Körkort 2008

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Äntligen!!!
Har haft skitsvårt med höghastighets manövern men nu fan sitter det!!!
Jag känner ju att det inte riktigt e så att jag är född för att köra den, men den sitter tillräckligt bra för att det ska kännas som om jag kommer att klara den på uppkörningen den här gången!
Dessutom har nedräkningen börjat till uppkörningen... lite nervös blir jag ju när jag tänker på det. Men ändå så längtar jag för jag ska ju fan fixa det den här gången, och resultatet av det blir ju att jag får ta min hoj å ÅKA!!!!!!

....5 dagar kvar....
 

IRON90

Topplocksras
Gick med
12 Aug 2007
Ort
In a galaxy far, far away...
Hoj
XJR1300-02
Äntligen var det min tur! Efter ett hyfsat pissigt försök den 1 juli så körde jag upp för andra gången den 28 augusti, och det gick som en dans! Känns förbannat skönt att ha kortet. Härnösands vägar är inte längre säkra :p
 

alexnader

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
obefintlig
Tänkte göra MC teorin till vintern och tänkte kolla vilka program det finns för detta och vilken ni tycker är den bästa!

mvh

alexander
 

Raginaharjar

Fan ska man skriva här då??
Gick med
19 May 2008
Ort
Västerås
Hoj
CRF450 -02
Hejsan, ungefär hur många körlektioner har ni tagit?
vänder mig mest till dom som har enduro/cross/moped vana men ingen privat mc körning?
Min trafiklärare sa att snittet ligger på 22! lektioner:S utan erfarenhet.. men det låter ju helt sjukt.. min kusin har bara kört moped inget annat och han tog ca 16..

Vad bör jag ränka med? 12?... vet att det är mkt från person till person men jag har 2hjulig vana (kör cross och kört moped i 5år) och även åkt med bak på mc hela livet.. vad tror ni? hur många tog ni? och vad ska man lägga mest fokus på inför uppkörningen?


Edit:
Tänkte på det att alla pratar bara om lågfart och högfarts delen under uppkörningen?... Är delen när man ska ut i trafiken såpass lätt att man inte behöver oroa sif över den biten?


Köpte ett paket med 10 lektioner. Hade nog fungerat utan problem med drygt hälften. Hade kört moppe och cross innan samt B-körkort i 10år.
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Grön väst med texten "övningskörning" säljes härmed p.g.a drastiskt minskat behov av den. Hade lagt ut annons om den tidigare om det inte varit så att jag varit ute o kört som en galning sen ca kl 14.30 idag :)
:hojraket
 

LindahlsKvarg

Medlem
Gick med
3 Sep 2007
Hoj
Goldwing
Tackar tackar..
Känns skönt att se hur det drar i närheten av det röda kan jag säga. Har varit alldeles för snäll mot min gamle bror när vi övningskört, körde i stort sett alltid "körskolekörning" då. Annat var det idag!

kan jag tänka mig :) kör hårt, och be safe
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Mc-kortet!!!

Ha nu ligger lappen och bränner i fickan och jag kan ta hojen å åka!!!! Jag kan åka till jobbet med HOJEN!!! Själv!!!

Hel skakig fortfarande !!! :) Men nu är det fixat!!!
jag som har varit så orolig men nu fan e det klart!

Lycka till alla som inte är klara!
Ni som har fixat det.... lev på lyckoruset!!! :yoparty

//Mc-brud
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Ha nu ligger lappen och bränner i fickan och jag kan ta hojen å åka!!!! Jag kan åka till jobbet med HOJEN!!! Själv!!!

Hel skakig fortfarande !!! :) Men nu är det fixat!!!
jag som har varit så orolig men nu fan e det klart!

Lycka till alla som inte är klara!
Ni som har fixat det.... lev på lyckoruset!!! :yoparty

//Mc-brud

Du får ta bort Övningskör i din signatur! :hihi

Och som sagt: GRATTIS!!!!
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Ha nu ligger lappen och bränner i fickan och jag kan ta hojen å åka!!!! Jag kan åka till jobbet med HOJEN!!! Själv!!!

Hel skakig fortfarande !!! :) Men nu är det fixat!!!
jag som har varit så orolig men nu fan e det klart!

Lycka till alla som inte är klara!
Ni som har fixat det.... lev på lyckoruset!!! :yoparty

//Mc-brud
Tog cykeln till jobbet imorse, av någon underlig anledning körde jag inte snabbaste vägen, råkade som av en slump köra en stor kurvig omväg :angel
Lagom när jag kom fram så började gårdagens början till halsfluss ta ordentlig sats, så jag fick snällt krypa hem med hojen nu vid middagstid.. :sjuk
Attans att man ska gå o bli krank lagom till att lappen ligger i fickan :mad:
 

Lina86

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Örebro
Hoj
Z1000
Tog cykeln till jobbet imorse, av någon underlig anledning körde jag inte snabbaste vägen, råkade som av en slump köra en stor kurvig omväg :angel
Lagom när jag kom fram så började gårdagens början till halsfluss ta ordentlig sats, så jag fick snällt krypa hem med hojen nu vid middagstid.. :sjuk
Attans att man ska gå o bli krank lagom till att lappen ligger i fickan :mad:

Seegt som fan å va sjuk.... känner att jag har något som är på G jag med... har lite för ont i halsen! Men det får jag fundar på någon annan dag!

Tack så mycket iaf och krya på dig!
 

BioCenter

Förvirrad
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Falsterbo
Hoj
Aprilia RSV Mille
Ganska exakt 16.00 fick jag beskedet att jag bedömdes som tillräckligt farlig att få inneha ett körkort med beteckningen A. :yoparty

Vi var totalt 6 pers som körde upp i malmö med start kl 13.
Jag vet att 1 kuggade. 1 Var inte inne när jag stack, men jag hoppas att det gick bra för henne.

Till er som inte är där än. Ligg i och kämpa på.
Säsongen är inte slut än.
 

Sandis

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Nynäshamn
Hoj
Yamaha XT660X -05
Igår körde jag upp på Tullinge för mellanklass utan några större bekymmer.
Fan va härligt det känns!
Nu ska man bara till att leta upp & köpa en fin hoj som man då tyvärr måste strypa i början, men men, får se hur länge det håller ;)
 

irish

Full gas spar tid
Gick med
21 Jul 2008
Ort
Pinegrove, Scania
Hoj
Husqvarna FE501, Skramlaha R1
Igår körde jag upp på Tullinge för mellanklass utan några större bekymmer.
Fan va härligt det känns!
Nu ska man bara till att leta upp & köpa en fin hoj som man då tyvärr måste strypa i början, men men, får se hur länge det håller ;)

Finns ju begagnade som redan är strypta också..
Grattis till kortet btw! :tummenupp
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top