Nu har jag fixat kortet!!!!
Körde upp i Barkaby i morse. Jag var väldigt nervös inför lågfarten, fick den svåra banan.. men det gick perfekt, min bästa krypkörning någonsin! Sedan gick resten av bara farten.. trafiken var väldigt lätt, mest motorväg (troligtvis pga att inspektören, f.ö. en mycket trevlig kvinna, ville svalka sig i värmen).
Nu har jag tagit min första riktiga tur på min Blackbird, och jag måste säga att den övningen jag fått i trafikskolan är mycket värdefull, inte bara för att fixa "lappen". Det blev ungefär 10-11 lektioner på körgården och 6-8 dubbellektioner i trafik, jag fyller snart 50 och har aldrig kört hoj (annat än MTB) och ingen privat övningskörning. Dessutom B-kort i 30 år och c:a 60.000 mil i bil...
Vill också passa på att tacka er på Jarla trafikskola (Ulrika, Janne, Roffe, Ola, Lambros och alla andra...), ni har varit tuffa och lärt mig "ett och annat" nyttigt... nu känns det nästan som jag saknar "gamla Berta" (min trogna körskolehoj Suzuki 750)
Det blir nog mer "fortsatt övningskörning" i helgen..o
Grattis till alla andra som också klarat provet, och ni som tyvärr hade oturen att bli kuggade är det bara att göra ett nytt försök.. ni kommer att fixa det!!