4 meter i längt, men i bredd finns inga begränsningar. (väl?)
Precis. Du har rätt. Kör du hoj med kass svängradie kan du ju ta ut svängen hur du vill men du får inte åka utanför linjen i "längd" om man nu säger så.
Klarade kortet i dag!!!
Klarade kortet i dag!!!
Felet jag gjorde i början när jag övade krypkörningen var att jag körde för sakta. Om man åker i samma fart som när man går långsamt så räcker det alldeles utmärkt, kör du långsammare än så, så du nästan står still blir det väldigt vingligt.
Mjo problemet är att jag ska köra upp med min CBR 929 som har en vändradie på en 2½ fotbollsplan ^^
blir nog träna en aning då jag inte e allt för van
Går det åt pippan på lågfart som är först så brukar man ej få gå vidare.
Det är nog så. Hade filen enbart varit för vänstersvängande så ska han ligga i mitten.
Men annars så stämmer det att man ska ligga till vänster ifall filen går till vänster och rakt fram!
Jag har dock en fråga - är det någon som kan förklara för mig hur man ser skillnad på cykelöverfarter och cykelbanor? Cykelöverfarter är ju streckade, men hur fan ser cykelbanor ut då?
Sen en till fråga. Man ska ju släppa cyklister vid cykelövertfarter i samband med svängar och när man åker ur rondeller. Borde man inte då släppa cyklisterna även när man åker in i en rondell också? Körkortsboken säger inget om detta utan nämner enbart att man ska släppa fram cyklister i samband med svängar och när man svänger ur en rondell så jag antar inte att det är så, men man börjar ju fundera.
körde väl ungefär långsammgångfart på min första uppkörning, men de va tydligen förfort så...krypfar är en bedömnings fråga...Felet jag gjorde i början när jag övade krypkörningen var att jag körde för sakta. Om man åker i samma fart som när man går långsamt så räcker det alldeles utmärkt, kör du långsammare än så, så du nästan står still blir det väldigt vingligt.
Klarade kortet i dag!!!
Får man lov att trampa på fotbromsen under provet lågfartsdelen konstant?
Får man lov att trampa på fotbromsen under provet lågfartsdelen konstant?
Bredden på sista vändningen begränsades till 8m på min uppkörning i alla fall. Lämpligtvis kör man lite snabbare i vändningen och bromsar ner hastigheten på de raka lätta delarna.
Vad mer fick du göra på uppköringen?
Måste man köra båda sidorna på lågfartsdelen under provet?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|