då trodde killen det var finito så han sket i stort sett i att VV var med och körde som han brukare. Väl tillbaka så gödkändes han med "stolpe in" pga att han körde som han skulle den sista biten. Så kontenta: Förmodar att du har bilkort? kör som du gör i vanliga fall och följ rytmen, försök inte köra så du tillgodoser VV.

Lycka till!! Du fixar det!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp
 

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Ort
Kungälv
Hoj
VTR1000F Firestorm
Såg att du kommer från Malmö så du har kanske varit där och tränat med skolan? Om inte, så kör ut och kolla på den, det går att ha full översikt från grässlänten invid cykelbanan på norra sidan. För min del, som kör i Trelleborg och har ingen möjlighet att testa Malmöbanan innan uppkörning, så kändes det bättre att ha sett när andra tränade på den, bekanta sig med stället. Nu gick det ju inte så lysande iallafall... menmen..
En i min grupp är yrkestrafikant och sitter på väg alltid. Han gjorde lite kackigt ifrån sig på banan och när han var halvägs ute på rundan i trafiken stannade VV-killen honom och skrek - vaf.. håller du på med, du kör som en kärring, skärp dig! Är det så här du kör när du jobbar?? Då trodde killen det var finito så han sket i stort sett i att VV var med och körde som han brukare. Väl tillbaka så gödkändes han med "stolpe in" pga att han körde som han skulle den sista biten. Så kontenta: Förmodar att du har bilkort? kör som du gör i vanliga fall och följ rytmen, försök inte köra så du tillgodoser VV.

Lycka till!! Du fixar det!!!:tummenupp :tummenupp :tummenupp

WORD!!!

En uppkörningsförrätare är också människa och fattar att om du kör upp för tung MC så kommer du inte köra med silkesvantar efter han släppt igenom dig. Han vet mycket väl att du kommer gasa på på motorvägspåfarter eftersom det är roligt (och säkrare än att komma ut i 77 km/h på 110 väg). Så kör som du kör med bilen när du har barn i baksätet och frugan bredvid dig.
 

kizwiz

Ny medlem
Gick med
29 May 2007
Ort
Strömstad
Hoj
Harley Skrammelsson
Första posten!
Har dock tjuvläst ett tag ;)

Klarade teorin i går, räknar med att köra upp i mitten/slutet på augusti!
Underbart skönt att slippa mer teori någonsin!

Grattis till alla som redan klarat provet!

Hälsningar
Stefan
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top