Grattis dan_the_man. Jag har också upplevt detta flera gånger då farsan varit på uppkörning tre gånger och kuggat i Göteborg. Då hade instruktören sagt till farsan att han var bäst på manöverbanorna på uppkörningen, men han kuggade på grund av spårval i skymda kurvor.
Han körde enligt boken, dvs vid högerkurvor placering nära mitten och sen skärm man kurvan och kör så rakt genom den som möjligt. Den här placeringen skall ge bästa synsträcka.
Vid skymda vänstersvängar så placerades han längst till höger och skar kurvan. Precis som det står i teoriboken. Han blev kuggad pga det, den placeringen skall tydligen vara käpprätt åt helvete fel - kan någon förklara till mig varför den finns i boken då? Synd nog hade vi inte med oss teoriboken, men hade vi haft den och visat den för honom så hade vi iallafall kunnat bevisa att det står i teoriboken.
Och då är farsan kung i trafiken, det kan jag lova er. Han fräschar upp kunskaperna varje år med teoriprovet så det är inte konstigt.
Nä, Göteborg suger för privatister iallafall, jag ska inte ens försöka i Göteborg nu. Ska upp till Halstahammar på en 3 dagars körkortsintensiv med 11 körlektioner och kör upp på den tredje dagen i Västerås. Lite pirrigt men jag hoppas det går vägen.
Tog ut ZX7:an och snurrade runt lite utanför huset och gjorde garagevändningar, krypkörde. Efter 30-40 min fick man tillbaks lite av känslan man hade förra året, det börjar ta sig igen. Ska lägga upp lite koner överimorgon och öva på den svåra lågfartsbanan. Manöverbanan ska sitta, och det med min ZX7R innan jag åker iväg till Halstahammar. Vill vara väl förberedd innan man åker upp!
Så jag hoppas ni håller tummarna för mig om 2 månader (säger inte exakt vilket datum)
Förresten, vilken industriområde tränade du på Dan_the_man?
Är det någon som har kört upp i Västerås? Synpunkter?